Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی‌کامیابی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به پایش دائمی خانه تاریخی امام‌جمعه اصفهان، گفت: مجموعه تاریخی خانه امام‌جمعه اصفهان متشکل از چهار خانه تاریخی بوده که در دهه‌های گذشته در راستای بهره‌برداری بهینه از این مجموعه در اختیار حوزه علمیه اصفهان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ضلع شمالی این مجموعه در دهه‌های گذشته دیواری آجری الحاق شده بود که دفتر فنی حوزه علمیه اصفهان با توجه به خطر ریزش و همچنین نیازهای مرمتی، بدون هماهنگی رسمی با این اداره کل اقدام به تخریب آن کرده است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: اگر چه این دیوار الحاقی بوده و همچنین امکان خطر ریزش آن بر روی پیاده‌روی مجاور وجود داشت، لکن مطابق با نص صریح قانون، هرگونه فعل و انفعال در مجموعه‌های تاریخی به‌ویژه ثبتی می‌بایست با اطلاع و صدور مجوز این اداره کل انجام شود.

کامیابی بیان کرد: با توجه به لزوم حفاظت از این بنای تاریخی و رفع نگرانی‌های دوستداران فرهیخته میراث‌فرهنگی، پرسنل این یگان، پایش این مجموعه را به‌صورت مداوم تا حصول اطمینان از رفع هرگونه خطر ادامه می‌دهند.

سرهنگ عبدالرضا بافرانی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان اصفهان نیز در این خصوص گفت: با توجه به اینکه نیروهای این یگان به‌عنوان ماموران قضایی، حافظ بناهای تاریخی استان هستند، در قالب تذکر کتبی، موارد را به بهره‌برداران مجموعه تاریخی خانه امام‌جمعه اعلام کرده‌اند.

وی افزود: این مجموعه تاریخی ارزشمند در ضلع شمال غرب مسجد جامع عتیق اصفهان واقع شده، لذا امید می‌رود با احیاء آن، بخش دیگری از تاریخ کهن اصفهان حفاظت شده و در دسترس آیندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانه تاریخی خانه تاریخی امام جمعه میراث فرهنگی میراث فرهنگی امام جمعه اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، به کوشش‌ علاقمندان میراث نیاکان منطقه و پیگیری‌های سازمان مردم نهاد انجمن دوستداران میراث فرهنگی سخت سر شهرستان رامسر  و انجام مراحل اداری توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر، اولین اثر ارزشمند فرهنگی، تاریخی و مذهبی جواهرده در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

"مسجد سکینه آباجی" واقع در ضلع جنوب غربی میدان تاریخی ییلاق جواهرده، در مرداد سال ۱۴۰۲ در فهرست آثار ملی، ثبت نهایی شد و در آذر ماه، از سوی وزیر محترم میراث فرهنگی به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد. و تابلوی ثبتی آن نیز در روز‌های آینده نصب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه