Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ «علی دعموش» معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان یکشنبه شب درخصوص تنش به وجود آمده میان کشورش و عربستان گفت: تمایلی به ایجاد تنش با عربستان یا هیچ کشور عرب دیگری از حاشیه خلیج فارس نداریم.

به گزارش برنا از پایگاه خبری العهد لبنان‌, دعموش که در مراسم بزرگداشت روز شهید در شهرک جنوبی ”عیتیت“ لبنان سخن می‌گفت، افزود: علاقه مند و مشتاق هستیم که روابط لبنان با برادران عرب خود پایدار و مستحکم باشد، اما مشروط بر این که حاکمیت و کرامت ما زیر سؤال نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دیروز نمایندگان آمریکا، عربستان را به کشتار یمنی‌ها متهم و اعلام کردند محاصره ویرانگر یمن باید فورا پایان یابد، اما آیا عربستان جرأت احضار سفیر خود از واشنگتن و اخراج سفیر آمریکا از ریاض و درخواست استعفای این نمایندگان را از کنگره به خاطر این صحبت‌ها دارد؟

دعموش افزود : قطعا ریاض جرأت و جسارت چنین کاری را ندارد. اما با لبنان تنش ایجاد می‌کند و بحران بوجود می‌آورد و جنگی بیهوده را علیه لبنانی‌ها به راه می‌اندازد و برخی از لبنانی‌ها سفارتخانه‌های خارجی و برخی کشورها هم که به مزدوری از برخی کشورها و دستگاه‌های خارجی عادت دارند نیز در این تنش سهیم هستند.

وی هدف اصلی از تنش آفرینی عربستان را محاصره مقاومت، حزب الله و تغییر معادله سیاسی داخلی لبنان و بنیان نهادن واقعیت‌های سیاسی جدیدی دانست که به گفته وی مقاومت را تضعیف و لبنان را وارد حوزه فرمانبری و اطاعت کامل از دولت ریاض کند.

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: جنگ علیه مقاومت در لبنان محکوم به شکست و طرف مقابل بازنده است.

وی به به کسانی که هدفشان تضعیف مقاومت است، توصیه کرد که مقاومت در لبنان استوار و ریشه دار است و هیچکس نمی‌تواند آن را حذف کند یا نقش آنرا را در حمایت از لبنان نادیده بگیرد.

دعموش در پایان خطاب به سعودی‌ها گفت که آنها خودشان را خسته نکنند و تلاش هایشان را برای چگونگی خروج خود از باتلاق یمن بیشتر کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لبنان عربستان یمن واشنگتن حزب الله دولت جنگ حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در «میس الجبل» یک شهرک صهیونیست‌نشین دیگر را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه شهادت غیرنظامیان در شهرک میس الجبل، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز یکشنبه پنجم ماه مه ۲۰۲۴ شهرک مرگلیوت را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند.

به این ترتیب شمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه مواضع، نظامیان و شهرک‌های صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی در روز جاری به ۱۰ عملیات می‌رسد.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در شهرک «میس الجبل»، رزمندگان مقاومت اسلامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین «کفریوفال» و «کفر گلعادی» را با تسلیحات موشکی هدف قرار داده‌اند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ۴ شهرک‌نشین صهیونیست در حمله موشکی امروز به الجلیل و جولان اشغالی از سمت لبنان زخمی شده‌اند.

این رسانه‌ها اذعان کردند که از صبح امروز بیش از ۱۰۰ موشک به سوی الجلیل و جولان اشغالی شلیک شده است.

کد خبر 6097688

دیگر خبرها

  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی