Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آشنایی مردم بومی با نحوه کشت نخود بهاره، اظهار کرد: به دلیل کاهش بارش باران در چند سال اخیر و احتیاج نخود بهاره به آب فراوان به سمت تغییر الگوی کشت نخود در شهرستان اسلام آباد غرب حرکت کرده‌ایم.

وی افزود: برای اصلاح الگوی کشت در شهرستان اسلام آباد غرب از کشت بهاره نخود کاسته و به کشت پاییزه اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب تصریح کرد: ارقامی که در نخود پاییزه اسلام آبادغرب کشت می‌شود با ارقام نخود بهاره در میزان مقاومت، عملکرد و بازدهی تفاوت داشته و به همین دلیل کشاورزان به سوی کشت نخود پاییزه سوق پیدا کردند.

کریمی بیان کرد: هفت هزار هکتار از مزارع زیر کشت نخود پاییزه و هفت هزار هکتار هم نخود بهاره هستند که ثمردهی و محصول نخود بهاره ۶۰۰ کیلوگرم در هکتار و نخود پاییزه ۲ تن در هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: نخود پاییزه هم زمان با نخود بهاره برداشت می‌شود اما سود آن چندین برابر نخود بهاره بوده که این موضوع نقش به سزایی در اقتصاد کشاورزان شهرستان اسلام آبادغرب دارد.

کد خبر 5351798

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه اسلام آباد غرب نخود محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی الگوی کشت کشاورزی ویروس کرونا زلزله بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش برف کرمانشاه واکسن کرونا زمین لرزه اردبیل گرگان عکس استانها سانحه تصادف شیوع کرونا نخود پاییزه نخود بهاره کشت نخود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: تمام مراحل و اقدامات جهت کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک در قالب ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و از طریق یک کارگزار تخصصی با مدیریت ستاد و کمیته فنی ذیل آن راهبری خواهد شد تا نهایتا به یک الگو و مدل قابل تسری به دیگر نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور برسیم.

به گزارش ایسنا، سید مهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست طی سخنانی در نخستین نشست هماهنگی در راستای پیگیری فراخوان کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک، اظهار کرد: هدف از این نشست هماهنگی، تشکیل کارگروهی از خبرگان برای رسیدن به راه حل‌هایی جهت کاهش آلودگی نیروگاه شازند است. در این راستا، می‌کوشیم تا این موضوع را در سه بخش اصلاح سوخت نیروگاهی و سولفورزدایی مازوت، اصلاح فرآیندهای داخل نیروگاه و ارتقای راندمان و بهره‌وری و نهایتا حذف آلاینده‌های خروجی و اصلاح فضای سبز پیرامونی پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: تمام مراحل و اقدامات جهت کاهش آلایندگی این نیروگاه در قالب ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و از طریق یک کارگزار تخصصی با مدیریت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست و کمیته فنی ذیل آن راهبری خواهد شد تا نهایتا به یک الگو و مدل قابل تسری به دیگر نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور برسیم.

وی ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فعال در حوزه مسائل زیست محیطی را برای پیشبرد ایده کاهش آلایندگی نیروگاه شازند، ضروری دانست و دراین راستا به فراخوانی که به تازگی از سوی ستاد منتشر شده، اشاره کرد و گفت: در این فراخوان ما به دنبال ایجاد کارگزار تخصصی برای تشکیل این کنسرسیوم هستیم و تا به امروز هفت شرکت دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند.

نوربخش همچنین به ابزارهای حمایتی معاونت اشاره کرد و اعطای اعتبار مالیاتی، ابزارهای تنظیم‌گری و وضع قوانین و مقررات و تسهیلگری جهت اجماع سازی شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله این ابزارها برشمرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری،  وی در  پایان خاطرنشان کرد: اقدام بعدی در راستای پیگیری موضوع، تشکیل کمیته فنی و بررسی پیشنهادهای دریافتی خواهد بود. پس از انتخاب کارگزار تخصصی، تدقیق فهرست خدمات و انتظارات و تدوین نقشه راه با راهبری کمیته فنی، انجام خواهد شد که انتظار می‌رود بتوانیم تا پایان سال، بخش‌هایی از این اقدام مثبت را به مرحله اجرا درآوریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • تمام محورهای مواصلاتی استان یزد باز است/ تغییر الگوهای بارشی در استان یزد
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • باید الگوی یک خانواده کامل را ترسیم کنیم
  • بارش‌های بهاره آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • استان مرکزی چه بهره‌ای از بارش‌های بهاره برد؟