Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@19:15:09 GMT

ذخایر آب تهران با کمبود ۴۱ درصدی مواجه شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۳۷۴۵

ذخایر آب تهران با کمبود ۴۱ درصدی مواجه شده است

معاون شرکت تامین و تصفیه آبفای تهران با اشاره به خشکسالی امسال تهران که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده، گفت: اقدام‌های لازم را برای گذر از پیک خشکسالی در تهران انجام دادیم، اما امسال نسبت به سال گذشته گرم‌تر بود و بارندگی‌های کمتری داشتیم. از همان ابتدا، عمده نگرانی ما برای فصول پاییز و زمستان بود، چون در این فصول، آب جاری وارد سد‌ها نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، عبدالحسین مجدی‌زاده - معاون شرکت تامین و تصفیه آبفای تهران - در یک برنامه تلویزیونی، درباره وضعیت کم‌آبی در پایتخت گفت: در این ایام شاهد بارندگی‌هایی بودیم که در پیش‌بینی‌های اولیه لحاظ نشده بود. براساس پیش‌بینی‌های اولیه، بارندگی‌های موثر در تهران، از نیمه دوم آذرماه آغاز می‌شود، اما خوشبختانه این اتفاق زودتر به وقوع پیوست.

وی با اشاره به آمار کمی از بارندگی‌های فصل پاییز در تهران، افزود: این میزان بارندگی تنها دو درصد از سال پیش بیشتر بوده است. سال گذشته ۱۶۸ میلی‌متر و امسال ۱۷۰ میلی متر بارش داشتیم. درصورتی که کاهش ۴۱ درصدی در ذخایر آب تهران همچنان ثابت و ۲۶۷ میلیون مترمکعب از آب پشت سدها، نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

او با بیان اینکه ۳۵ درصد از میزان آب ذخیره در پشت سد کرج، کاسته شده است، ادامه داد: بارندگی‌های فعلی به صورت آب جاری وارد سد‌ها نمی‌شود و عمدتا به صورت برف است بنابراین نمی‌توانیم خیلی سریع منتظر تاثیر آن بر مشکل کم‌آبی باشیم.

مجدی‌زاده با تاکید بر نقش مهم صرفه‌جویی در مدیریت کم‌آبی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از آب تهران از طریق ذخایر زیرزمینی تامین می‌شود. اگر هریک از شهروندان در مصرف روزانه خود، ۱۰ درصد صرفه‌جویی را لحاظ کنند، تاثیر مهمی در سرانه آب مصرفی و جلوگیری از جیره‌بندی آب خواهد داشت.

وی افزود: امسال به دلیل ویروس کرونا و گرمی هوا، مصرف آب شهروندان تهرانی تنها در ۱۸ روز از ماه، کمتر از ۳ میلیارد لیتر بوده است. معمولا روزانه ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون لیتر آب مصرف کرده‌اند که ۱۰ درصد این آمار، معادل ۳۰۰ هزار مترمکعب خواهد شد و با دقت مردم به امر صرفه جویی، این حجم از آب، در ذخایر پشت سد‌ها باقی خواهد ماند.

معاون شرکت تامین و تصفیه آبفای تهران در پاسخ به اینکه آبا تدبیری برای پیشگیری از هدررفت آب، لحاظ شده‌است یا خیر، بیان کرد: نمی‌توان منکر هدررفت آب شد؛ مسئله‌ای که در تمام دنیا وجود دارد، اما یک تعریفی برای آن ارائه شده که متناسب با آن، باید اصلاح‌سازی انجام داد و ماهم متناسب با همین تعریف در شبکه آبی تهران اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در کشور، مربوط به صنعت کشاورزی است، گفت: حساسیت آب شرب به دلیل مسائل بهداشتی و ارتباط مستقیم آن با سلامتی مردم است.

مجدی‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه می‌گویند در تمام دنیا دیگر از کلر برای تصفیه آب استفاده نمی‌کنند، توضیح داد: در دنیا همچنان کلر به عنوان عامل ضدعفونی کننده لحاظ می‌شود. حتی کشور‌هایی که برای تصفیه از اوزون استفاده کردند، مجددا به کلر روی آوردند، چون اوزون پایدار نبود. کلر در آب باقی می‌ماند، ما از سلامت آب و شبکه مطمئن هستیم و در بحث پدافند کلر نگرانی نداریم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: خشکسالی کم آبی سال گذشته تصفیه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد

به گزارش همشهری آنلاین، تیم فوتبال تراکتور که در دیدار برگشت لیگ برتر شکست سنگین ۴ بر یک را در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل ذوب‌آهن متحمل شد، به دلیل تخلف هوادارانش در این بازی باید جریمه سنگینی را پرداخت کند.

فدراسیون فوتبال در این باره نوشته است: «دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب آهن اصفهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال کشور برگزار شد که کمیته انضباطی رای خود را به این شرح صادر کرد: باشگاه تراکتور به دلیل فحاشی و پرتاب اشیا توسط تماشاگران منتسب در چندین نوبت و نقض اصول کلی رفتار و مستند به مواد ۵۱ و ۸۶ با جریمه ۲۰۰ میلیون تومانی مواجه شده که این رای قابل تجدید نظر در کمیته استیناف است.»

باشگاه تراکتور در این فصل و به ویژه دور برگشت چندین مقطع اقدام به رایگان کردن مسابقات خانگی خود کرد که فدراسیون فوتبال در این باره هم به سرخ پوشان تبریزی هشدار داده است.

در پایان رای انضباطی برای باشگاه تراکتور عنوان شده: «به باشگاه اخطار می‌گردد چنانچه بلیت فروشی مطابق مقررات انجام نشود، با تنبیهات شدیدتری مواجه خواهند شد.»

کد خبر 848305 منبع: ورزش سه برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه تراکتور تبریز

دیگر خبرها

  • تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست