Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@00:29:02 GMT

جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۳۰۵۵

جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، همزمان با هشتم ربیع الثانی مقارن با سالروز فرخنده میلاد با سعادت یازدهمین ستاره پرفروغ آسمان ولایت و امامت حضرت امام حسن عسکری(ع) ویژه برنامه‌ای از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این ویژه برنامه که با حضور جمعی از زائران و مجاوران حریم قدسی رضوی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار به بیان ابعاد شخصیتی حضرت امام حسن عسکری(ع) پرداخت و گفت: این امام همام نیز مانند سایر ائمه معصومین(ع) در طول دوران زندگی خود، هدایت و ارشاد مردم را بر عهده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مساله هدایت و قرار گرفتن انسان در مسیر رشد و کمال در فرهنگ قرآنی و اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: ما در طول شبانه روز در نمازهای واجب از خداوند هدایت و قرار گرفتن در صراط مستقیم را طلب می‌کنیم. 

این کارشناس مذهبی افزود: پیامبران الهی از آدم تا خاتم همه برای هدایت بشر مبعوث شده‌اند و هر کدام از آنها با بشارت و انذار و با کتاب و شریعتی که آوردند مردم را به سوی صراط مستقیم هدایت می‌کردند و بعد از آنها نیز این رسالت خطیر بر عهده ائمه معصومین(ع) گذاشته شد.

وی ادامه داد: ائمه معصومین(ع) خود از سوی خداوند باریتعالی هدایت شده بودند چرا که تنها کسی می‌توانند زمام امور مسلمین را بر عهده بگیرند که در قوه علم و عمل خودش از هدایت برخوردار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار با تاکید بر اینکه فلسفه امامت معصومین(ع) نیز هدایت مردم به سوی حق و حقیقت است، ادامه داد: کسی که در مسیر انحراف و خطا گام برمی دارد، نمی‌تواند هادی و راهنمای جامعه اسلامی باشد. در زمان امامت امام حسن عسکری(ع) حکام بنی العباس داعیه زمامداری حکومت اسلامی و خلافت رسول الله(ص) را داشتند، این در صورتی بود که خود آنها انسان‌هایی ظالم و ستمگر بودند.

وی ابراز کرد: امام حسن عسکری(ع) در طول دوران زندگی خود در یک منطقه نظامی زندگی می‌کردند و حکام بنی عباس ایشان را تحت نظر داشتند به همین خاطر ارتباطات آن حضرت با شیعیان بسیار محدود شده بود ولی با این وجود ایشان زمام امور مسلمین را هم بر عهده داشتند و به شیوه‌های مختلف آنها را هدایت می‌کردند.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: گاهی خلفای حکومت عباسی به حصر امام حسن عسکری(ع) اکتفا نمی‌کردند و ایشان را زندانی می‌کردند و شدت محاصره آن حضرت به حدی بود که ایشان در طول عمر شریف خود به حج مشرف نشدند.

وی اظهار کرد: اگر امام عسکری(ع) با حکومت‌های ظالم و فاسد کنار می‌آمدند و وظیفه‌ای در برابر هدایت جامعه اسلامی احساس نمی‌کردند دشمن هم کاری به کار ایشان نداشت. ولی ایشان همواره در راه هدایت جامعه اسلامی تلاش کردند و مهمترین اقدام این امام همام آماده کردن جامعه اسلامی برای عصر غیبت امام زمان(عج) بود.

مدیحه‌سرایی و شعرخوانی به مناسبت میلاد حضرت امام حسن عسکری(ع) و قرائت زیارت پرفیض امین الله از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خراسان رضوی سعادت امام حسن عسکری ع جامعه اسلامی معصومین ع بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت

همزمان با فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) مراسم بزرگ روز دختر در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.
این مراسم روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
این تجمع با اجرای نجم‌الدین شریعتی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان و مداحی حاج سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان و شعرخوانی سیدحمیدرضا برقعی همراه خواهد بود.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229270 برچسب‌ها ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • فیلم | ورود پیکر مطهر دو شهید گمنام به کرمان
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت