Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@09:11:35 GMT

اولین خودروی برقی سوبارو چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۵۳۱۸

اولین خودروی برقی سوبارو چگونه است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از موتور وان؛ امروز یک روز بزرگ برای سوبارو است، چون ورود این شرکت به دنیای خودرو‌های تمام الکتریکی پر قدرت رقم خورد.

سوبارو سولترا که با تویوتا توسعه یافته است، یک خودروی برقی و شاسی بلند است و مطمئنا نگاه‌های زیادی را به خود جلب خواهد کرد. هنوز چیز‌های زیادی از این خودرو نمی‌دانیم، اما سوبارو، Solterra را در بازار‌های جهانی به فروش خواهد رساند، البته اولین خودرو‌های تولیدی بر روی مدل ژاپنی تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سولترا از یک جفت موتور الکتریکی (یکی برای هر محور) نیرو می‌گیرد. هر موتور ۱۰۷ اسب بخار (۸۰ کیلووات) و خروجی ترکیبی ۲۱۵ اسب بخار (۱۶۰ کیلووات) نیرو تولید می‌کند و با تمایل سوبارو به خودرو‌های چهار چرخ متحرک، این تنها پیکربندی موجود از Solterra است. این دستگاه از سیستم AWD X-Mode برای استفاده در سطوح مختلف استفاده می‌کند، که با ویژگی جدید Grip Control که ثبات بیشتری را در سرعت بالا فراهم می‌کند، بیشتر تقویت شده است.

برق Solterra از یک بسته باتری لیتیوم یونی ۷۱.۴ کیلووات ساعتی تامین می‌شود که به این شاسی بلند برد تقریباً ۲۸۵ مایلی (۴۶۰ کیلومتر) را بر اساس استاندارد WLTC ژاپن ارائه می‌دهد.

استایل بیرونی Solterra در این مرحله نباید تعجب آور باشد، چون چهره آن آشنا است. Solterra تقریباً یک کپی از تویوتا bz۴x است. با این تفاوت که سوبارو فاسیای جلو را تغییر داده و ظاهری تهاجمی‌تر دارد.

بیشتر بخوانید

مرسدس برای دوستی با طبیعت، ون Sustaineer را معرفی کرد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودروی برقی خودروی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۳ تا ۱۴ هزار خودرو در سامانه عرضه شده که افراد هم آنها را انتخاب کردند، تصریح کرد: در حال حاضر خودرو‌های زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودرو‌ها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودرو‌های جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودرو‌های برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روز‌های آینده عرضه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است