Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@17:22:47 GMT

ستاد تنظیم بازار قیمت‌ خودرو را اصلاح میکند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۳۸۵۸

دبیر انجمن قطعه سازی کشور: ستاد تنظیم بازار به زودی قیمت های خودرو را اصلاح می‌کند دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور با بیان این‌که اصلاح قیمت خودرو مصوبه سران قوا را دارد گفت: رئیس‌جمهور نیز در آن جلسه حضور داشتند اما در حقیقت مشکل را فقدان مصوبه ستاد تنظیم بازار دانسته بدان ایراد وارد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور گفت: اصلاح قیمت خودرو مصوبه سران قوا را دارد و رئیس جمهور نیز در آن جلسه حضور داشتند اما در حقیقت مشکل را فقدان مصوبه ستاد تنظیم بازار دانسته بدان ایراد وارد کردند.

وی افزود: اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو اجتناب‌ناپذیر است زیرا موجب ورشکستگی و توقف تولید قطعه‌سازان و خودروسازان و نارضایتی متقاضیان واقعی می‌شود و کسی جز دلالان و موافقان تحریم از این موضوع سودی نمی‌برد.

 آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: در روزهای پیش‌ِرو، ان‌شاءالله جلسه تنظیم بازار تشکیل و این مصوبه صادر و مشکل رفع می‌شود؛ ازاین‌رو مشفقانه توصیه می‌کنیم که سرعت عمل کافی در طی روند قانونی و اصلاح قیمت‌ها جهت جلوگیری از التهاب و سردرگمی بازار و مردم اعمال گردد، چرا که تعلل در اصلاح قیمتهای فعلی، حتی برای یک روز، نقض غرض است و سبب ناامیدی و مهمتر از آن سلب اعتماد عمومی مردم است.

محبی‌نژاد ادامه داد: البته این نکته را بایستی به‌یاد داشت که رئیس جمهور اعلام نکرده‌اند که مخالف اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو‌ هستند؛ چراکه ایشان در زمان انتخابات هم بر اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو تأکید داشتند و در برنامه‌های خود هم بارها از این موضوع صحبت کردند.

وی افزود: سهام‌داران بورسی به‌عنوان سهامداران واقعی خودروسازی‌ها که مالکان این شرکت‌ها هستند، مردم به‌عنوان مشتریان خودرو و در انتها تولیدکنندگان، شامل زنجیره خودروسازی (خودروسازان، قطعه‌سازان و صنایع وابسته) از برگشت به قیمت‌های قبلی و ادامه این روند آسیب جدی خواهند دید.

محبی‌نژاد تصریح کرد: در وهله اول سهامداران بورس از ادامه وضعیت موجود آسیب خواهند دید؛ چرا که دولت سهم محدودی در مالکیت خودروسازی‌ها دارد و نمی‌تواند از جیب مردم خرج کند؛ الباقی سهام خودروسازان متعلق به بخش‌های خصوصی و مردم است که در بورس عرضه شده است. زمانی که دولت اعلام می‌کند قیمت محصولات این دو شرکت سرکوب شود و در نتیجه این‌ها متضرر شوند، مستقیم دست در جیب مردم و سهامداران این شرکت‌ها و شرکتهای وابسته خودروسازی و قطعه‌سازان سهامی عام کرده است.

وی تصریح کرد: تصمیمات اخیر سبب سلب اعتماد عمومی مردم نیز خواهد شد؛ در صورت ادامه این روند شاهد خروج نقدینگی سرگردان از بازار سرمایه و گسیل به‌سوی بخش‌های غیرمولد از جمله ارز، مسکن، سکه، رمزارزها، فرار سرمایه از کشور ازجمله خرید املاک و دارایی در خارج کشور و... خواهیم بود که نتیجه آن تورم‌های فزاینده‌ و تاراج سرمایه ملی است.

دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی کشور با بیان اینکه "اکنون دقیقاً خلاف جهت مسیر رودخانه در حرکت هستیم"، تصریح کرد: اصلاح قیمت‌‌گذاری دستوری خودرو امیدی بود که ایجاد شد اما تعلل در انجام روند قانونی، موجبات یأس مردم و تولیدکنندگان و رکود تولید خواهد بود.

 وی افزود: دو سناریو متصور است؛ محتمل‌ترین موضوع این است که، ایراد قانونی واردشده، با تصویب ستاد تنظیم بازار حل شود و مورد دوم این است که گزارشات ناقص و یک‌جانبه به رئیس جمهور کشور ارائه شده باشد.

محبی‌نژاد اظهار کرد: در صورت دوم به‌شدت و مشفقانه توصیه می‌کنیم که رئیس جمهور محترم و مجموعه دولت از توان بخش خصوصی (حداقل توان مشورتی بخش خصوصی) و تجارب و تخصص این بخش که از خود مردم هستند و می‌توانند بهترین کمک را به دولت داشته باشند، استفاده کنند.

وی ضمن ابراز اینکه آسیب دوم ادامه شیوه قیمت‌گذاری دستوری و سرکوب قیمت‌ها، متوجه مردم خواهد شد و دقیقاً در تضاد با افزایش تولید و تحقق شعار سال در مانع‌زدایی و رفع موانع تولید است، گفت: با نزدیک شدن به قیمت‌های واقعی محصولات و اصلاح قیمت‌ها، خودروسازان وعده کردند که افزایش تولید و در نتیجه عرضه بیشتر (در قالب اجرای طرح‌های فروش هفتگی) رخ خواهد داد و این خبر خوش برای مردم و مصرف‌کنندگان بود؛ چراکه اصلاح قیمت، شکاف بین قیمت کارخانه تا بازار آزاد را کم می‌کند و مردم می‌توانند خودروی مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تر تهیه کنند. منبع: تسنیم برچسب ها: ستاد تنظیم بازار ، قیمت خودرو ، اصلاح

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار قیمت خودرو اصلاح ستاد تنظیم بازار شیوه قیمت گذاری قطعه سازی کشور دبیر انجمن رئیس جمهور اصلاح قیمت محبی نژاد قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار خودرو امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ روند کاهش قیمت در انواع محصولات داخلی و مونتاژی در پیش گرفته است.

دنا پلاس توربو ۶ سرعته با ۱۹ میلیون تومان افت قیمت در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

پژو پارس tu5 که در صدر پرفروش‌ترین خودروهاست با ۲۸ میلیون تومان کاهش قیمت، در کانال ۸۴۰ میلیون تومانی معامله می‌شود.

ساینا s دوگانه‌سوز نیز از دیگر محصولات سایپا به شمار می‌رود که با سه میلیون تومان افت قیمت، ۴۵۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

بر این اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو وانت آریسان با قیمت ۴۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سورن پلاس (فول) با قیمت ۷۳۰ میلیون تومان، سورن پلاس موتور XU۷P با قیمت ۶۳۷ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه‌سوز ۷۹۷ میلیون تومان، دنا پلاس (تیپ ۱) با قیمت ۸۱۴ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان، پژو پارس ۶۵۹ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۷۰۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳( ارتقا) با قیمت ۶۵۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای هیدرولیک (ارتقا) ۷۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک (ارتقا) ۹۰۵ میلیون تومان، رانا پلاس (ارتقا) ۶۲۸ میلیون تومان، تارا دستی (ارتقا) ۷۹۹ میلیون تومان، تارا اتوماتیک V2 به قیمت ۹۶۱ میلیون تومان، هایما اس ۷ (S۷) با قیمت یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان، هایما ۷X با قیمت یک میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات سایپا نیز ساینا S با قیمت ۴۴۱ میلیون تومان، ساینا S دوگانه‌سوز ۴۵۵ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۵۲۴ میلیون تومان، کوییک S به قیمت ۴۳۲ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ با قیمت ۳۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، وانت زامیاد (رادیال) با قیمت ۸۵۷ میلیون تومان، پیکاپ کارون ۸۴۵ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان مبادله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی قیمت سه محصول از بهمن‌موتور افزایش یافته است، وانت کارا تک‌کابین، دوکابین و وانت کاپرا نیز به‌ترتیب دو میلیون، سه میلیون و ۱۰ میلیون تومان رشد کردند.

کارا تک‌کابین با نرخ ۶۶۲ میلیون تومان، دوکابین ۸۷۸ میلیون تومان و کاپرا یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان در کانال‌های معاملاتی خرید و فروش می‌شود.

هونگچی H5، محصول مونتاژی بهمن‌موتور که با افت ۴۰ میلون تومانی رکورددار ریزش قیمت در میان خودروهای مونتاژی بوده که پنج میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در بازار آزاد قیمت‌گذاری شده است.

لاماری ایما، خودرو پرقدرت مونتاژی نیز با قیمت دو میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بر این اساس X۲۲ پرو دستی با قیمت ۹۵۷ میلیون تومان، X۳۳ کراس (دستی) با قیمت یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان، آریزو ۵ اسپورت با قیمت یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان، تیگو ۷ پرو پرمیوم ۲ میلیارد و ۳۵ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو (هیبرید) ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، فونیکس FX (۱.۶) با قیمت دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان، جک J۴ با قیمت ۸۲۷ میلیون تومان، جک S۳ با قیمت یک میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان، کی‌ام‌سی T۸ با قیمت یک میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان، کی‌ام‌سی J۷ با قیمت یک میلیارد و ۸۱۶ میلیون تومان، رسپکت ۲ به قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، فیدلیتی (پنج‌نفره) یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم دو میلیارد و ۱۰ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 748267

دیگر خبرها

  • قیمت روز خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • قیمت خودرو امروز 10 اردیبهشت 1403
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول