Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز بررسی و ارزیابی روابط دیپلماتیک ایران با همسایگان به ویژه عربستان با حضور معاون وزیر امور خارجه و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد.

وی بیان کرد: با توجه به مواضع و استقبال مسئولان کشور عربستان از برقراری مناسبات با جمهوری اسلامی ایران، پیگیری‌ها برای رفع موانع در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی مطالبات همسایگان و انتظاراتی که جمهوری اسلامی ایران از کشورهای همسایه دارد، افزود: عربستان از کشورهای مهم منطقه است و طبیعتا در برخی از کشورهای منطقه منافعی را تعریف کرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتمندترین کشور منطقه استراتژی‌ها و راهبردهایی را از جهات مختلف دارد که بسیار مهم و گسترده است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بین منافع، خواسته‌ها و مطالبات همسایگان باید همپوشانی باشد تا در گسترش مناسبات آسیبی به منافع متقابل وارد نشود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همین راستا معاونان وزیر خارجه و سایر مسئولان مربوطه گزارش‌هایی درباره برقراری مناسبات با عربستان به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه دادند.

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: عزم جمهوری اسلامی ایران برای گسترش ارتباط با همسایگان جزم است و از طرف ما موانع جدی وجود ندارد. البته اختلاف و تفاوت نظر در برخی جهات طبیعی است و هنر دیپلماسی همین است که با وجود اختلاف‌نظرها، مناسبات در یک مسیر و شیوه هم‌افزا برقرار شود.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی براساس منافع مشترک می‌توانند همکاری کنند. دیپلماسی خارجی نیز عرصه عقلانیت و تدبیر است و وزارت خارجه ایران به عنوان مجری سیاست‌ها و راهبردهای روابط خارجی مذاکرات مقدماتی را انجام داده است، اما این مذاکرات باید شکل رسمی به خود گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران منعی برای آغاز مذاکرات رسمی نمی‌بیند، البته مذاکرات رسمی به انجام مقدمات کارشناسی نیاز دارد تا در مذاکرات رسمی توافقات صورت گیرد.

عباس زاده‌مشکینی تأکید کرد: با توجه به مذاکرات مقدماتی، امیدواریم مناسبات ایران و عربستان به صورت گسترده و هم‌افزا برقرار شود، جمهوری اسلامی ایران قطعا دنبال مذاکرات رسمی و گسترش مناسبات با همسایگان است.

کد خبر 5351804 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس جمهوری اسلامی ایران کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم صحن مجلس سیدابراهیم رئیسی ایالات متحده امریکا محمد باقر قالیباف علی باقری علی شمخانی هیئت دولت حسین امیرعبداللهیان محمد مخبر مسعود فیاضی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افغانستان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران مذاکرات رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند