Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس ائتلاف الفتح عراق درباره تلاش بعضی طرف‌ها برای به راه انداختن درگیری بین شیعیان در این کشور هشدار داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، هادی العامری گفت: مبالغی پرداخت می‌کنند تا درگیری شیعی-شیعی به راه بیندازند، اما هرگز چنین چیزی رخ نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تظاهرات در مخالفت با نتیجه انتخابات علیه کمیساریای عالی انتخابات و نه علیه گروه‌های سیاسی است. کمیساریای عالی انتخابات به بدترین شیوه، انتخابات را مدیریت کرد. شواهدی در اختیار داریم که تقلب در انتخابات پارلمانی را ثابت می‌کند. هدف از این تقلب سایبری در انتخابات، وارد کردن عراق در تونل تاریک است. تمجید‌هایی که از این انتخابات به عنوان سالم‌ترین انتخابات در عراق می‌شود، نشان می‌دهد که همدستی و توطئه چینی بین المللی علیه عراق وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: باید تحقیقات شفافی درباره عاملان حمله به خانه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق صورت گیرد و طرفی که در پشت سر این تلاش قرار دارد، بازخواست شود. ما در نشست ویژه با حضور رئیس شورای عالی قضایی، رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، این موضوع را بررسی کردیم.

هشدار الفتح درباره تحرکات آمریکا برای ترور مسئولان سیاسی و نظامی عراق
عضو ائتلاف الفتح عراق از وقت‌کُشی دولت این کشور در افشای حقایق مربوط به حمله به منزل نخست وزیر ابراز تعجب کرد.
«محمد البلداوی» عضو ائتلاف الفتح عراق ضمن ابراز تعجب از عدم افشای حقایق مربوط به هدف قرار گرفتن منزل «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور درباره تحرکات آمریکا برای ترور مسئولان سیاسی و نظامی هشدار داد.
البلداوی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» ضمن ابراز تعجب از اتهام‌زنی دولت به برخی طرف‌هایی که وفاداری آن‌ها به کشور در مبارزه با داعش ثابت شده است، گفت که حال آنکه متهم واقعی به حال خود رها شده و از این شرایط برای برهم زدن اوضاع بهره می‌برد.
او افزود که حریم هوایی منطقه الخضراء با سامانه دفاعی سی‌-رام آمریکا حفاظت می‌شود و هواپیماهای آن‌ها به صورت مستمر در حال پرواز بر فراز عراق هستند و لذا نیروهای آمریکایی متهم اول و آخر این حادثه هستند.
این عضو فراکسیون الفتح عراق با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی از همه مسئولان نظامی و سیاسی شناخت دارند، تأکید کرد که همه این مسئولان در معرض خطر هستند و احتمال اینکه نیروهای آمریکایی آن‌ها را هدف ترور قرار داده و سپس گروه‌های عراقی و الحشد الشعبی را متهم جلوده دهند، وجود دارد.
هفته گذشته منزل مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفت که البته آسیبی به او نرسید.

عصائب اهل الحق عراق: وارد جنگ داخلی نخواهیم شد
سخنگوی عصائب اهل الحق عراق با تاکید بر پرهیز این جنبش از هرگونه جنگ و درگیری داخلی گفت که در صورت عدم تغییر نتایج انتخابات، این جنبش فرایند سیاسی کشور را تحریم و شواهد تقلب در انتخابات را در اختیار افکار عمومی قرار خواهد داد.
«محمود الربیعی» سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق عراق، شب گذشته (شنبه، 13 نوامبر)، طی یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد: «وضعیت سیاسی عراق نیازمند فداکاری از طرف ماست، و در صورتی که طرف‌های مسلط بر نتایج انتخابات پافشاری کنند؛ ممکن است این امر به تحریم روند سیاسی از سوی ما منجر شود و ما به سوی درگیری و [جنگ داخلی] نخواهیم رفت».
وی با حضور در برنامه‌ای که در شبکه ماهواره‌ای «الفرات» پخش شد، گفت:« نمی‌دانیم کمیساریای عالی انتخابات چه چیزی را به هیأت قضایی ارجاع داده، اما طی روزهای آینده این هیأت به شکایات رسیدگی خواهد کرد».
الربیعی تصریح کرد: تقلب الکترونیکی به صورت الگوریتمی برای انتقال آرا از یک نامزد به نامزد دیگر صورت گرفت و موضوع تقلب در این انتخابات روشن است. ما نیز نام طرفی که این کار را کرده، به نهادهای مربوطه ارائه کردیم.
سخنگوی عصائب اهل الحق گفت: «دستگاه قضا با دلایل و شواهد عینی در این قضیه برخورد می‌کند اما تقلب الکترونیک هیچ شواهد عینی و ملموسی به جای نمی‌گذارد که بتوان به دستگاه قضایی ارائه کرد».
وی با اشاره به این‌که این جنبش ادله زیادی در خصوص نقض‌های صورت گرفته ارائه کرده که مورد توجه قرار نگرفته از دستگاه قضایی عراق خواست تا به نقش و وظیفه خود در کشف و افشای تقلب صورت گرفته، عمل کند.
الربیعی افزود: دلایل و شواهد ما برای ابطال انتخابات کافی است اما ما نمی‌خواهیم بر فرایند سیاسی تاثیر بگذاریم، همه ما خواهان آرام شدن اوضاع کنونی هستیم اما نه به ضرر آرای مردمی که به نتایج انتخابات اعتراض دارند.
سخنگوی عصائب اهل الحق تصریح کرد: «همه شواهد قطعی موجود است و به قوه قضاییه و مراجع ذیصلاح ارائه شده است. زمانی‌که متوجه شویم این نهاد نیز مانند کمیساریای انتخابات با آن برخورد خواهد کرد، مجبور خواهیم شد مدارک را به افکار عمومی و رسانه‌ها ارائه کنیم و در این صورت نظام سیاسی دچار لرزش بزرگی خواهد شد».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عراق عصائب اهل الحق الفتح عراق نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی