Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا انگیزه فرمانده پایگاه شهید بابایی اصفهان امروز در جشنواره جوانِ سرباز گفت: خدمت سربازی نقش ویژه‌ای در تکامل انسان دارد و می‌تواند زمینه رشد فرد را فراهم کند.

وی افزود: جوان سرباز در دوران خدمت، وظیفه می‌آموزد، می‌تواند بدون فضای مجازی زندگی کند و زندگی اجتماعی را برای حضور در جامعه تمرین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده پایگاه شهید بابایی اصفهان تصریح کرد: دوران سربازی، جوان را برای رزم در میدان واقعی زندگی و پرورش نسلی منتظر برای سربازی، ولی عصر (عج) آماده می‌کند.

وی با بیان اینکه بالاترین تکامل در بعد روحی و معنوی، شهادت است، افزود: تفاوت حضور در میدان نبرد در نظام اسلامی و سایر نظام‌ها، آن است که جهاد در نظام اسلامی مبتنی بر اعتقاد دینی و برای دفاع است.

فرمانده پایگاه شهید بابایی اصفهان افزود: در چنین نبردی انسان معتقد است خدا حاکم، ناظر و حافظ او است و قطعا کسی که این اندیشه در وجودش نهادینه شده باشد، در زندگی روزمره نیز موفقیت قرین راه او است.

وی افزود: خانواده شهدا فرزندان، همسران و بهترین عزیزان خود را در راه دفاع از اسلام تقدیم کردند و قطعا سختی این مسیر کمتر از ایثار جان نیست.

وی ادامه داد: انسان با خدمت به دیگران علاوه بر اینکه زمینه رشد آن‌ها را فراهم می‌کند، زمینه تکامل و رشد خود را نیز فراهم می‌کند.

همچنین مسئول عقیدتی سیاسی پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان با اشاره به نقش سربازان در دفاع مقدس، گفت: فرماندهان عالی رتبه‌ای، چون سرلشکر شهید بابایی همواره خود را سرباز قلمداد می‌کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدرضا سبحانی ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در وصیت‌نامه اذعان می‌کنند که روی قبرم بنویسید "سرباز ولایت"، درحالیکه چنین شخص بزرگی هم در کشور و هم در خارج از کشور در مقابل دشمنان قسم خورده نظام ایستاد و حماسه‌ها آفرید.

وی ادامه داد: این سیره شهدا از یک سو نشان از تواضع و از سوی دیگر اشاره به جایگاه مقدس سرباز در خدمت کردن به دین و کشور دارد.

وی با بیان اینکه امروز نیز رویه خدمت به مردم در نیرو‌های مسلح بیش از پیش موج می‌زند، اظهار کرد: حضور در مقابله با سیل، زلزله و کرونا از نمونه‌های این خدمت رسانی است.

جشنواره 'جوان سرباز' امروز با حضور هیات رئیسه پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان برگزار و از تعدادی از سربازان نمونه و شاخص قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایگاه شهید بابایی خدمت سربازی دفاع مقدس شهید بابایی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست

به گزارش قدس آنلاین، این سیاستمدار اوکراینی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: ارائه تسلیحات جدید از سوی آمریکا نمی تواند کمبود و فرسودگی شدید نیروی انسانی را در اوکراین جبران کند.

رسانه‌های غربی نیز اذعان دارند که اگرچه کمبود مهمات تا حدودی با کمک های خارجی کاهش یافته، اما فقدان نیروی لازم در ارتش اوکراین همچنان موضوع اصلی است.

براساس اعلام وزارت دفاع روسیه، از آغاز جنگ در اوکراین نزدیک به ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی جان خود را از دست داده اند.

نشریه آمریکایی پولیتیکو در ماه مارس (اسفند) یکی از دشوارترین چالش های پیش روی اوکراین را در جنگ جاری با روسیه، طفره رفتن و فرار مردان جوان برای اعزام به جبهه ها دانست.

اولینیک در بخشی دیگر از مصاحبه خود با اسپوتنیک خاطرنشان کرد: بسیاری از فرماندهان [اوکراینی] از کمبود ۳۰ تا ۴۰ درصدی نیروی انسانی شکایت دارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار مرد در رده سنی ورود به جنگ فراری هستند و حاضر به حضور در جبهه ها نیستند.

اولینیک ادامه داد: با توجه به پیشروی مداوم روسیه، اوکراین باید به سرعت ۲۰۰ هزار نیرو را بسیج کند که این امر غیرممکن است.

وی به قانونی که به تازگی از سوی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای بسیج نیرو و جبران کاهش سرباز به امضا رسیده است، اشاره کرد و گفت: این امر هم بعید است وضعیت را بهبود بخشد.

این قانونگذار سابق به یک مورد دستگیری گزارش شده اشاره کرد که براساس آن یک جوان ۲۰ ساله به موجب قانون جدید دولت زلنسکی به زور به جبهه جنگ فرستاده شده است.

بخش ثبت نام ارتش اوکراین نیز تائید کرده است که براساس قانون زلنسکی در صورت مقاومت این سرباز جوان برای اعزام به جبهه ها، ممکن است اعدام شود.

اولینیک در پایان گفت: «این یک سقوط است، یک بن بست است. مردم نمی خواهند از منافع آمریکایی ها و تیم زلنسکی محافظت کنند».

آمریکا به تازگی پس از ماه‌ها کشمکش با نمایندگان مخالف تداوم حمایت ها از اوکراین در کنگره، از تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری بسته حمایت خارجی شامل کمک ها به کی‌یف در بحبوحه پیش روی سریع روسیه خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • اعلام جزئیات مشوق های سربازی
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد | هر سرباز وظیفه از چند مشوق می‌تواند بهره‌مند شود؟
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج نشین را متوقف کرد
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند