Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز عصر یکشنبه در حالی برگزار شد که محمد طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود گفت: تدوین فهرستی از پروژه‌ها به صورت مجزا در هر کمیسیون و ارائه دادن آنها به مردم نجیب شیراز که شاید تداعی وعده‌های قطعی برای اجرای آنها را داشته، قبل از تصویب همه برنامه‌های شورا در صحن، امری در چارچوب قواعد مهندسی و برنامه ریزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم، این شوراست که پروژه‌ها را تصویب می‌کند و نه صرفاً یک کمیسیون فلذا قراردادن فهرست بلند بالایی که یک سویه تنها کالبد شهر در آنها توجه شده و همزمان به همه بندهای رویکردهای شورای ششم متوجه نیستند، سبب خواهد شد تا شورا در بی راهه قرار گیرد.

طاهری افزود: اعضای شورا بایستی نسبت به تدوین برنامه‌های سه ساله خود که یعنی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اقدام نمایند بطوریکه عملاً ۱۰۰ روز سال ۱۴۰۴ را باید برای برداشت نتایج پیش بینی کرد. این در حالی است که متمم بودجه سال ۱۴۰۰ عنقریب توسط شهرداری تنظیم و ارائه خواهد شد.

او افزود: جناب شهردار، حسابداری اعتبارات را از حسابداری هزینه خود جدا کنید، یعنی در دو سازمان جدا قرار دهید.

مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز

شورائیان مصوب کردند که شهرداری شیراز مکلف است از محل ردیف اعتباری بهینه سازی و احیا قنوات در سطح شهر، نسبت به کف سازی قنات منصورآباد (با بتن) اقدام و گزارش اقدامات صورت گرفته را طی دو ماه آینده به شورا ارائه نماید.

در ادامه اعضای شورای شهر شیراز شهرداری را مکلف کردند نسبت به تهیه دستورالعمل بازنگری شیوه آبیاری باغ‌های شیراز اقدام و نتیجه را طی گزارشی ظرف مدت یک ماه به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کند.

در ادامه شهرداری مکلف است پس از وصول جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰، در صورت عدم پرداخت عوارض مربوطه (عوارض ساختمانی تخلف صورت یافته) توسط مؤدی حداکثر ظرف مدت شش ماه، موضوع مطالبه عوارض را به کمیسیون ماده ۷۷ ارجاع و پس از اخذ رأی مربوطه و بلافاصله پس از قطعی شدن آن، از طریق اجراییه ثبت نسبت به وصول عوارض اقدام و پیگیری لازم را انجام دهد.

کد خبر 5351743

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری شیراز شورای شهر شیراز محمد طاهری ویروس کرونا بوشهر زلزله خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش برف کرمانشاه واکسن کرونا اردبیل گرگان عکس استانها سانحه تصادف زمین لرزه بارش باران شورای اسلامی شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ ولی پوری در مراسم روز ملی شورا‌ها گفت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا امروز مشاوران مسئولان اجرایی استان هستند امروز نقش شورا‌ها در تصمیم گیری‌ها بسیار مشخص است.   او ادامه داد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی هستند، زیرا به نقش مردم در تصمیم گیری برای تمامی نقاط کشور حتی روستا‌ها اشاره دارند.   ولی پوری اضافه کرد: نقش شورا‌ها در مسائل سیاسی هم بسیار مهم است. حدود یکسال دیگر قرار است انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری در کشور برگزار شود و تا کمتر از دو هفته دیگر هم مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار می‌شود و ما در ستاد انتخابات استان به کمک شورا‌های اسلامی برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور نیاز داریم.   معاون سیاسی اجتماعی استاندار البرز گفت: دور دوم انتخابات با حضور ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده انجام می‌شود و به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی اجتماعی همه ما برای برگزاری هرچه بهتر آن وظیفه داریم.   ولی پوری گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی متعلق به گروه خاصی نیست و صاحب اصلی آن مردم هستند. در انتخابات مردمی ایران دولت نقش مجری را دارد و برگزاری آن به عهده مردم است.

دیگر خبرها

  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد