Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر لهستان طی سخنانی خواستار اقدام جدی ناتو برای کمک به حل مشکل مهاجران در مرز این کشور با بلاروس شد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر لهستان با درخواست کمک از سوی ناتو برای حل معضل مهاجران، گفت که احتمالاً کشورش به همراه لیتوانی و لتونی خواستار برگزاری شورای مشورتی با اعضای ناتو در قالب ماده ۴ اساسنامه این پیمان نظامی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ماتئوش موراویسکی» در سخنان خود گفت: فقط ابراز نگرانی علنی کافی نیست - اکنون ما به گام‌های مشخص و تعهد کل اعضای پیمان نیازمند هستیم.

بر اساس ماده ۴ اساسنامه ناتو، هر یک از اعضا می‌تواند در صورت تشخیص هرگونه تهدید علیه تمامیت ارضی، استقلال سیاسی و امنیت داخلی خود، نسبت به درخواست برگزاری شورای مشورتی با حضور سایر اعضا اقدام نماید.

لازم به ذکر است، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در گفتگو با وزرای خارجه لهستان و لیتوانی، به بررسی تحولات جاری در مرز این دو کشور با بلاروس پرداخت.

همچنین قرار است بحران پناهجویان در مرز لهستان به عنوان آخرین مقصد سفر پر خطر آنها پیش از ورود به اروپای غربی، در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که این هفته برگزار می‌شود؛ مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

بورل پیشتر با گرفتن انگشت اتهام به سمت دولت مینسک، گفته بود که بحران پناهجویان و تنش‌های مرزی، واکنشی بین المللی را می‌طلبد.

کد خبر 5351840

منبع: مهر

کلیدواژه: لهستان پناهجویان ناتو ایالات متحده امریکا روسیه عراق رژیم صهیونیستی عربستان سعودی سوریه ایران فلسطین بلاروس ترکیه افغانستان لهستان اتحادیه اروپا جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد

به گزارش جام جم آنلاین، پی‌یر لودهامار، مسؤول عملیات مین‌یابی در سازمان ملل، روز جمعه اعلام کرد که برداشتن حجم عظیمی از آوار، از جمله مهمات منفجر نشده که در اثر جنگ ویرانگر اشغالگران در نوار غزه بر جای مانده است، «ممکن است حدود ۱۴ سال طول بکشد تا پاکسازی شود».

لودهامار طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو افزود که جنگ «تقریباً ۳۷ میلیون تُن زباله در منطقه مسکونی پرجمعیت و گسترده بر جای گذاشته است».

وی توضیح داد: «پیش‌بینی می‌شود که برداشتن آوارها، از جمله آوار ساختمان‌های تخریب‌شده، تحت شرایط خاصی ۱۴ سال طول بکشد.»

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که معمولاً حداقل ۱۰ درصد مین‌هایی که پرتاب می‌شوند عمل نمی‌کنند و ضریب خرابی دارند... صحبت از ۱۴ سال کار با ۱۰۰ کامیون در روز است.

جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پیش از این تاکید کرد که جنگ اسرائیل علیه غزه، شهرهای نوار غزه را در معرض «ویرانی بیشتر از آنچه شهرهای آلمان در طول جنگ جهانی دوم در معرض آن قرار داشتند» قرار داد.

دیگر خبرها

  • پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!