Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «یوری سلیوسار» مدیر شرکت هواپیمایی متحد روسیه، در نمایشگاه هوایی دوبی در امارات متحده عربی، اعلام کرد تولید انبوه نسل جدید جنگنده‌های پیشرفته روسیه با نام «چک‌میت» از سال ۲۰۲۶ (۱۴۰۵) آغاز خواهد شد.

این نوع جنگنده روسی نسل پنجم جنگنده و تک موتوره است، و اکنون تولید آن در شهر «کامسومولسک» در منطقه شرق دور روسیه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون این مقام روسی در این باره گفت: «تولید همزمان چندین فروند جنگنده چک‌میت اکنون در کامسومولسک آغاز شده است.»

چک‌میت یک جنگنده پنهانکار چند منظوره تک موتوره، تک صندلی نسل پنجم و هواپیمای تاکتیکی سبک توسعه یافته سوخو است.

همچنین  ساعاتی پیش «دیمیتری شوگایف» رئیس سرویس فدرال همکاری‌های نظامی و فنی روسیه، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در حال مذاکره با ترکیه برای کمک به این کشور در راستای توسعه جنگنده‌های نسل پنجم است.

آنکارا ماه گذشته اعلام کرده بود که آمریکا به ترکیه پیشنهاد خرید جنگنده‌های F-۱۶ را پس از حذف از برنامه خرید جنگنده‌های F-۳۵ داده است. اما ترکیه اعلام کرد که اگر فرآیند خرید و ارتقاء F-۱۶ نتیجه‌ای نداشته باشد، ترکیه Su-۳۵ و Su-۵۷ را جایگزین آن خواهد کرد.

شب گذشته نیز دو مقام نظامی روسیه از توانایی سامانه دفاع موشکی اس۵۵۰ برای انهدام انواع موشک‌های قاره‌پیما، فراصوت و جنگنده خبر داده و آن را قدرتمندرین موشک روس خواندند.

همچنین این دو مقام نظامی، سامانه موشکی اس۵۵۰ را اولین سامانه متحرک هوا-فضای جهان دانسته و اعلام کردند که این سامانه قادر است موشک‌های بالستیک قاره‌پیما (ICBM) را نیز منهدم کند.

این اظهارات درحالی بیان شد که وزارت دفاع روسیه هفته گذشته در بیانیه‌ای از توسعه سامانه جدید پدافند هوایی اس۵۵۰ خبر داد.

در این بیانیه اعلام شد: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در دیداری که بین ۱ تا ۳ نوامبر (۱۰ تا ۱۲ آبان) در شهر سوچی داشت، اهمیت ویژه‌ای بر توسعه پیشرفته سامانه دفاع موشکی و دفاع هوایی روسیه قائل شد و تأکید کرد که سامانه‌های اس۳۵۰، اس۵۰۰ و اس۵۵۰ به نیرو‌های مسلح این کشور انتقال یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگنده روسی سامانه موشکی پدافند هوایی دولت روسیه هواپیمای روسی چک میت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دستکم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو(Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی