Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@00:13:51 GMT

تشریح جلسه کمیسیون اصل نود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۵۷۰۳

تشریح جلسه کمیسیون اصل نود

علی خضریان در توضیح نشست اعضای کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و معاونان وی در دستگاه قضا که عصر امروز (یکشنبه، ۲۳ آبان ماه) در محل قوه قضائیه برگزار شد، گفت: نمایندگان در این نشست ساز و کار رسیدگی به گزارش‌های کمیسیون اصل نود و گزارش‌های ارجاعی مجلس به قوه قضائیه در خصوص ماده ۲۳۴ را پیگیری کرده و بر تعیین شعبه ویژه برای رسیدگی به این موارد تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در این نشست به ظرفیت‌های مشترک نظارتی که می‌تواند به حل مشکلات مردم بیانجامد، اشاره شد و عنوان کرد: در حوزه بازرسی‌های مشترک با عنایت به وجود ظرفیت بازرسی در کمیسیون اصل نود و سازمان بازرسی در دستگاه قضا، کمیسیون اصل نود برای افزایش همکاری با این قوه جهت کاهش تعداد پرونده های مشترک اعلام آمادگی کرد.

وی در ادامه از رسیدگی به موضوع ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها به عنوان کار کارشناسی مشترک میان کمیسیون اصل نود و دیوان عدالت اداری در ماه‌های گذشته نام برد و افزود: تلاش داریم با همکاری با قوه قضائیه مشکل تعداد بالای پرونده‌های قضائی را برطرف کردیم و اقدامات مؤثر مشترکی در این خصوص داشته باشیم.

خضریان در ادامه با تأکید بر عدالت و حکمرانی عادلانه و شاخصه‌های آن برای جبران عقب ماندگی‌ها در حوزه عدالت عنوان کرد: کمیسیون اصل نود معتقد است این امر نیاز به اقدامی فراقوه‌ای دارد تا شاخصه‌های آن احصاء شده و اقدامات مشترک و هماهنگی باید در این زمینه صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر جرم انگاری عدم پاسخ برخی مسئولان دستگاه‌ها به مکاتبات کمیسیون اصل نود و عدم استجابت دعوت از سوی برخی از آنها، عنوان کرد: این موضوع مورد تأکید رئیس قوه قضائیه و معاونان وی نیز قرار گرفت تا به صورت جدی‌تری با افراد خاطی برخورد شود تا جایگاه نظارتی کمیسیون اصل نود زیر سوال نرفته و بتواند به درستی حقوق مردم را احقاق کند.

وی در ادامه با اشاره به گزارشی رئیس کمیسیون اصل نود به رئیس قوه قضائیه درباره اقدامات مهم این کمیسیون از زمان آغاز به کار خود، یادآور شد: عدم اجرای برخی قوانین مثل قانون صدور چک، رسیدگی به موضوع سامانه ثبت اسناد و املاک، بورسیه‌ها، حقوق سربازان، خاموشی‌های اخیر که مورد پیگیری کمیسیون اصل نود بود و گزارش آن تهیه و قرائت شد از مهم‌ترین اقدامات این کمیسیون بود همچنین کمیسیون اصل نود بازرسی‌های میدانی بسیاری برای رفع برخی مشکلات داشت و توانست با همکاری دستگاه قضا حقوق کارگران هفت تپه را نیز پیگیری کند که تمامی این موارد مورد توجه رئیس عدلیه قرار گرفت.

خضریان در ادامه با اشاره به برخی اظهارات حجت‌الاسلام اژه‌ای بیان کرد: وی نکاتی در حوزه موضوعات قانونی که کمیسیون اصل نود می تواند آن را پیگیری کند را مطرح و پیشنهاداتی درباره زمانی که عدم اجرای قانون رخ می‌دهد ارائه کرد؛ همچنین ایشان تأکید داشت که کمیسیون اصل نود با همکاری قوه قضائیه می توانند موضوع عدالت را همه جانبه پیگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهم مد نظر رئیس دستگاه قضا این بود که هزینه دستگاه ها باید دقیق باشد و برای مدیریت کشور بر اساس نیازهای ضروری اقدام شده و از ریخت و پاش‌ها جلوگیری شود و با خاطیان در این خصوص برخورد لازم صورت گیرد؛ در پایان نیز بعد از مرور مطالب جلسه، اولویت‌ها مشخص برای همکاری مشترک مشخص شد/مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: پرونده های قضائی خضریان کمیسیون اصل نود دستگاه قضا قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما، اين نشست با حضور مهرداد بذرپاش ، وزير راه و شهرسازي کشورمان و رئيس ايراني کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات و عبدالله بن طوق المری وزیر اقتصاد امارات، برگزار شد.

وزير راه و شهرسازي گفت: بعد از 10 سال کمیسیون مشترک دو کشور را برگزار ميکنیم که فرصتی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور است. امارات به عنوان دومین کشور شریک ایران، اهميت استراتژیک زيادي براي ما دارد.

بذرپاش ا اشاره به حضور ایران و امارات در مسیر کریدور شمال و جنوب گفت: دسترسی به بازارهای شمال و جنوب میتواند باعث بوجود آمدن فرصت بای دو کشور باشد.

رئيس ايراني کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات در ادامه افزود: توانمندی های فناوری نو و دانش بنیان میتواند فرصت برای توسعه روابط بر پايه نکنولوژی را فراهم کند. تشریفات گمرکی و حمل و نقل از مشکلات تجاری دو کشور بوده که لازم است این موضوع را برای گسترش روابط تجاری حل و فصل کنیم.

بذرپاش درباره مراودات بندري دو کشور گفت: در حال حاضر حمل و نقل از بندر شهید بهشتی و گمرک بازرگان در حال اجراست. تسهیل برای خروخ در ترانزیت کالا در حوزه جاده ای و ریلی بايستي گسترش یابد.

وزير راه و شهرسازي در پايان بر حل مشکل بانکی و مالی براي تسهيل روابط تجاري دوجانبه تاکييد کرد.

وزیر اقتصاد امارات در اين نشست گفت: برگزاري جلسه امروز نشان از توسعه و گسترش روابط اقتصادی دو کشور است. امارات بعد از چین، بيشترين ميزان روابط تجاری با ايران را دارد. ازرزش تجارت به ۲۷ میلیارد دلار رسیده و بسياري از شرکتهای ایرانی در امارات تشکیل شده است.این کمیسیون مي تواند بازار دو کشور برای همديگر فراهم آورد.

المری افزود: ايجاد فرصت هاي زیادی برای حمل و نقل و همکاري هاي بانکی ، از دستاوردهاي اين کمسيون هاست.

وزیر اقتصاد امارات با اشاره به عملکرد دولت امارات در زمينه سرمایه گذاری گفت: تصویب قانون تشکیل شرکتهای خارجی و تشویق در زمینه حمایت از شرکت‌هایی که در زمینه انرژی نو فعالیت میکنند با استفاده از زیر ساختهاي اين کشور، فرصت خوبی برای تجارت با امارات ايجاد کرده است.

وزیر اقتصاد امارات در پايان از فعالان بخش خصوصی ایران براي حضور در بازار امارت دعوت کرد.

 

دیگر خبرها

  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال