Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-04-30@11:41:20 GMT

شب گردشگری ایران و چین لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۴۹۲۵

شب گردشگری ایران و چین لغو شد

«شب گردشگری ایران و چین» به‌دنبال شیوع وبروس کرونا و جلوگیری از سرایت آن، لغو شد.

مازندمجلس: دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال اجرای «رویداد قرن‌ها دوستی، دومین سال عید بهاره چینی‌ها در ایران» که متاثر از شیوع کرونا در چین متوقف شد، تصمیم گرفته بود روز دوشنبه، پنجم اسفندماه با حضور سفیر چین در ایران و جمعی از فعالان گردشگری دو کشور، برنامه شب گردشگری ایران و چین را در موزه فرش تهران برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دفتر پیش‌تر کمپین «#قوی-باش-ووهان» را به منظور همدردی با مردم چین که بیشتر از یک ماه درگیر ویروس کرونا شده بودند، راه‌اندازی کرده بود. این کمپین ۲۳ بهمن‌ماه همزمان با نمایشگاه گردشگری تهران با حضور سفیر چین در ایران رونمایی شد. در جریان این کمپین قرار بود امضا و پیام‌های مردم ایران برای همدردی با مردم چین جمع‌آوری و در آخر در میدان اصلی شهر ووهان ـ کانون انتشار ویروس کرونا در چین ـ نصب شود.

چین، بازار اصلی گردشگری ایران است، طبق برنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار بود در پایان یک سال، حدود یک میلیون گردشگر از چین به ایران جذب شود. اما حالا نه تنها شیوع کرونا در چین سفر گردشگران این کشور به ایران را مخصوصا در عید بهاره متوقف و به برنامه گردشگری ایران خسارت وارد کرد که اینک، سرایت این ویروس به ایران، شب گردشگری دو کشور که بیشتر جنبه همدردی و حفظ تعامل ایران با مردم و دولت چین را داشت، تعطیل کرد. هرچند مسؤولان گردشگری درباره آن اطلاع‌رسانی رسمی نداشته‌اند و تنها به برگزارکننده و شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند این مراسم لغو شده است.

برخی از فعالان گردشگری نسبت به برگزاری این مراسم در شرایطی که کشور درگیر ویروس کرونا شده است و به تدابیر سریع و جدی‌تری بویژه در بخش سفرهای داخلی و فعالیت مراکز تاریخی و سایت‌های توریستی نیاز بیشتری دارد، معترض بودند.

به دنبال تایید سرایت ویروس کرونا به ایران، برخی از گردهمایی‌ها و رویدادهای ورزشی، هنری و سینمایی، کنسرت‌ها و مراکز آموزشی، مدارس، موزه‌ها و حتی اردوهای راهیان نور تعطیل شد. جشن سالانه راهنمایان گردشگری که قرار بود در استان گلستان برگزار شود نیز به منظور جلوگیری از سرایت ویروس کرونا، لغو شد.


منبع : ایسنا

برچسب ها : #شب-گردشگری-ایران-و-چین #مازندمجلس

لینک کوتاه مطلب :

منبع: مازند مجلس

کلیدواژه: شب گردشگری ایران و چین مازندمجلس شب گردشگری ایران و چین ویروس کرونا لغو شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ خونِ شجاعی و الهامی از مورایس و بقیه رنگین‌تر است؟ +فیلم
  • ویروس غیبت در نشست‌های خبری به مربیان دیگر سرایت کرد/ شجاعی و الهامی خود را بالاتر از مورایس می‌دانند؟
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون