Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا و افزایش فشار به بیمارستانها، حدود دو میلیون فرد واکسن نزده در اتریش از روز دوشنبه (فردا) تحت قرنطینه سراسری قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، افراد واکسن نزده تنها قادر خواهند بود تا خانه خود را برای دلایلی معدود به مانند خرید غذا ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۶۵ درصد از جمعتیت اتریش به طور کامل واکسینه شده اند.

افراد واکسینه نشده پیشتر از رفتن به رستورانها، آرایشگاه‌ها و سینما‌ها منع شده بودند؛ اما اکنون به آن‌ها گفته شده که در خانه بمانند. صدراعظم اتریش در سخنانی گفت: در واقع ما به یک سوم مردم گفته ایم که دیگر به جز دلایلی مشخص، آپارتمان خود را ترک نکنند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که به طور کلی، اروپا بار دیگر به منطقه‌ای تبدیل شده که تحت تأثیر بالای کرونا قرار گرفته؛ به طوری که برخی از کشور‌های حوزه اروپا در حال معرفی محدودیت‌هایی و نیز دادن هشدار‌هایی در خصوص افزایش شمار مبتلایان هستند.
همچنین خبرگزاری رویترز پیشتر در گزارشی اعلام کرد که اروپا بار دیگر به کانون شیوع کرونا تبدیل شده است و همین امر موجب شده برخی از دولت‌ها محدودیت‌های کرونایی را علی‌رغم اعتراضات شدید قبل از تعطیلات کریسمس اعمال کنند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: بر اساس محاسبات ما اروپا بیش از نیمی از ابتلا‌ها در میانگین هفت روزه و نیمی از مرگ و میر‌های جهان را به خود اختصاص داده است و این بالاترین آمار از آوریل گذشته است که برای اولین بار کرونا وارد ایتالیا شد.

رویترز اضافه کرد: بر اساس داده‌های آماری مراکز، سرعت واکسیناسیون در ماه‌های گذشته کم شده است، اما حدود نیمی از جمعیت اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند. با این حال نسبت دریافت واکسن در اروپای شرقی نگران‌کننده است و آلمان، فرانسه و هلند نیز شاهد افزایش تعداد ابتلا‌های روزانه هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرنطینه سراسری قرنطینه خانگی کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

دکتر یحیی پاسدار با بیان اینکه مطالعات متعدد در تمام دنیا نشان داده که مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را تشدید کند، افزود: از جمله این خوراکی‌ها، غذاهای سرخ کردنی است، زیرا در دمای بالا روغن ها سبب تولید یک نوع ماده اسیدی می شوند که احتمال ابتلا به سرطان را تشدید می کند.

وی گفت: باقی مانده سموم در میوه‌ها و یا مصرف سبزیجاتی که در محیط‌های آلوده پرورش داده شده‌اند نیز سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهد شد.

این متخصص تغذیه مصرف ماهی یا دیگر فرآورده‌های دریایی که در آب های آلوده و یا آب هایی که فاضلاب کارخانجات وارد آن می شود، پرورش یافته‌اند را نیز در افزایش احتمال ابتلا به سرطان موثر دانست.

پاسدار با بیان اینکه توصیه می شود از مصرف خوراکی هایی که ریسک بیماری و عوامل سرطان‌زا را افزایش می دهند پرهیز شود، گفت: در مقابل پیشنهاد می شود از مواد غذایی ضدسرطان همچون سبزیجات سالم و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین«سی» استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند