Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مذهبی روز یکشنبه در این مراسم به بیان ابعاد شخصیتی حضرت امام حسن عسکری (ع) پرداخت و گفت: این امام همام نیز مانند سایر ائمه معصومین (ع) در طول دوران زندگی خود هدایت و ارشاد مردم را بر عهده داشتند.

حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار افزود: پیامبران الهی از آدم تا خاتم همه برای هدایت بشر مبعوث شده‌اند و هر کدام از آنها با بشارت و انذار و با کتاب و شریعتی که آوردند مردم را به سوی صراط مستقیم هدایت کردند و بعد از آنها نیز این رسالت خطیر بر عهده ائمه معصومین (ع) گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هدایت و قرار گرفتن انسان در مسیر رشد و کمال در فرهنگ قرآنی و اسلامی از اهمیت بسیار برخوردار است ادامه داد: ما در طول شبانه روز در نمازهای واجب هدایت و قرار گرفتن در صراط مستقیم را از خداوند طلب می‌کنیم. 

این کارشناس مذهبی گفت: ائمه معصومین (ع) خود از سوی خداوند باریتعالی هدایت شده بودند چرا که تنها کسی می‌تواند زمام امور مسلمانان را بر عهده بگیرد که خود از هدایت برخوردار باشد. فلسفه امامت معصومین (ع) نیز هدایت مردم به سوی حق و حقیقت است.

وی افزود: حضرت امام حسن عسکری (ع) در طول دوران زندگی خود در یک منطقه نظامی زندگی می‌کردند و حکام بنی عباس ایشان را تحت نظر داشتند به همین خاطر ارتباطات آن حضرت با شیعیان بسیار محدود شده بود ولی با این وجود ایشان زمام امور مسلمانان را هم بر عهده داشتند و به شیوه‌های مختلف آنها را هدایت می‌کردند.

حجت الاسلام شریعتی تبار ادامه داد: اگر حضرت امام عسکری (ع) با حکومت‌های ظالم و فاسد کنار می‌آمدند و وظیفه‌ای در برابر هدایت جامعه اسلامی احساس نمی‌کردند دشمن هم کاری به کار ایشان نداشت ولی ایشان همواره در راه هدایت جامعه اسلامی تلاش کردند و مهمترین اقدام این امام همام آماده کردن جامعه اسلامی برای عصر غیبت امام زمان (عج) بود.

حضرت امام حسن عسکری (ع) هشتم ربیع الثانی سال ۲۳۲ هجری قمری متولد شدند.

برچسب‌ها مشهد حرم امام رضا امام حسن عسکری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد حرم امام رضا امام حسن عسکری مشهد حرم امام رضا امام حسن عسکری حضرت امام حسن عسکری بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)