Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان ‍  معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۴۱ درصدی صادرات در استان طی هفت ماه گذشته خبر داد.

حمیدرضا مداح از رشد بیش از ۵۰ درصدی ارزش هر تن کالای صادراتی استان در هفته ماهه گذشته خبر داد و اظهار کرد: در هفت ماه گذشته بیش از ۱۳۳ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۲۰ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، از نظر ارزش ۴۱ درصد رشد را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی در استان طی این مدت، یک هزار و ۶۵۰ دلار است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته دارای رشد ۵۰ درصدی است.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: طی این مدت کالاهایی از قبیل شمش سرب ، سود سوزآور ، محصولات یکبار مصرف ، هیدروکربن سبک ، کابل ، فروسیلیسیوم ، کولر آبی ، پودر لباس شویی ، قطعات و اجزا از آهن و فولاد ، کرک و پشم حلاجی شده ، سیمان ، کاشی و سرامیک ، شیرینی و شکلات و غیره به کشورهایی نظیر عراق ، ترکیه ، هند ، ایتالیا ، ارمنستان ، گرجستان ، هنگ کنگ ، ازبکستان ، ترکمنستان ، افغانستان ، امارات متحده عربی ، اندونزی و ... صادر شده است.

 مداح اظهار کرد: طی این مدت در حدود ۶ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۹ میلیون دلار به استان وارد شده است که عمده کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه های برقی ، ماشین آلات نانوایی و شیرینی پزی، کائوچوی اتیلن ، ماشین آلات و دستگاه های تهیه لبنیات، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده ، اجزا قطعات ترانسفور ماتورها ، پروپیلن ، لقا کننده ها و مبدل های استاتیک برقی ، تنظیم کننده ولتاژ ، روغن ترانسفور ماتور و غیره است.

وی با بیان اینکه متوسط ارزش دلاری هرتن کالای وارداتی در استان چهار هزار و ۹۳۰ دلار است اضافه کرد: این مقدار کالاهای وارداتی از کشورهایی نظیر ترکیه ، چین ، ازبکستان ، ایتالیا ، آلمان ، بلژیک ، هلند ، امارات متحده عربی و غیره به گمرک استان وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر ارزش ۶ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنعت معدن و تجارت استان سمنان تن کالای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی، در توییتی نوشت:« با توجه به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، خوب است بدانیم که میانگین صادرات سال گذشته ۱۵ کشور اول آسیا (بدون چین) بالای ۵۰۰ میلیارد دلار بوده‌است. مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی ایران، به رغم منابع عظیم و تمامی توانمندی‌ها، ۷۸ میلیارد دلار شد. کسب جایگاه قابل قبول تجاری در صحنه رقابت بین المللی، در گرو اصلاح شیوه حکمرانی و تلاش موثر و کارآمد برای رفع تحریم‌های تجاری و بانکی است.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900716

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید