Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا علی مراداکبری روز یکشنبه در جریان بازدید از بخش‌های کشاورزی این ۲ منطقه که بیشتر زیرکشت شالی هستند افزود: در گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری توجه ویژه‌ای به این ۲ شهرستان که ظرفیت‌های بسیارخوبی در بخش کشاورزی دارند خواهد شد به گونه‌ای که شرق خوزستان نیز به قطب مهم تولیدات کشاورزی استان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه معیشت اصلی مناطق باغملک و ایذه بیشتر کشاورزی است گفت: این مناطق از عقب ماندگی تاریخی در بخش زیرساخت های کشاورزی ، شبکه‌ آبیاری و ایستگاه‌های پمپاژ رنج می‌برد ولی در دولت سیزدهم برنامه ریزی خواهد شد تا بخش کشاورزی این مناطق متحول شود به گونه ای که معیشت کشاورزان و میزان بهره وری افزایش یابد.
اکبری، با اشاره به تاکید وزیر جهادکشاورزی مبنی بر اهتمام به بخش کشاورزی شرق خوزستان در گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری ادامه داد: در این سفر گزارشی از وضعیت آب و خاک این مناطق و ضرورت های اجرایی این بخش به وزیر ارایه خواهد شد تا تصمیم لازم برای اجرای پروژه های آب و خاک گرفته، و اعتبار لازم نیز تامین شود.
معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی در جریان این سفر یک روزه که به همراه نماینده مردم باغملک و ایذه در مجلس شورای اسلامی انجام شد راه‌های تامین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های آب و خاک در این مناطق و چگونگی همیاری سازمان جهادکشاورزی استان را بررسی کرد.
با وجود منابع مناسب آب و سدهای مهمی همچون سد کارون ۳ ، شبکه های آبیاری درجه یک و ۲ در شرق خوزستان احداث نشده و این نارسایی ها سبب شده کشاورزی بیشتر به صورت سنتی و دیم انجام شود.

شهرستان ایذه بیش از ۵۳ هزار هکتار زمین دیم دارد که بیشتر شالی کاری در آن صورت می‌گیرد.همچنین ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغات این شهرستان است که محصولاتی همچون انار، انجیر، گردو، مرکبات و ... از آنها برداشت می‌شود.

برچسب‌ها توسعه ایران جهش تولید کشاورزی اراضی کشاورزی ایذه باغملک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران جهش تولید کشاورزی توسعه ایران جهش تولید کشاورزی اراضی کشاورزی ایذه باغملک آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فلارد گفت: یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان شهرستان فلارد پس از دو دهه انتظار، محقق شد و طرح فلارد یک کلید خورد.
رستمی افزود: طرح فلارد یک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با همکاری آب منطقه‌ای استان، سازمان جهاد کشاورزی، بخش خصوصی و کشاورزان روستای سندگان با ۴۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که باعث اشتغالزایی ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم خواهد شد.
سید ابوالحسن عدنانی مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای استان هم گفت: این طرح با هدف مدیریت روان آب‌های شهرستان فلارد برای زمین‌ها و باغات بالا دست، آبی معادل ۱۷۰ لیتر در ثانیه ۲۴۵ هکتار (۲۰۰ هکتار زراعت و ۴۵ هکتار باغ) را پوشش خواهد داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان