Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در پیام «علیرضا قاسمی فرزاد» آمده است: از همین رو است که امروز شاهد نهادی بالنده به عنوان کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور و به تبع آن استان همدان هستیم که خدمات بی‌شماری را در حوزه کتاب و کتابخوانی به مردم عرضه می‌کند. 

در این پیام آمده است: پرودگار در نخستین پیامش به خاتم انبیا، حضرت محمد مصطفی(ص) او را دعوت به خواندن کرد و سخن خود را به کتاب سپرد تا در اختیار بندگانش در راه رسیدن به سعادت و کمال قرار دهد، به همین دلیل است که کتاب نفس قدسی به همراه دارد که همواره یار و یاور بی منت و چشم داشت آدمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی فرزاد ادامه داد: اگرچه هر روز را باید به گرامی‌داشت کتاب پرداخت اما چه روزی برتر از بزرگداشت، علامه عالی مقام، حضرت آیت‌الله سیدمحمدحسین طباطبایی، که در عمر گرانقدر خودشان لحظه‌ای از خواندن و آموختن باز نماندند و بهترین الگو برای همه ما هستند تا مطالعه و کتابخوانی را ارج نهاده و آن را در رأس زندگی خود قرار دهیم. 

استاندار همدان در این پیام افزوده است: طبق فرموده مقام معظم رهبری «امروز کتابخوانی و علم ‏آموزی، نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است و توقع من از همه‏ مردم این است که کتاب و کتابخوانی را جدی بگیرند».

وی تصریح کرد: بدون تردید انس با کتاب از دوران طفولیت می‌تواند انسان‌ها را موجودی اجتماعی‌تر و همراه و همگام با رشد و توسعه تربیت کند.

قاسمی فرزاد فرا رسیدن ۲۴ آبان ماه بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به اهالی اندیشه و قلم، نویسندگان و خوانندگان کتاب و البته کتابداران ساعی و کوشا در مجموعه های مختلف در استان همدان تبریک گفت و آن را فرصتی برای یادآوری اهمیت کتاب در زندگی افراد و رشد جامعه دانست.

بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌ و چهارم آبان‌ تا یکم آذر ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها استان همدان هفته کتاب علیرضا قاسمی فرزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان هفته کتاب علیرضا قاسمی فرزاد استان همدان هفته کتاب علیرضا قاسمی فرزاد قاسمی فرزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند


آقای حامد محقق در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این کتابخانه‌ها را ما به عنوان « برنده‌های کتاب » می‌شناسیم. چرا که هم کتاب را به مناطق مختلف می‌برد و هم با ورود کتاب به این مناطق یک « برندگی » ایجاد می‌کنند.
وی گفت:بنابر قانون برای دستگاه‌های مختلف الزاماتی دیده شده که کتاب و کتابخوانی را در مناطق عشایری و روستایی با استفاده از کتابخانه‌های سیار رقم بزنند.
معاون شعر و ادبیات خانه کتاب گفت: این کتابخانه‌ها بهترین راه است برای این که ما در مناطق روستایی و عشایری کتابخانه‌هایی را ببینیم.
وی افزود: بردن کتاب با دوچرخه در کشور‌های اروپایی متداول است و تبلیغات زیادی برای آن می‌شود در حالی که ما هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما کمتر درباره آن اطلاع رسانی کرده ایم.
یکی از معاونت‌های مرتبط با امر توسعه کتاب در نهاد کتابخانه‌ها یک سال قبل  طراحی کتابخانه‌های عشایری را شروع کرد و در دستور کار قرار داد.
جدیدترین کتابخانه عشایری ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ در خوزستان افتتاح شد.
این کتابخانه با عنوان رویش در بزرگترین سایت عشایری کشور در منطقه فتح المبین شوش با استقرار چادر در میان چادر‌های عشایر و مدارس چادری و کانکسی آنان گشایش یافت.

دیگر خبرها

  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • کارگران به تولید هویت می‌بخشند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است