Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه اعلام کرد که از سال ۲۰۲۶، تولید انبوه جنگنده نسل پنجمی تک موتوره چک میت آغاز خواهد شد.

به گزارش مشرق، «یوری سلیوسار» مدیر شرکت هواپیمایی متحد روسیه خبر داد که این کشور تولید انبوه جنگنده‌های نسل پنجمی تک موتوره جدید خود با نام «چک‌میت» را از سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد.

وی که در نمایشگاه هوایی دوبی در امارات متحده عربی صحبت می‌کرد، گفت: «نخستین پرواز جنگنده نسل پنجمی چک میت برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده و تولید انبوه آن در سال ۲۰۲۶ خواهد بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال، تولید همزمان چند فروند از این جنگنده پیشرفته پیش از این نیز شهر «کامسومولسک» در منطقه شرق دور روسیه آغاز شده است.

سلیوسار گفت: «سایت کامسومولسک ساخت همزمان چند فروند جنگنده چک میت را آغاز کرده است».

شرکت هواپیماسازی روسی «سوخو» زیرمجموعه گروه صنعتی «روستک»، جنگنده جدیدی با نام «چک‌میت» در نمایشگاه «۲۰۲۱ ماکس» معرفی کرد. چک‌میت یک جنگنده پنهانکار چند منظوره تک موتوره، تک صندلی نسل پنجم و هواپیمای تاکتیکی سبک توسعه یافته سوخو است.

بر اساس جزئیات ارائه شده توسط مقامات شرکت روستک، حداکثر سرعت هواپیما ۱۹۰۰ کیلومتر در ساعت، شعاع عملیاتی ۳۰۰۰ کیلومتر است. به نظر می‌رسد این جنگنده از موتور مورد انتظار روسیه استفاده می‌کند و دارای یک کابین خلبان شیشه‌ای مدرن با طرح بسیار مشابه جنگنده نسل پنجم «سوخو-۵۷» روسیه است.

در ادامه این مطلب آمده است، ظاهراً این هواپیما دارای قابلیت برخاست و فرود کوتاه در پیکربندی اصلی خود است وهمچنین از سامانه پشتیبانی لجستیکی «ماترویشکا» مجهز به هوش مصنوعی برای روال ساده تعمیر و نگهداری استفاده می‌کند.

این جنگنده با توجه به هدف چند منظوره خود دارای مجموعه بزرگ و انعطاف پذیر تسلیحاتی با ظرفیت حمل بیش ازهفت تن است. مکمل تسلیحاتی چک‌میت شامل موشکهای هوا وهوا با برد متوسط ‌و کوتاه برد «آروی وی»، موشکهای هوا به سطح از خانواده  «گروم»، بمبهای هدایت شونده و موارد دیگر است. چک‌میت می‌تواند تا پنج تیرموشک هوا به هوا را حمل کند تا پتانسیل حمل بار خود را برای ماموریت‌هایی که نیازی به پنهان کاری ندارند به حداکثر برساند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان روسیه جنگنده تولید امارات متحده عربی سوخو57 امارات متحده تولید انبوه چک میت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی در ادامه اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی اضافه کرد: سپس هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیئت رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

گفتنی است، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899457

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • ببینید | استقرار انبوه تانک‌ها در نزدیکی رفح؛ اسرائیل آماده جنگ می‌شود؟
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد