Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره فدرال آمار آلمان اعلام کرد که قیمت عمده فروشی در این کشور طی ماه اکتبر در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۱۵.۲ درصد افزایش یافته است که بالاترین افزایش سالانه از مارس ۱۹۷۴ محسوب می شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، اداره فدرال آمار آلمان موسوم به "دستاتیس" Destatis روز جمعه اعلام کرد که قیمت عمده فروشی در این کشور طی ماه اکتبر در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 15.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد افزایش یافته است که بالاترین افزایش سالانه از مارس 1974 محسوب می شود.

به گفته اداره فدرال آمار آلمان، این رقم در ماه سپتامبر به 13.2 درصد و در ماه اوت 12.3 درصد رسیده بود.

اندکی پس از بحران جهانی نفت که در آن، سازمان اوپک تحریمی را بر اقتصادهای غربی اعمال کرد، نرخ سالانه افزایش قیمت‌های عمده فروشی در مارس 1974، 15.8 درصد گزارش شد.

اتحادیه اروپا هشدار داد/ گرانی بی‌سابقه سوخت و کاهش شدید قدرت خرید مردم در قاره سبزرکورد گرانی 400 درصدی گاز در اروپا/ اتحادیه اروپا: تا نیمه 2022 ارزانی سوخت در کار نیست

دستاتیس در بیانیه ای گفت: نرخ بالای تغییر قیمت های عمده فروشی در مقایسه با سال گذشته ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و کالاهای واسطه ای است.

این اداره در ادامه تاکید کرد که بیشترین تأثیر بر نرخ سالانه در معاملات عمده فروشی، ناشی از افزایش قیمت فرآورده های نفتی به میزان 54.7 درصد بوده است.

پیش از این، کمیسیون اروپا، شاخه اجرایی اتحادیه اروپا در گزارش چشم‌انداز خود که روز پنجشنبه منتشر شد، هشدار داد که قیمت‌های بالای انرژی در نهایت بر قدرت خرید مردم در این منطقه تأثیر خواهد گذاشت.

گزارش ها حاکی است که قیمت‌ها در بازار گاز طبیعی که به‌عنوان سوخت کلیدی برای تولید برق به‌کار می‌رود، به پنج برابر رکورد خود در سال جاری میلادی افزایش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تورم اخبار آلمان اتحادیه اروپا تورم اخبار آلمان اتحادیه اروپا عمده فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

مهر در گزارشی نوشت: قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۴۴.۸۰۰، کیوی ۵۲ تا ۹۸، توت فرنگی ۹۸ تا ۱۸۹، گریپ‌فروت ۱۸ تا ۲۴.۸۰۰ به ۲۸ و پرتقال ۱۳ تا ۵۹.۸۰۰ تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۶ تا ۲۰، خربزه ۱۶.۸۰۰، جانا ۱۸.۵۰۰، طالبی ۱۸.۵۰۰ تا ۳۶، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۱۶.۸۰۰ تا ۲۸.۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۰ تا ۸۸.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵ و آناناس ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

در ادامه قیمت انواع سبزی و صیفی جات تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز می آید؛

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۵.۹۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۰.۵۰۰ تا ۱۲.۸۰۰، کاهو ۱۴.۵۰۰ تا ۲۵، کدو ۲۱ تا ۲۲.۸۰۰، کرفس ۱۲ تا ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۷.۵۰۰ تا ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۲۰ تا ۶۸، خیار ۲۰ تا ۲۹.۸۰۰، لیمو ترش ۳۷ تا ۱۲۰، لوبیا سبز ۳۲ تا ۴۶.۸۰۰ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۴.۹۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۱۸ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۰ درصد و سبزیجات ۳۲ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۳ درصد، غلات ۸ درصد، مرغ ۶ درصد، تخم مرغ ۱۴ درصد و قند ۱۳ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901266

دیگر خبرها

  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان