Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار از دور برگشت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۱۹:۳۰ روز سه‌شنبه در اردن به مصاف سوریه می‌رود.

شاگردان اسکوچیچ در ۵ بازی نخست خود در مقدماتی جام جهانی ۱۳ امتیاز کسب کردند و شانس اصلی صعود به به جام جهانی محسوب می‌شوند.

در بازی رفت این ۲ تیم، ایرانی‌ها موفق شدند با تک گل علیرضا جهانبخش، سوریه را شکست دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی سوریه برای این مسابقه ۶ بازیکن اصلی خود از جمله عمر خربین را در اختیار ندارد، اما تلاش می‌کند تا یک امتیاز به دست آورد.

این ۲ تیم در مجموع ۲۹ بار به مصاف هم رفتند که سوری‌ها تنها یک بار توانستند ایران را شکست دهند و ۱۷ بار هم برابر تیم ملی شکست خورده‌اند. در این ۲۹ بازی، ایران ۴۷ گل و سوریه ۱۵ گل به ثمر رسانده‌اند.

۲ تیم نخستین بار در ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۵۲ در تهران و در چارچوب مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ به مصاف هم رفتند که تیم ملی فوتبال ایران با گلزنی اکبر کارگرجم موفق شد مهمانش را شکست دهد.

همچنین بهترین پیروزی ایران به سال ۱۳۸۳ برمی گردد که تیم ملی فوتبال با نتیجه ۷ بر یک و با گل‌های علی دایی، علیرضا نیکبخت، محمد نصرتی، آرش برهانی (۲گل) علی کریمی و فرهاد مجیدی حریفش را شکست داد. علی دایی با ۴ گل زده، بهترین گلزن تاریخ تقابل‌های ۲ تیم است و انس ساری و ماهر سعید با ۲ گل زده، بهترین گلزنان سوری‌ها برابر ایران هستند.

تیم ملی سوریه در بازی برگشت مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ در سال ۱۳۵۶ حاضر نشد برابر ایران قرار بگیرد که طبق قانون آن زمان، بازی ۲ بر صفر به سود ایران اعلام شد. این ۲ تیم یک بار هم در بازی‌های غرب آسیا (این مسابقات متفاوت از رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا بود) به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید، اما به دلیل این که فیفا این مسابقات را به رسمیت نشناخت، جزو آمار‌های رسمی ۲ تیم به حساب نمی‌آید.

الهیار صیادمنش با گلزنی در بازی شانزدهم خرداد ۱۳۹۸ با ۱۷ سال و ۳۷ روز، جوان‌ترین گلزن تقابل‌های ۲ تیم به حساب می‌آید.

در سال ۱۳۹۶ و در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸، تیم ملی فوتبال کشورمان  در حالی در آخرین بازی مقدماتی به مصاف سوریه رفت که در صورت بسته ماندن دروازه بیرانوند در آن دیدار، تیم ملی بدون گل خورده در ۱۰ بازی راهی جام جهانی می‌شد، اما گل‌های ناصر حاج محمد و عمر السوما باعث شد تا ۲ تیم به تساوی ۲ بر ۲ برسند و بیرانوند در بسته نگه داشتن دروازه خود در دهمین بازی متوالی ناکام بماند.

تنها پیروزی سوریه برابر ایران در سال ۱۳۵۲ رقم خورد که آن‌ها موفق شدند با گل عبدالغنی تاتیش در ورزشگاه امجدیه، ایران را شکست دهد. این ۲ تیم در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۳ بار به مصاف هم رفتند که ۶ برد سهم ایران و یک برد سهم سوریه بوده و باقی بازی‌ها نیز به تساوی منتهی شده است.

دیدار روز سه‌شنبه ۲ تیم به دلیل مسائل امنیتی کشور سوریه، در امان اردن برگزار می‌شود. تاکنون ۲ تیم ۷ بار در کشور بی‌طرف به مصاف هم رفتند که ایران ۴ بار به پیروزی رسیده و ۳ بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. همچنین در ۷ بازی که به میزبانی کشور سوریه برگزار شده، تیم ملی ۵ بار با برد از زمین خارج شده و ۲ بار هم بازی‌ها به تساوی کشیده شده است.در مجموع ۲۹ دیدار ۲ تیم، ۲۸ بازیکن ایرانی موفق به زدن گل به سوری‌ها شده‌اند و ۱۳ بازیکن مختلف سوریه نیز موفق به گلزنی برابر تیم ملی شده‌اند.

بیشتر بخوانید

رکورد فوق العاده اسکوچیچ با تیم ملی فوتبال ایران

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال سوریه مسابقات مقدماتی جام جهانی مصاف هم رفتند مقدماتی جام جهانی تیم ملی فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج کمانداران ایران در دور حذفی کاپ جهانی شانگهای

نتایج کمانداران کشورمان در دور حذفی مرحله اول کاپ جهانی شانگهای مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان؛ مسابقات مرحله اول کاپ جهانی در مرحله حذفی در شانگهای چین برگزار شد و کمانداران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهانی نرسید

فائز محمدی در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از ترکیه رفت و با نتیجه 6 بر صفر به برتری رسید. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 3 مقابل نماینده اندونزی شکست خورد.

رضا شبانی در مسابقات ریکرو در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از اسلوونی رفت و با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد.

محمدحسین گلشنی در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از جزیره ویرجین رفت و با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 3 مقابل کمانداری از فرانسه شکست خورد.

صادق اشرفی در مسابقات ریکرو در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از آلمان رفت و با نتیجه 7 بر یک شکست خورد.

مبینا فلاح در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از قزاقستان رفت و با نتیجه 6 بر 4 به برتری رسید. وی در دور دوم با نتیجه 6 بر 2 مغلوب کمانداری از کره جنوبی شد.

یسنا پورماهانی در دور نخست مسابقات حذفی به مصاف کمانداری از ژاپن رفت و با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کار سخت سپاهان برای صعود در جام حذفی
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • بزرگ‌ترین برد فوتبال: کامبک پشت کامبک!
  • صعود شاگردان «مسعود شجاعی» با شکست مس
  • صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها
  • صعود شاگردان شجاعی با شکست تیم دسته اولی
  • دختران ایران، تاجیکستان را گلباران کردند
  • پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • نتایج کمانداران ایران در دور حذفی کاپ جهانی شانگهای