Web Analytics Made Easy - Statcounter

دارنده اولین مدال سامبو  ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: در بازی شانس مجدد، در حالی که با ناداوری عقب افتاده بودم، موفق شدم در دقایق پایانی حریف را مغلوب و به نشان برنز برسم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزشهای رزمی، محمد سعیدی مدنی در خصوص رقابت‌های سامبو قهرمانی جهان که به میزبانی تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات جهانی سامبو از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای مختلف روی این رشته سرمایه گذاری می‌کنند و در آسیا قدرت های بزرگی در این رشته حضور دارند.

وی اضافه کرد: تعداد 80 کشور مختلف جهان در رقابت‌های سامبو قهرمانی 2021 جهان شرکت کردند که حضور این تعداد شرکت کننده، خود گواهی بر سطح کیفی بالای این پیکارها است. 

نماینده وزن88- کیلوگرم سامبو ایران درباره رقیبانش در مسابقات جهانی تاشکند گفت: در دور اول حریفی از قبرس را پیش رو داشتم که موفق شدم با نتیجه 8 بر صفر  او را مغلوب کنم؛ سپس در دور دوم به مصاف حریفی از لیتوانی رفتم و این مبارزه را هم با نتیجه 4 بر  صفر به سود خود به پایان رساندم.

وی ادامه داد: رقیبم در مرحله یک چهارم پایانی، رومانیایی بود که قهرمانی جهان و چند مدال ارزشمند دیگر را در کارنامه افتخارات خود داشت؛ در این مسابقه ابتدا یک بر صفر عقب افتادم اما در بیست ثانیه پایانی، با استفاده از یک فن، دو بر یک پیروز شدم. در مرحله نیمه نهایی رقیبم حریفی از روسیه بود که سه دوره قهرمان جهان شده است و در این دوره از رقابت‌ها هم مدال نقره گرفت. در این بازی متاسفانه مغلوب شدم و نتوانستم به فینال برسم. 

سعیدی مدنی درخصوص رفتن به جدول شانس مجدد و کسب اولین مدال سامبو ایران در رقابت های قهرمانی جهان نیز  افزود: بعد از شکست مقابل روسیه، برای شانس مجدد و کسب عنوان سومی، حریف آذربایجانی ابتدا با نتیجه چهار بر صفر و البته با ناداوری عقب افتادم اما موفق شدم در دقایق پایانی با نتیجه هفت بر پنج، این حریف را نیز شکست داده و با کسب مدال برنز، اولین نشان سامبو ایران را در رقابت های قهرمانی جهان به ارمغان بیاروم.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سامبو سامبو قهرمانی جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد

دارنده دو نشان نقره و یک برنز وزن ۷۹ کیلوگرم جهان که به تازگی مدال طلای قهرمانی آسیا را به دست آورده، اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در حالی که یک سهمیه کشتی آزاد برای المپیک باقی مانده و قرار است محسن کاوه همراه با علیرضا سرلک به همین منظور هفته آینده راهی ترکیه شود، اردوی آزادکاران هم‌اکنون در کمپ تیم‎های ملی در جریان است.

محمد نخودی که به عنوان نفر اول چرخه 79 کیلوگرم سال 2024، فروردین ماه مدال طلای این وزن را در مسابقات قهرمانی آسیا از آن خود کرد، به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف اردو را ترک کرد تا کارهای فیزیوتراپی‌اش را دنبال کند.

این کشتی‌گیر سال گذشته مدال برنز جهان را از آن خود کرد و برخلاف سایر مدعیان اوزان غیرالمپیکی، وزنش را تغییر نداد و در همین وزن 79 کیلوگرم ماند.

او ملی‌پوش احتمالی این وزن ایران در رقابت‌های جهانی 2024 اوزان غیر المپیکی در آلبانی -درصورت صدور ویزا از سوی میزبان- خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد/ شعبان از دور رقابتها کنار رفت
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد