Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@08:59:11 GMT

آنفلوانزای حاد پرندگان مشاهده نشده است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۶۱۲۳

آنفلوانزای حاد پرندگان مشاهده نشده است

ایسنا/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: تا این لحظه در سال جاری موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان در داخل استان نداشتیم.

مصطفی زبردست، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هرساله با کوچ پرندگان مهاجر آبزی از کشورهایی که غالباً هم مرز کشور هستند در شمال و شمال‌غرب کشور و با توجه به طبیعتی که استان از نظر رودخانه‌ها، تالاب‌ها، سدها و مخازن آبی دارد تعدادی از این پرندگان مهاجر و آبزی در این مناطق مستقر می‌شوند که همین موضوع باعث می‌شود ما به‌عنوان یکی از استانی‌هایی که پتانسیل آلودگی به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را داشته باشیم باید یک سری اقدامات بهداشتی و کنترلی را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که از اول مهرماه شاهد کوچ پرندگان بودیم که در این رابطه همکاری خوبی را با اداره محیط زیست شروع کردیم، عنوان کرد: بیشتر رودخانه‌ها، سدها و تالاب‌ها با تیمی از همکاران دو اداره‌کل بازدید می‌شوند، اگر تلفات غیرعادی در پرندگان حیات وحش یا بومی که در مجاورت این تالاب‌ها هستند گزارش شود، نمونه‌برداری انجام می‌شود.

زبردست بیان کرد: ما تا این لحظه در سال جاری موردی از آنفلوانزای حاد پرندگان در داخل استان نداشتیم و با توجه به اهمیتی که این بیماری دارد نیاز است در بین دستگاه‌های مرتبط حساسیت ویژه‌ای نسبت به این بیماری ایجاد شود که کانون‌ها شناسایی و در صورت پیدا شدن کانون آلودگی در اولین فرصت نمونه‌برداری، تأیید آزمایشگاهی و معدوم‌سازی کانون انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به این‌که با توجه به اقداماتی که انجام شده تاکنون گزارش مشکوکی در این زمینه نداشتیم، افزود: از مردم درخواست داریم چنانچه تلفات غیرعادی در بین پرندگان حیات وحش و اهلی اتفاق افتاد با ۱۵۱۲ تماس گرفته و مورد را با همکاران ما در میان بگذارند، که اکیپی به محل اعظام و اقدامات بهداشتی و کنترلی مورد نیاز انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آنفلوآنزا آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دامپزشكي حاد پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت سیزهم  با اجرای آن سعی در کمک به افراد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

به گفته مدیرعامل صندوق ملی مسکن ، اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن پنج  میلیون تومان در دوسال ابتدایی بازپرداخت این وام است .

محمدرضا مهدیاراسماعیلی گفت: بعد از دوسال هم اقساط وام به صورت پلکانی دریافت خواهد شد و سود تسهیلات نهضت ملی مسکن در حال حاضر ۱۸ درصد است.

با این حال شهروند خبرنگار ما  می‌گوید بانک عامل در کوهدشت به این تصمیم ملی پایبند نیست و سود تسهیلات و مبلغ اقساط را  بالاتر اعلام می‌کند.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

با سلام خدمت خبرنگاران محترم ، بنده اهل لرستان شهرستان کوهدشت هستم ، خواهشا در خصوص وام نهضت مسکن ملی و پرداخت اقساط آن پیگیری لازم را انجام بدهید
با توجه به اینکه بارها و بارها از طریق رسانه ملی اعلام شده که وام نهضت مسکن ملی ۱۸ درصد و تا دوسال اول اقساط آن ۵ میلیون  تومان است اما در لرستان مسولین بانک اعلام میکنند بیایید سریع قسط بندی انجام بدهید ، وام ۲۳ درصد و اقساط آن حدودا ۱۲ میلیون تومان است ، بنده کارمند با سه فرزند هستم چگونه  ۱۲ میلیون تومان پرداخت کنم ،این مشکل تعداد زیادی از همشهریان است لطفا پیگیری کنید.

 

دیگر خبرها

  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان