Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه نزدیک به دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در گزارشی به تمجید از ساخت دیوار مرزی ترکیه با ایران پرداخت و مدعی موفقیت در مهار موج پناهجویان و تروریست‌ها شد.

روزنامه «دیلی صباح» روز یکشنبه در گزارشی نوشت، دیوار ۱۴۵ کیلومتری (۹۰ مایلی) که اخیراً در امتداد بخش «آغری-ایغدیر» در مرز شرقی ترکیه با ایران تکمیل شد، در جلوگیری از ورود مهاجران و قاچاقچیان غیرقانونی به‌ویژه تروریست‌ها به این کشور موفق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این نشریه، تمام اقدامات احتیاطی در مرز برای جلوگیری از عبور غیرقانونی و از بین بردن تروریست‌ها انجام می‌شود و نیروهای امنیتی ترکیه قادرند افرادی که قصد ورود غیرقانونی از ایران به ترکیه را دارند، از طریق سیستم امنیتی یکپارچه در حالی که هنوز در خارج از مرز هستند، بلافاصله شناسایی کنند.

دیلی صباح در بخش دیگر این گزارش نوشت، ترکیه که به دلیل بی ثباتی در افغانستان با موج مهاجران بالقوه مواجه است، اقدامات خود را در مرزهای شرقی خود به حداکثر رسانده است. ترکیه به تلاش‌ها برای تقویت امنیت مرزهای خود با ایران ادامه می‌دهد تا از هر گونه موج جدید مهاجران جلوگیری کند. تشدید اقدامات مرزی در ترکیه، که اینک میزبان نزدیک به  چهار میلیون پناهجوی سوری و محل استقرار بسیاری از مهاجرانی است که سعی در رسیدن به اروپا دارند، با آغاز پیشروی طالبان در افغانستان و تصرف کابل آغاز شد.

بر اساس این گزارش، این پروژه در سال ۲۰۱۵ با هدف جلوگیری از جریان فزاینده مهاجرت‌های دسته جمعی در امتداد ۲۹۴۹ کیلومتر مرز زمینی ترکیه آغاز شد. از سال ۲۰۱۵، ۸۳۷ کیلومتر از مرز ۱۲۹۵ کیلومتری جنوبی ترکیه با دیوار مرزی مسدود شده است.  ساخت دیوار در امتداد ۷۳ کیلومتر از مرزهای زمینی شرقی و جنوبی ترکیه در همسایگی ایران  به طول ۲۴۷۷ کیلومتر امسال نیز ادامه یافت. کار برای تقویت امتداد ۲۳۸ کیلومتری مرز ایران در شرق و ۳۳ کیلومتر در مرز مشترک با عراق در جنوب ادامه دارد.

این در حالی است که یونان، کشور همسایه ترکیه بارها مقامات آنکارا را بی‌تفاوتی در قبال جان پناهجویان و تلاش در انتقال آن‌ها به مرزهای این کشور متهم کرده است. یونان بارها از برخورد خشونت آمیز مرزبانان ترکیه با مهاجران خبر داده است.

یونان نیز به تازگی از تکمیل دیوار ۴۰ کیلومتری در مرز با ترکیه مجهز به دستگاه‌های نظارتی جدید برای جلوگیری از تردد محتمل پناهجویان از این نقطه به اروپا به ویژه بعد از تحولات در افغانستان خبر داد.

 

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از تصمیم ترکیه برای بازکردن مرزهای خود برای پناهجویان به سمت اروپا انتقاد و تاکید کردند که تصمیم آنکارا برای باز کردن مرزهای خود با یونان نادیده گرفتن توافق مهاجران در سال ۲۰۱۶ با این اتحادیه است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا که در شهر «زاگرب» دور هم جمع شده بودند در بیانه خود اعلام کردند این تصمیم آنکارا غیرقابل قبول است و استفاده از آن برای فشار سیاسی محکوم است. وزرای خارجه اروپا همچنین نگرانی عمیق خود را درباره اوضاع مرزی یونان-ترکیه اعلام و استفاده ابزاری از پناهجویان برای اهداف سیاسی را رد کردند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: رسانه دیوار مرزی رئیس جمهور ترکیه مرز ترکیه با ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

به گزارش قدس آنلاین، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود در کشوری که پیشتر بی‌طرف و یکی از شرکت‌کنندگان مورد احترام در مذاکرات تقویت ثبات و امنیت در منطقه بود، ادامه می‌دهد. این رزمایش‌ها نزدیک مرز روسیه خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: مسکو به نوبه خود به دقت «اقدامات تهاجمی غرب جمعی» را تحت نظر دارد.

وی تاکید کرد: بدون تردید، همه تدابیر لازم سیاسی، نظامی و فنی را برای مقابله با تهدیدها علیه توان دفاعی کشورمان به کار خواهیم بست.

روسیه پیشتر نیز درباره افزایش تنش در مرزهای این کشور هشدار داده بود.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشورهای هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • پیروزی نوجوانان هندبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه