Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد: ۱۵ نفر به دنبال اعتراضات خیابانی در هلند بر سر اعمال قرنطینه در هلند بازداشت شده اند. معترضان یکشنبه شب در شهر لواردن واقع در شمال آمستردام گرد هم آمدند و تصاویر منتشر شده نشان می دهد که آنها مواد آتش زا در دست داشتند.

مقامات پلیس شمال هلند گفته اند که برخی از معترضان از دستور پلیس به آنها برای بازگشت به منازل شان خودداری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه تلویزیونی ان ان اس هلند گزارش داده که پلیس ضد شورش برای پراکنده کردن معترضان در میدان اصلی این شهر اعزام شده است.

دولت دستور محدودیت های سه هفته ای را داده است که شامل اجبار رستوران ها و سوپرمارکت ها برای تعطیلی در ساعت ۸ شب و تعطیلی فروشندگان کالاهای غیرضروری در ساعت ۶ بعد از ظهر می شود.

اقدامات مربوط به حفظ فاصله اجتماعی نیز بخشی از این قرنطینه است که از زمان اغاز موج جدید ابتلاها در دیگر کشورهای قاره اروپا برای اولین بار در این کشور اروپای غربی اجرا می شود.

به دنبال اعلام محدودیت های جدید در روز جمعه همچنین معترضان در خیابان های لاهه جمع شدند.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، از زمان آغاز همه گیری در هلند دو میلیون و ۳۰۹ هزار و ۶۲۹ نفر مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۱۳۸ نفر جان باخته اند.

تقریبا ۸۵ درصد جمعیت بزرگسال هلند به طور کامل واکسینه شده اند.

در اتریش نیز طرح دولت برای اعمال قرنطینه برای افرادی که واکسن نزده اند صدها نفر را به خیابان ها کشید.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حدود هزار نفر از معترضان روز یکشنبه در شهر زالتسبورگ اتریش تجمع کردند تا اعتراض خود را به طرح دولت برای اعمال قرنطینه برای کسانی که واکسن کرونا نزده اند، نشان دهند.

معترضان با حرکت به سوی دفتر منطقه ای شبکه تلویزیونی «اُ آر اف» این رسانه را به «دروغگویی» متهم کردند و طرح دولت برای اجباری کردن واکسن را محکوم کردند.

هفته پیش الکساندر فن در بلن رئیس جمهوری اتریش هشدار داد که افزایش مبتلایان به کرونا اقدامات جدی برای جلوگیری از وخامت اوضاع را ضروری کرده است. شهر زالتسبورگ و اتریش علیا (ایالت شمالی اتریش) در بین مناطقی هستند که بیشترین اسیب را از همه گیری متحمل شده اند و مقامات محلی می گویند اجازه نمی دهند افراد واکسن نزده منازل خود را به دلایل غیر ضروری ترک کنند و این قرنطینه نسبی از ۱۵ نوامبر اعمال خواهد شد.

هزاران نفر نیز در خیابان های ایتالیا در اعتراض به سیاست های مهارکننده کووید و در بحبوحه افزایش ابتلاها در برخی از مناطق اروپا به خیابان ها آمده اند. معترضان با استفاده از مجوز سبز مخالفت کرده اند. این مجوز به افرادی که واکسن زده اند یا تازه از کرونا نجات یافته اند یا آزمایش کرونا داده اند اجازه می دهد در برخی مراسم ها شرکت کنند.

برخی گزارش ها نشان می دهد که اعتراضات در ایتالیا با درگیری مواجه بوده است. در اعتراض های روز شنبه در مراکز تاریخی فعالیت های تجاری مختل شد و در برخی موارد معترضان با پلیس درگیر شدند.

با افزایش موارد ابتلا، اروپا بار دیگر به کانون همه گیری تبدیل شده است. روسیه روز شنبه بالاترین رقم مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرد به طوری که بر اساس آمار رسمی ۱۲۳۹ نفر فقط در ۲۴ ساعت گذشته در اثر این بیماری جان باختند.

برچسب‌ها ویروس کرونا قاره اروپا ایتالیا اتریش اعتراض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قاره اروپا ایتالیا ویروس کرونا قاره اروپا ایتالیا اتریش اعتراض خیابان ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دانشگاه کلمبیا به «مقاومت» دانشجویان/ معترضان تعلیق شدند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از خودداری دانشجویان معترض حامی فلسطین از جمع‌آوری چادرهای برپاشده در محوطه دانشگاه کلمبیا، مقامات این دانشگاه شروع به تعلیق دانشجویان کردند.

این اقدام دانشگاه کلمبیا در حال آغاز شده است که تشکل دانشجویی «آیوی لیگ / ۸ دانشگاه پرآوازه خصوصی آمریکا) در بیانیه‌ای از به بن‌بست رسیدن مذاکرات پایان تحصن خبر داد.

نعمت مینوش شفیق، رییس دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از چند روز مذاکره بین سازمان‌دهندگان اعتراضات دانشجویان و مقامات دانشگاه، مدیریت موفق به متقاعد کردن معترضان برای جمع‌آوری چادرها نشده است. دانشجویان معترض در اعتراض گسترده به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دست به تحصن بی‌سابقه زده‌اند.

براساس گزارش رویترز، دانشگاه کلمبیا با ارسال نامه هشدار برای دانشجویان معترض، ضرب‌الاجلی را جهت جمع‌آوری چادرها تعیین کرده است. همچنین دانشجویان معترض ملزم به امضای فرمی شده‌اند که مقرر می‌کند مشارکت آنها در اعتراضات، به تعلیق و در نهایت رد صلاحیت آنها برای اتمام ترم منجر خواهد شد.

بِن چانگ، یکی از سخنگویان دانشگاه کلمبیا گفت: به عنوان بخشی از فاز بعدی تلاش‌ها در راستای حصول اطمینان از امنیت محوطه دانشگاهی، شروع به تعلیق دانشجویان کرده‌ایم.

با وجود این تهدیدها، دانشجویان معترض گفته اند که چادرهار اعتراضی را جمع نخواهند کرد مگر آنکه مقامات دانشگاه سه خواسته آنها را برآورده کند: تحریم و عدم سرمایه گذاری در نهادهای صهیونیستی، شفافیت در امور مالی دانشگاه و ابقا و تبرئه اساتید و دانشجویایی که به دلیل شرکت در اعتراضات، اخراج شده‌اند.

صدها دانشجوی حامی فلسطین، از چند روز پیش در دانشگاه‌های سراسر آمریکا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این باریکه، دست به اعتراض، تحصن و تجمع زده‌اند و با «چفیه مقاومت» در گوشه‌وکنار محوطه دانشگاه‌ها تجمعات اعترضای برپا کرده و شعارهایی با مضمون «افشا! تحریم!» سر داده‌اند.

کد خبر 6092875

دیگر خبرها

  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا
  • واکنش دانشگاه کلمبیا به «مقاومت» دانشجویان/ معترضان تعلیق شدند!
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • ستاره بایرن مونیخ دلتنگ خانه شده است!
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • دموکراسی علیه آزادی