Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی موسوی روز یکشنبه در جلسه گروه کاری بازار کار مراغه افزود: هم اکنون برخی از واحدهای تولیدی با پیشرفت بالای ۷۰ درصد این شهرستان نیازمند تامین سرمایه در گردش و تسهیلات بانکی برای این منظور هستند.

وی ادامه داد: با رفع مشکل تامین مالی برای سرمایه در گردش این واحدها، زمینه برای آغاز فعالیت آنها فراهم شده و شاهد اشتغال زایی و رونق تولید در این شهرستان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نرخ اشتغال در مراغه مناسب نیست گفت: هم اکنون بیکاری موجود در این شهرستان آزاردهنده بوده و وضعیت اشتغال نیز در مقایسه با سایر شهرهای استان که دارای واحدهای صنعتی هستند پایین است.

فرماندار مراغه تاکید کرد: برای بهبود وضعیت اشتغال و کاهش بیکاری نیاز به همراهی تمامی دستگاه ها و به ویژه بانک های برای حمایت از بخش تولید به ویژه در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری است.

وی ادامه داد: براین اساس، باید موانع پیش روی دریافت تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی مرتفع شود تا شاهد تکمیل و بهره برداری از این واحدها باشیم.

موسوی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات مشاغل خانگی نیز یکی از راهکارهای موثر برای اشتغال زایی خرد در سطح شهرستان بوده که این امر نیز باید مورد توجه دستگاه های متولی امر قرار گیرد و در این خصوص اهتمام لازم برای بهره مندی از سهم تسهیلاتی این شهرستان انجام شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به لزوم حمایت از کارآفرینان گفت: از کارآفرینان که همواره حامی ایده های خلاق برای تولید و اشتغال بوده اند حمایت قانونی می شود.

یونس طاهری افزود: هیچ محدودیت و مانعی برای پرداخت و اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و کارآفرینان در این استان وجود ندارد و برخی مشکلات موجود نیز فقط به دلیل برخی ناهماهنگی های برون دستگاهی ایجاد شده است که مرتفع می شود.

وی با اشاره به حمایت های انجام شده از واحدهای خسارت دیده براثر کرونا ادامه داد: در دوران کرونا واحدهای مختلفی به ویژه در بخش گردشگری خسارت های مالی متحمل شدند که براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و برای تثبیت اشتغال و نیز برای حمایت از آنها، تسهیلات مناسبی ارائه می شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از کرونا در این شهرستان اعطا شده است، اعلام کرد:  واحدهای آسیب دیده از کرونا می توانند تا آخر آذرماه امسال برای بهره مندی از تسهیلات کرونایی در سامانه کارا ثبت نام کرده و از آن بهره مند شوند.

معاون برنامه ریزی فرماندار مراغه نیز گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان این شهرستان باید مشکلات پیش روی دریافت تسهیلات بانکی مرتفع شود.

حکیمه انتظاری افزود: مشکلاتی در خصوص دریافت تسهیلات بانکی برای طرح های در آستانه راه اندازی در شهرک شیلات این شهرستان وجود دارد که باید رفع شود تا شاهد افزایش و رونق تولید در این بخش باشیم.

وی ادامه داد: دستگاه های مختلف اجرایی شهرستان در زمینه طرح های مصوب مشاغل خانگی و نیز واحدهای تولیدی برای استفاده از طرح کارورزی و مشوق بیمه ای مشارکت فعال تر داشته باشند.

مدیر امور شعب بانک سپه آذربایجان شرقی نیز گفت: هم اکنون ۴۱ درصد منابع این بانک در استان برای ارائه تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال در دسترس بوده و آماده حمایت از اشتغال و تولید هستیم.

سیدعلی موسوی افزود: روسای شعب بانک ها باید با تفکر اشتغال آفرینی و کارآفرینی تلاش کنند چراکه اشتغال زایی زمینه ساز توسعه اقتصادی و مایه مباهات سیستم بانکی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه هم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۳۳ طرح با اشتغال زایی ۵۶ نفر در قالب تسهیلات روستایی در این شهرستان پرداخت شده است.

پرویز حبیبی افزود: همچنین در این مدت ۱۲۲ مجوز برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان صادر شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری همچنین ۷۲.۴ میلیارد تومان تسهیلات فراگیر برای ۳۲ طرح با پیش بینی ۶۵۱ نفر اشتغال زایی در قالب اشتغال فراگیر پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: این تسهیلات توسط پنج بانک کشاورزی، توسعه تعاون، رفاه کارگران، سپه و ملی پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست از مدیران واحد صنعتی کاوه سودا و آسافلوت، شرکت تعاونی پرسین و آرد سنبل این شهرستان به عنوان کارآفرین نمونه استانی تجلیل شد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تولید داخلی مراغه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تولید داخلی مراغه آذربایجان شرقی تولید داخلی مراغه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی واحدهای تولیدی دریافت تسهیلات تسهیلات بانکی اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در دیدار با رئیس و اعضای خانه کارگر استان سمنان به میزبانی این دفتر ضمن بیان اینکه اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان افزایش داشته است، ابراز داشته است، ابراز داشت: این اعتبارات در حوزه‌های زیرساختی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و انجام پروژه‌های اولویت دار هزینه خواهد شد.

وی از رشد ۳۳۰ درصد اعتبارات عمرانی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: این اعتبارات به واحدهای تولیدی استان جان تازه خواهد بخشید و بهبود وضعیت معیشت کارگران را به همراه دارد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان مطالبات جامعه کارگری نیز مطرح شدند، ابراز داشت: موضوع درمان، معیشت و ایمنی در کار از جمله مباحث مهمی که پیگیری آن در دست اقدام است.

هاشمی بابیان اینکه نگاه دولت سیزدهم نیز همواره بر تکریم و رفع دغدغه‌های جامعه کارگری بوده است، تصریح کرد: علاوه بر آن مطالبات و درخواست‌های جامعه کارگری نیز در تهران پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه قدردان زحمات جامعه کارگری هستیم، افزود: مردم استان به ویژه جامعه کارگری در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته و این باید به نحو مطلوب پاسخ داده شود.

کد خبر 6090309

دیگر خبرها

  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی