Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام مهدی متقی فر بعدازظهر یکشنبه در گردهمایی آموزشی بررسی روش ها تاثیرگذاری تربیتی در خانواده، اظهار کرد: روش های تربیتی باید متناسب جامعه باشد، در غیر این صورت در تربیت فرزندانمان دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه پدران و مادران مهم ترین عامل تربیت فرزند هستند، افزود: اگر فرزندانمان از ما دور می شوند هیچ کسی به غیر از خودمان مقصر نیست و با متهم کردن آموزش پرورش و انداختن توپ در زمین دیگران دردی از ما دوا نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی کشور روش های تربیتی بر اساس اجبار و تحمیل را عامل دوری فرزندان از والدین دانست و تاکید کرد: اگر بخواهیم با تحمیل و اجبار فرزندان خود را به کاری وادار کنیم نتیجه ای به غیر از پنهان کاری نخواهد داشت.

متقی فر در مورد دادن اطلاعات بیش از حد و خارج از نیاز به فرزندان هشدار داد و افزود: دادن اطلاعات باید متناسب با سن فرزندان در اختیارشان قرار گیرد در غیر این صورت دچار آسیب و سردرگمی در آنها خواهد شد.

وی تصریح کرد: دیدن فیلم هایی که با احکام شرعی ما مغایر است فرزندان ما را دچار تضاد می کند، تضادی که ماحصل آن شک و تردید است و این بدترین اتفاقی است که در ذهن می افتد زیرا اکثر والدین مهارت لازم برای برطرف کردن شک و تردید را ندارند.

متقی فر با بیان اینکه واکسینه کردن در جامعه متضاد، مهمترین و بهترین روش تربیتی است افزود: مراقبت کردن از فرزندان راه علاج نیست چون ما همواره نمی توانیم همراه و مراقب آنها باشیم، بنابراین باید به گونه ای دلبندان خود را تربیت کنیم که بتوانند در برابر مشکلات روی پای خود بایستند.

وی شخصیت و استقلال، احترام گذاشتن به فرزندان و عاقبت اندیشی را به عنوان سه عامل مهمی معرفی کرد که می تواند فرزندان ما را در برابر آسیب های جامعه امروز واکسینه کند و تاکید کرد این سه عامل مانند زنجیر به هم متصل هستند اگر حتی یکی از این عوامل نباشد تربیت ابتر می ماند.

دیرکل آموزش سازمان تبلیغات اسلامی کشور دوران کودکی خصوصاً قبل از ۶ سالگی را دوران طلایی تربیت فرزند خواند و افزود: خانواده ها باید برای تربیت فرزند خصوصاً در این سن با برنامه ریزی و هدف گذاری درست فرصت ها را از دست ندهند.

کد خبر 5351503

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران سازمان تبلیغات اسلامی گرگان ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه واکسن کرونا اردبیل گرگان سانحه تصادف بارش باران شیوع کرونا عکس استانها مراسم تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی