Web Analytics Made Easy - Statcounter

خشونت‎های اعمال شده علیه مهاجران و پناهجویان در مرزهای اروپا طی روزهای اخیر ب واکنش‎های زیادی همراه شده است.

به گزارش مشرق، سران ارشد اتحادیه اروپا نمی‌توانند بیگانه هراسی، به عقب راندن و خشونت را در بحبوحه بحران کنونی پناهندگان توجیه کنند.

به گزارش «اگزیت نیوز»، «فیلیپو گراندی»، رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، به تازگی در جمع اعضای پارلمان اروپا، گفت که آن‌ها باید نمونه‌ای برای دیگران، برای بهتر شدن و حمایت از حاکمیت قانون باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنرانی او در زمانی انجام شد که کشورهایی که مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند، برای مدیریت هجوم پناهجویان و مهاجران در تلاش هستند.

گزارش‌های خشونت شدیدی که بر مهاجران تحمیل می‌شود و همچنین به عقب راندن‌های غیرقانونی و غالباً اجباری، فراوان بوده است؛ این در حالی است که چندین کشور در حال ساختن یا برنامه‌ریزی دیوارهایی برای دور نگه داشتن پناهجویان هستند.


«گراندی»، گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید «اول من، اول کشور من» را کنار بگذارند.

در حالی که بسیاری از کشورها به قوانین و اصول اروپایی و بین‌المللی پایبند هستند، اما رویه‌های کنونی برخی از کشورها نگران‌ کننده است و بقیه اتحادیه اروپا باید تضمین کنند که قوانین و تعهدات توسط همه رعایت می‌شود.

در مورد پیمان جدید مهاجرت و پناهندگی که توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شده، «گراندی» گفت که همه کشورهای عضو را تشویق می‌کند که از آن حمایت کنند.


فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، صدها مهاجر را نشان می‌دهد که اخیرا از داخل بلاروس به سمت مرز لهستان حرکت کردند؛ این موضوع کمیسیون اروپا را بر آن داشت تا اقدام مینسک در قبال پناهجویان را محکوم کند و وضعیت مهاجرت در مرز بلاروس را موضوع فوری بنامد.


در مرز بین بلاروس و لهستان، مهاجران به دلیل تلاش برای عبور از مرز با شکستگی استخوان و ضرب و شتم مواجه می‌شوند.

در مرز بین کرواسی و بوسنی و هرزگوین، یک گروه حقوق بشری، شهادت‌هایی را از خشونت سیستماتیک غیرقانونی مرزی و به عقب راندن مهاجران توسط پلیس کرواسی، جمع آوری کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مهاجران برهنه شده، مورد تجاوز قرار گرفتند و با چوب و باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.


در همین حال، لیتوانی در امتداد مرز خود با بلاروس وضعیت اضطراری اعلام کرده و نیروهای خود را برای همه سناریوهای احتمالی در سطح هشدار بالا قرار داده است.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان اتحادیه اروپا حقوق بشر لهستان اروپا کمیسیون اروپا پارلمان اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای مطبوعاتی از ادارات دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده خواست تا از حقوق تمامی دانشجویان برای تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن در محوطه‌های خود محافظت و آن را تسهیل کنند.

در این بیانیه آمده است: «مدیریت دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حق اعتراض دانشجویان بکار بسته اندو دانشجویانی را که در تظاهرات مسالمت‌آمیز شرکت می‌کنند از تحصیل تعلیق کرده‌اند». 

پل اوبراین، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل ایالات متحده، گفت: هرگونه اقدامی برای ساکت کردن، آزار، تهدید یا ارعاب کسانی که به طور مسالمت‌آمیز برای اعتراض و صحبت کردن جمع می‌شوند، نقض حقوق آنهاست.

این نهاد ناظر حقوق گفت که آزادی آکادمیک جزء لاینفک حق تحصیل بر اساس قوانین بین المللی است و تاکید کرد که مدیریت دانشگاه موظف است فضایی را ایجاد کند که دیدگاه‌های گوناگون را فراهم کند، اما همچنین اطمینان حاصل کند که همه دانشجویان قادر به شرکت در چنین بحث‌هایی هستند. 

در این بیانیه آمده است: «با توجه به خطرات واقعی و شناخته شده خشونت پلیس که دانشجویان ممکن است با آن مواجه شوند، ادارات باید مجریان قانون را برای متفرق کردن تظاهرات دانشگاه تنها به عنوان آخرین راه حل، مانند مواجهه با خشونت گسترده یا تحریک به خشونت و تبعیض، احضار کنند.»

اوبراین ادامه داد: حق اعتراض برای اظهار نظر آزادانه علیه آنچه در حال حاضر در غزه اتفاق می‌افتد بسیار مهم است.

این امر به ویژه در شرایطی صادق است که دولت ایالات متحده همچنان به ارائه سلاح به ارتش اسرائیل ادامه می‌دهد و هر روز به طور فزاینده‌ای در جنایاتی که علیه فلسطینیان انجام می‌شود شریک است.

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

ده‌ها نفر از جمله اساتید دانشگاه که تلاش کرده‌اند جلوی دستگیری معترضان غیرمسلح را بگیرند، دستگیر شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر
  • خشونت و سرکوب، سهم دانشجویان معترض آمریکا
  • دستگیری استاد فلسفه دانشگاه کلمبیا نماد سیاست سرکوب سیستماتیک در غرب است
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه