Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:30:16 GMT

۳۰ واگن تحویل قطار شهری مشهد شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۴۷۳۳

۳۰ واگن تحویل قطار شهری مشهد شد

شهرداری مشهد روز یکشنبه به نقل از خلیل الله کاظمی افزود: با خرید و تحویل گیری این ۳۰ واگن که شامل ۶ رام قطار است نیاز خط ۲ قطار شهری مشهد در افق طرح برطرف خواهد شد.

وی با بیان این که واگن های خریداری شده قابلیت استفاده در خط سه را نیز دارد اضافه کرد: با توجه به این که جا به جایی مسافر در خط ۲ با ظرفیت قطارهای موجود، بدون مشکل در حال انجام است، ۳۰ واگن یاد شده در مرحله نخست خط سه از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) که در اولویت بهره برداری قرار دارد به کار گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به اتمام عملیات اجرایی زیرگذر تقاطع غیر همسطح خلیج فارس نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات تردد در این مسیر تصمیم گرفته شده است تا زیرگذر پروژه که طی ۲ روز آینده آماده بهره برداری خواهد بود بدون برگزاری مراسم برای استفاده در اختیار شهروندان قرار داده شود.

کاظمی افزود: عملیات اجرایی میدان و ۲ دوربرگردان پروژه خلیج فارس نیز به سرعت در حال انجام است و طی ۲ ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جابه‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد قاسم آباد قطار ملی مترو سعدی دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد قاسم آباد شهرداری مشهد مشهد قاسم آباد قطار ملی مترو سعدی دهه فجر قطار شهری مشهد بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۴۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به طرح های در حال اجرا برای جبران بخشی از کمبود آب مشهد گفت: برای خدمت رسانی موثر و بیشتر به مشترکان شهری و روستایی زیرمجموعه این شرکت و نیز بهره مندی و دسترسی مشترکان به آب شرب سالم و بهداشتی، ۱۰ مخزن ذخیره جدید با ظرفیت ۹۰ هزار و ۷۵۰ مترمکعب طی سال گذشته به بهره برداری رسید.
حسین اسماعیلیان افزود: از مجموع ۱۰ مخزن جدید، ۳ مخزن با ظرفیت ۹۰ هزار مترمکعب در حوزه پهنه مشهد به بهره برداری رسیده و ۷ مخزن دیگر در مناطق روستایی شامل شریف آباد، دوله، برج موری، چشمه علیمو، دهنه چهل و جرخشک، بالنده و ده غیبی با ظرفیت ذخیره سازی ۷۵۰ مترمکعب آماده سازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: افزایش ظرفیت مخزن ذخیره آب، یکی از اقدامات ویژه‌ای است که نقش موثری در مدیریت توزیع در شهرستان مشهد دارد.

دیگر خبرها

  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • یک کشته و زخمی در برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد