Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – برد ۲ – یک تیم ملی مقابل لبنان در واپسین دقایق آخرین دیدار مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، روحیه و انگیزه دوباره به طرفداران تیم ملی تزریق کرد. حمید علیدوستی در گفتگو با خبرورزشی، پیرامون بازی اخیر تیم ملی مقابل لبنان، دیدار پیش رو با سوریه، غیبت مهدی طارمی و حواشی مربوط به اسکوچیچ و مسائل دیگری از جمله نیمکت پرمهره تیم ملی کشورمان حرف زد:

شرایط بازی تیم ملی مقابل لبنان را چطور ارزیابی کردید؟ به نظرتان این برد تا حدی با هول و ولا به دست نیامد؟

به هرحال گرچه کمی هول و ولا برای طرفداران فوتبال ایران ایجاد شد ولی می‌دانستیم که ما این تیم را شکست می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نباید نگرانی بابت صعود به جام جهانی داشته باشیم چون قطعاً این اتفاق می افتد. البته این بازی تا حدی شرایط خاص خودش را داشت.

چه شرایطی؟

شرایط برای انجام یک بازی مطلوب از سوی تیم ملی‌مان مهیا نبود. سفر تیم ما به لبنان در زمانی اتفاق افتاد که آنها چمن طبیعی مطلوبی برای تمرین تیم مان نداشتند و بچه‌های تیم ملی روی چمن مصنوعی تمرین کردند. ضمن اینکه این استادیوم کنار ساحل واقع شده و باد شدیدی در آن می وزید. در کل شرایط برگزاری یک بازی بین‌المللی را نداشت و به خاطر همین بازی به آن شکل درآمد و کیفیت چمن نامطلوبش هم مزید بر علت شد. یک گل عجیب هم خوردیم که در نوع خودش پدیده‌ای بود.

خیلی از افرادی که دور و بر تیم ملی بودند صراحتاً اذعان می‌کردند توپ از خط رد شده بوده و باد آن را برگردانده. چطور چنین چیزی ممکن است؟

به هر حال این تنها اتفاق عجیب این بازی نبود. گاهی اوقات از این مسائل در یک بازی فوتبال دیده می شود. لبنانی ها هم در طول بازی کاملا بسته فوتبال می کردند و بعد از گلی که به ما زدند سعی داشتند اتلاف وقت کنند و سرعت تیمی ما را از بین ببرند. ولی یک حس برتری جویی و خودباوری بین بازیکنان ما وجود دارد که در نهایت منجر به برد ما شد.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

اغلب بازیکنان تیم ملی ما بازیکنانی هستند که در مسابقات بین المللی با فوتبالیستهای سطح بالا اصطکاک دارند. خیلی از آنها یک یا دو دوره جام جهانی را پشت سر گذاشته اند و می توانند در چنین شرایطی مشکلات تیم را حل کنند. ما در همان ۵ دقیقه آخر دیدیم وقتی سردار آزمون گل زد خودش رفت توپ را آورد وسط زمین کاشت. چون می دانست می توانیم گل برتری را بزنیم که این یک اتفاق خیلی خوب است. یعنی اینکه ما داریم به مقصد می رسیم. یعنی این که ایران می‌تواند به عنوان اولین تیم در آسیا راهی جام جهانی بشود. ما حالا با این پتانسیل باید تلاش کنیم به جایگاهی برسیم که بتوانیم چهارمین بازی در جام‌جهانی را هم برای اولین بار تجربه کنیم. البته این بازی یک حسن دیگر هم برای ما داشت.

چه اتفاق ویژه ای مدنظرتان است؟

ما در این بازی مهدی طارمی را نداشتیم و در بازی بعد علاوه بر او علیرضا جهانبخش را هم نداریم. تیم ملی باید بازی بدون طارمی و جهانبخش و بازی بدون آزمون را هم تجربه کند. ما چرا باید فکر کنیم که طارمی دعوت نشده بلکه می توانیم این طور تصور کنیم که مهدی در این بازی مصدوم یا محروم بوده است. چون در مسیر جام جهانی بروز چنین اتفاقاتی کاملاً محتمل است. پس فرصت خوبی برای ما خواهد بود تا از نفرات نیمکت نشین مان در ترکیب اصلی استفاده کنیم. شکر خدا نیمکت پر و پیمانی هم داریم. نمونه‌اش سامان قدوس. خیلی ها او را یک ذخیره خوب می دانند. چرا؟ چون او همواره نیمه دوم به زمین رفته و این بار چون در ترکیب اصلی بود خیلی فوتبال دلنشینی ارائه نکرد. پس ما می توانیم با حضور او در ترکیب اصلی توقع سامان قدوس لیگ برتر انگلیس را از این بازیکن داشته باشیم. چون این بازیکن یک فوتبالیست فوق العاده خوب است. تیم ملی ما در هر پستی سه بازیکن با کیفیت دارد و در مسیر باقیمانده تا جام جهانی می‌تواند بر تجربه همه این ۲۰ بازیکن اضافه کند.

بازی با سوریه را چطور پیش بینی می کنید؟

من شخصاً سه یا چهار بار مقابل سوریه بازی کرده‌ام. تقریباً شکل و شمایل سوریه هم مثل لبنان است. این تیم در طول تاریخ همواره به ما باخته و البته شاید در مواقعی ما به آنها باخته باشیم که یا روی اتفاق بوده و یا شرایط تیم ما خوب نبوده. به همین خاطر دغدغه و نگرانی بابت شکست دادن سوریه نباید داشته باشیم. امیدوارم که این یکدلی و یگانگی در تیم ملی باعث شود این تیم خوب به مقصد مورد نظرش برسد و در جام جهانی یک بازی بیشتر از همیشه انجام بدهد.

به نظر شما اسکوچیچ در سطحی از مربیگری قرار دارد که بتوان تیم ملی ایران را در جام جهانی به دست او سپرد؟

من نگاهم به کل تیم است. وقتی اسکوچیچ با این تیم بهترین نتایج را گرفته منطقی نمی دانم که از او انتقاد کنیم. تعریف ما از یک تیم چیست؛ این که برنده باشد و حس پیروزی طلبی بین همه نفراتش موج بزند که ما امروز همه این فاکتورها را در ترکیب تیم ملی چه روی نیمکت و چه درون زمین می بینیم.

دیدید بعد از برد مقابل لبنان بازیکنان تیم ملی پست مشترکی در اینستاگرام گذاشتند و به وضعیت موجود انتقاد کردند؟

بله. باید بگویم الآن وقت پست گذاشتن و انتقاد کردن نیست. مشکلات این چنینی قابل حل شدن است. مهم این است که تیم ما به خودباوری رسیده و هم‎اهنگ جلو می رود. قطعاً پرداختن به مسائلی غیر از فوتبال و مسابقاتش، سرعت این تیم را می گیرد.

شما فکر می‌کنید مهدی طارمی در اردوهای بعدی به تیم ملی برمی گردد؟

معلوم است که برمی گردد. وقتی هر دو طرف اذعان کرده‌اند که مشکلی با هم ندارند و این موضوع را یک اتفاق تلقی کرده‌اند، قطعاً برمی گردد. گفتم که ما باید تصور کنیم طارمی مصدوم بوده یا اخطار داشته. مثل این بازی که جهانبخش نیست. البته ما در هر پستی چند بازیکن داریم. برای نمونه مهدی قائدی و مهدی ترابی در این تیم ملی بازی نمی کنند در حالی که هر دو ستاره هستند. شاید خوب باشد که ما بتوانیم به تناوب از این بچه‌ها در ترکیب تیم ملی استفاده کنیم. باید از فرصت‌های این چنینی که به هر دلیلی یکی از ستاره های تیم ملی غایب است به نفرات جایگزین فرصت بازی بدهیم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی حمید علیدوستی مهدی طارمی تیم ملی حمید علیدوستی دراگان اسکوچیچ مهدی طارمی مقابل لبنان جام جهانی برمی گردد تیم ملی یک بازی تیم ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود کلهر: هر دقیقه‌ای که ترابی و اورونوف در زمین نیستند، پرسپولیس شانس گلزنی کمتری دارد

محمود کلهر بازیکن و مدیر سابق آکادمی باشگاه پرسپولیس درباره بازی آینده تیم برابر سپاهان اعتقاد دارد که این بازی برای پرسپولیس بازی مرگ و زندگی است و اگر آن ها در این بازی برنده شوند، قطعا در 5 بازی آینده خود در مسابقات لیگ کشورمان هم برنده خواهند شد.

به گزارش طرفداری، پرسپولیس در یکی از حساس ترین بازی های فصل، باید به مصاف سپاهان اصفهان برود. 

محمود کلهر در مورد پرسپولیس و کورس قهرمانی لیگ برتر می گوید:

با این پیش فرض یعنی کسب 18 امتیاز برای پرسپولیس در 6 بازی آینده، من تصور دارم و به این تصورم ایمان دارم که استقلال امتیاز از کف خواهد داد و در ادامه مسابقات لیگ برتر، این پرسپولیس است که برنده می شود و قهرمان مسابقات خواهد شد. پرسپولیس در بازی قبل تعویض های اشتباهی انجام داد و من اعتقاد دارم که برخی از بازیکنان تیم مثل مهدی ترابی و اوستون اورونوف بازیکن هایی هستند که حضورشان در ترکیب تیم 90 دقیقه ای است و این بازیکنان هر لحظه در میدان تاثیرگذار هستند. یعنی هر دقیقه ای که آن ها در زمین نیستند پرسپولیس شانس گلزنی کمتری خواهد داشت.

کلهر درباره امیررضا رفیعی، دروازه بان جوان پرسپولیس اظهار داشت: 

علی رغم این که این بازیکن در اوقات قانونی و در ضربات پنالتی کم تجربگی کرد، باید بگویم می توان باز هم روی او حساب کرد و در فصل آینده هم می تواند به عنوان دروازه بان دوم بازی کند و باید این را در نظر گرفت که بیرانوند غیرقابل جایگزین، گاهی مثل امروز دچار مصدومیت خواهد شد.

 

کلهر برای بازی های این هفته لیگ برتر، برد پرسپولیس برابر سپاهان و مساوی استقلال برابر تراکتور را پیش بینی کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • حاشیه بازی پرسپولیس و سپاهان| عصبانیت شدید ترابی از تعویض/ مأمور یگان ویژه مصدوم شد!
  • یازده ستاره تیم ملی ایران که زود خاموش شدند
  • کاپیتان پرسپولیس به ترکیب برمی‌گردد
  • محمود کلهر: هر دقیقه‌ای که ترابی و اورونوف در زمین نیستند، پرسپولیس شانس گلزنی کمتری دارد
  • طارمی عامل خروج یک ستاره از اینتر
  • تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود! | اگر یحیی مانده بو چنین نتایجی کسب نمی شد
  • تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود!
  • ترابی مثل اسدی بازی رفت: تفاوت ایجاد کن!
  • ما قطعاً در جام جهانی همه را شگفت‌زده خواهیم کرد | درخواست ویژه ستاره تیم ملی
  • درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی