Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان  امروز در مراسم اختتامیه جشنواره شعر رحمه للعالمین، اظهار داشت: همه شهدا و فداکاران راه دین خدا، تلاش کردند تا دین خدشه نبیند و ایثار بانوی شهید کردستانی و نحوه شهادتش نشان داد که کردستان در راه دفاع از ارزش‌های دینی همواره پیشتاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورذهبی در ادامه با اشاره به محور‌های رحمت و مهربانی در آیات قرآن کریم، افزود: در آیه ۱۰۷ سوره انبیا، پیامبر اکرم (ص) رحمه للعالمین معرفی شده‌اند و واقعیت آن را می‌توان در اخلاق، مهربانی و رحمت نبی مکرم اسلام (ص) دید که حتی با مشرکان هم مهربان بودند و با دوست داشتن، آنان را به سمت مکتب نور راهنمایی می‌کردند.

او اضافه کرد: این ویژگی برجسته پیامبر نور و رحمت در حالی است که در ۲ دهه اخیر شاهد این هستیم که عده‌ای از مسلمانان را به جرم شرک می‌کشند در حالیکه پیامبر اکرم (ص) با مشرکان هم مهربان بودند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به بخشی از آیه ۵۶ سوره اعراف هم اشاره کرد که در آن گفته شده «رحمت خدا به محسنین نزدیک است» و ادامه داد: نیکوکاری از لازمه‌های نزدیک بودن به رحمت الهی است و در آیه ۱۲۸ سوره نحل نیز آمده است که خداوند با ۲ گروه انسان‌های باتقوا و نیکوکاران است و همه این‌ها در کنار هم نشان می‌دهد که رمز موفقیت و پیشرفت هر انسانی در تقوا، اخلاق خوب و نیکوکاری نهفته است.

پورذهبی از شعرا خواست تا با الهام از این ویژگی‌های ارزشمند، شعر خود را آراسته کنندو برای ارتقای هنر اصیل اسلامی از آن بهره گیرند.

بیان مسائل معنوی از زبان شعر زیبنده‌تر است

امام جمعه سنندج هم در این مراسم، با بیان اینکه استفاده از زبان شعر برای بیان مسائل معنوی و اجتماعی زیبنده‌تر است، اظهار داشت: زبان و بیان هنر تاثیرگذاری بیشتری در جامعه دارد.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه وحدت، اتحاد و انسجام از شیرینی‌های جهان اسلام است، تاکید کرد: قرآن، محبت رسول خدا (ص) و خاندان مکرم ایشان، قبله و اخلاق مداری سرلوحه وحدت، مودت و الفت میان مسلمانان است که رمز زندگی ملت‌ها در پرتو اخلاق میسر و ممکن می‌شود.

او از مردم استان که در ماه ربیع الاول با اخلاص تمام ویژه برنامه‌ها و جشن‌های بزرگداشت ولادت نبی مکرم اسلام (ص) را داشتند قدردانی کرد و آن را نشانه پاینبدی به حفظ وحدت دانست.

ارسال ۱۰۵ اثر به دبیرخانه جشنواره

رییس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم در این مراسم با بزرگداشت یاد و خاطره شهیده فاطمه اسدی اولین شهیده تفحص شده کشور، اظهار داشت: این شهیده بزرگوار بخاطر وفاداری به همسر و خانواده تمامی هستی خود را از دست داد تا صدای دروغین دفاع از حقوق ملت کُرد بیش از پیش خود را نمایان کند.

حجت الاسلام سعید عسگری برگزاری این جشنواره را راهی برای حفظ وحدت برشمرد و گفت:۱۰۵ اثر از ۴۷ شاعر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که ۷۰ اثر فارسی، ۳۲ اثر کردی، ۲ اثر ترکی و یک اثر نیز به زبان عربی بود.

در بخش آثار فارسی این جشنواره محمد زارعی از دلیجان، سمیه تورجی از شیراز و خدابخش صفادل از نیشابور عنوان اول تا سوم را به دست آوردند.

در بخش کردی نیز ماموستا جلال محمدی از سنندج، علی قیسوند از کامیاران و امجد ویسی از سنندج هم توانستند آثار برتر اول تا سوم را به خود اختصاص دهند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کردستان نماینده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا

کتابخانه دانشگاه پیام نور مرکز کرمان به نام شهیده مکرمه حسینی، دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان نامگذاری شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو مراسم نامگذاری همزمان ساختمان‌های آموزشی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور بصورت مجازی به نام شهدای دانشجوی دانشگاه در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار و بصورت ارتباط تصویری امکان شرکت مراکز استان‌ها در آن فراهم گردید.

در کرمان، خانواده شهید مکرمه حسینی در سالن کنفرانس ستاد دانشگاه پیام نور استان کرمان حضور یافتند و کتابخانه دانشگاه پیام نور مرکز کرمان به نام شهیده مکرمه حسینی نامگذاری شد.

گفتنی است شهیده مکرمه حسینی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پیام نور مرکز کرمان و عضو کانون دانشجویی هلال احمر بود که در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سال گذشته آسمانی شد.

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • سوپر پاس گل سامان سوخت! (ویدیو)
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد