Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:03:59 GMT

۴۰۰ هنرمند میاندوآبی عضو صندوق اعتباری هنر هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۶۸۴۴

۴۰۰ هنرمند میاندوآبی عضو صندوق اعتباری هنر هستند

محمود نیک‌مرام یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد ۲۰۰ نفر از طریق صندوق اعتباری هنر در میاندوآب بیمه هستند، اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا برای هر کدام از اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان عضو در صندوق اعتباری هنر، ۳۰ میلیون ریال کمک مالی شده و همچنین حق بیمه آنان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با قدردانی از اصحاب رسانه به جهت زحمات آنان در همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ در نشر و ترویج فرهنگ و ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان، افزود: پیش از این ۲ پایگاه خبری و تحلیلی در میاندوآب فعالیت داشت که در مهر ماه امسال با راه‌اندازی پایگاه خبری "میاندوآب‌ سسی" تعداد این پایگاه‌ها به سه مورد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه همچنین چهار هفته نامه در این شهرستان فعالیت دارد، افزود: این در حالیست که یک ۲ هفته نامه مسرت و یک ماهنامه در میاندوآب مشمول ماده ۱۶ شده و مجوز آنها باطل شد.

وی با بیان اینکه تعداد کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در میاندوآب پنج مورد است، ادامه داد: همچنین صدور مجوز سه کانون آگهی و تبلیغاتی در دست اقدام است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ اضافه کرد: همچنین تعداد موسسه‌های فرهنگی و هنری چند منظوره در میاندوآب پنج مورد و یک موسسه تک منظوره فعال است و همچنین صدور مجوز برای چهار موسسه شامل سه موسسه چند منظوره و یک موسسه تک منظوره در زمینه موسیقی نیز در دست اقدام است.

نیک‌مرام با بیان اینکه تعداد موسسه های قرآنی هم در میاندوآب از چهار مورد به پنج مورد افزایش یافته است، اظهار داشت: در حوزه نشر کتاب نیز، طی ۲ سال گذشته ۱۵۰ جلد کتاب در زمینه عمومی و تخصصی علوم ورزشی متعلق به نویسندگان میاندوآبی توسط ۲ ناشر فعال شهرستان به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه درخواست مجوز فعالیت یک انتشاراتی هم در مرحله نهایی قرار دارد که ظرف ۲ ماه آینده صادر می‌شود، گفت: میاندوآب‌ در زمینه نشر کتاب عملکرد شایسته و درخور توجهی دارد و از این حیث در استان آذربایجان غربی سرآمد است.

وی اظهار داشت: طی سه سال گذشته ۱۰۰ عنوان مقام برتر و جوایز توسط هنرمندان میاندوآبی با حضور در جشنواره ‌های ملی و بین‌المللی کسب شده است.

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا شاید در انظار عمومی چنین به نظر رسد که فرهنگ و هنر تعطیل شده‌است، گفت: اصحاب فرهنگ و هنر میاندوآب‌ در روزهای کرونایی نگذاشتند فرهنگ و هنر تعطیل شود به طوری که فعالیت‌ و رویدادهای مختلفی را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی انجام دادند که اجرای نمایش‌های خانگی نشاط آور از جمله این برنامه‌ها بود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب‌ گفت: همچنین در سال گذشته ۷۵ مورد و امسال نیز ۴۲ مورد نمایشگاه مجازی در زمینه عکس، پوستر، هنرهای تجسمی، خوشنویسی برگزار شد و چند مورد نیز در این ماه و آذر ماه برگزار خواهد شد.

نیک‌مرام با اشاره به تولید محتوا در خصوص نمایش‌ها نیز اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا، ۶۰ مورد تئاتر متعلق به هنرمندان میاندوآبی در فضای مجازی منتشر شده‌است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب ادامه داد: همچنین جشنواره استانی عاشیقلار، جشنواره آوای صحنه در میاندوآب برگزار شد و این در حالی بود که این شهرستان بیش از ۱۵ سال عاری از هرگونه برگزاری جشنواره و رویداد فرهنگی مربوط به تئاتر بود و علت آن هم کمبود اعتبار و عدم حمایت از تئاتر بود.

وی همچنین با بیان اینکه جشنواره نمایشنامه خوانی "آوای صحنه" و نخستین دوره جشنواره "نهال" در سال گذشته در میاندوآب برگزار شد، اضافه کرد: امسال نیز جشنواره ملی نمایشنامه نویسی "نهال" و دومین دوره جشنواره استانی آن در این شهرستان در راستای برندسازی نهال که قطب تولید آن در کشور است، برگزار می‌شود.

نیک‌مرام با بیان اینکه طی ۲۰ سال یک دوره جشنواره خوشنویسی در میاندوآب در سال گذشته برگزار شد، اظهار داشت: امسال نیز سعی می‌کنیم دومین دوره این جشنواره در شهرستان برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری سوگواره مذهبی آیینی عاشورایی استانی مصادف با آخر ماه صفر امسال در میاندوآب، افزود: براساس قول های مساعدی که داده شده سال آینده این سوگواره در حد منطقه‌ای و سراسری در میاندوآب برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی و افتتاح نمایندگی خانه مطبوعات استان در میاندوآب طی دهه فجر سال گذشته، گفت: در این مدت همچنین نمایندگی انجمن طراحان گرافیک جنوب استان در میاندوآب افتتاح شده و تعداد انجمن‌های ادبی از یک مورد به هشت مورد افزایش یافت و امسال نیز از همه آنها به جهت برگزاری محافل شعر و تولید محتوا مایت مالی شد.

نیک‌مرام ادامه داد:  تعداد انجمن‌های نمایشی این شهرستان به هشت مورد افزایش یافته که مجوز پنج مورد آنها داده شده و مجوز سه مورد دیگر در دست اقدام است.

وی بیان کرد: همچنین انجمن عکس جهت پرداخت مستقل، حرفه ای و تخصصی در مورد عکس در میاندوآب دایر شده که این انجمن فقط در شهرهای مرکزی ۲ استان آذربایجان غربی و شرقی دایر است.

وی افزود:  انجمن سینما جوان نیز که در سال ۱۳۶۴ قرار بود در میاندوآب دایر شود محقق نشد ولی با پیگیری های انجام گرفته از وزارتخانه، قول مساعد برای راه‌اندازی این انجمن داده شده و با اینکه امکانات و مکان خاصی برای آن نیاز بود که همه آنها را آماده کرده‌ایم و بزودی مجوز آن صادر می‌شود.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صندوق اعتباری هنر صندوق اعتباری هنر هنرهای تجسمی هنرمند تئاتر میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صندوق اعتباری هنر صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صندوق اعتباری هنر صندوق اعتباری هنر هنرهای تجسمی هنرمند تئاتر میاندوآب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب صندوق اعتباری هنر مورد افزایش فرهنگ و هنر امسال نیز سال گذشته برگزار شد پنج مورد نیک مرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.   در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:   «بسم الله الرحمن الرحیم   در نهایت تأسف و تأثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.   شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.   دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از به یادماندنی ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.   اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود