Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:26:34 GMT

واردات ۸۰ هزار تن گندم به استان مرکزی هدفگذاری شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۶۹۵۴

واردات ۸۰ هزار تن گندم به استان مرکزی هدفگذاری شد

«غلامرضا ملکی » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۸۸ هزار تن گندم امسال به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان مرکزی خریداری شد که با توجه به خشکسالی‌ و کاهش تولید این محصول در استان، واردات گندم در دستور کار قرار دارد.

وی، نبود تناسب تولید آرد از سوی واحدهای تولیدی استان مرکزی با میزان مصرف این محصول در استان را از جمله مشکلات عنوان کرد و ادامه داد: این واحدهای تولید آرد تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند که خروجی محصول آن‌ها کفاف تامین و مصرف مردم را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با یادآوری مزایای کشت قراردادی گندم، افزود: با اجرای این طرح باری از دوش دولت برداشته و فرصتی برای توسعه فعالیت بخش خصوصی در صنعت آرد و گندم فراهم  شده است.

ملکی، با یادآوری برگزاری نشست کشت قراردادی گندم که با حضور فعالان بخش تولید گندم و آرد استان مرکزی برگزار شد، گفت: اجرای این طرح در استان نیازمند ۲۰ هزار میلیارد اعتبار است و با این حجم از منابع مالی طرح را در استان اجرایی کرد.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد.

استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل‌ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.

استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم استان مرکزی وزارت جهاد کشاورزی گندم استان مرکزی استان مرکزی تولید گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات چای از کشور سریلانکا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آقای محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به سریلانکا، از واردات چای به ارزش ۵۰ میلیون دلار به کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه کشور سریلانکا بدهی به کشورمان داشت که به روش تهاتر با واردات ۷۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی جبران شد که ۵۰ میلیون دلار آن، محصول چای خشک از این کشور به ایران بود.

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور