Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:18:37 GMT

تراز تجاری خراسان رضوی به ۴۵۱ میلیون دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۷۱۴۱

تراز تجاری خراسان رضوی به ۴۵۱ میلیون دلار رسید

ایسنا/خراسان رضوی ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: طی هفت ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات در استان تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی مثبت و معادل ۴۵۱ میلیون دلار بوده است.

امیدجهانخواه در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص تراز تجاری خراسان رضوی در سال جاری اظهار کرد: براساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی طی هفت ماه ابتدای ۱۴۰۰ معادل ۵۰۹ هزار تن و به ارزش ۴۲ میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همچنین در همین مدت میزان واردات استان ۱۰۷ هزار تن و به ارزش بالغ بر ۲۹ میلیون دلار بوده است. 

ناظر گمرکات خراسان رضوی درباره اقلام صادارتی استان بیان کرد: اقلام عمده صادراتی از خراسان رضوی در هفت ماه ابتدایی امسال سیب تازه، مقاطع فلزی، پسته، کفپوش و مصالح ساختمانی بوده و کشورهای عمده مقصد صادرات نیز افغانستان، عراق، ازبکستان، ترکمنستان، پاکستان و امارات متحده عربی بوده‌اند.

جهانخواه در مورد عمده اقلام وارداتی به استان تصریح کرد: تجهیزات الکترونیکی، پنبه، مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی از اصلی‌ترین کالاهای وارداتی به استان در مدت مذکور بوده است. 

وی در مورد کشورهای عمده وارداتی گفت: واردات به تفکیک کشورهای طرف معامله از کشورهای امارات متحده عربی، ازبکستان، عمان و چین صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تراز تجاری گمرکات گمرکات خراسان رضوی میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گفت: از سال گذشته نهضت تامین و توزیع وسایل کمک توانبخشی اولویت دار شامل ویلچر، تشک مواج و سمعک به تعداد 4 هزار مورد بین معلولان دهک یک تا 7 که دارای معلولیت تایید شده در کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت بهزیستی بودند توزیع شد.

شیخانی با بیان اینکه این اقلام براساس نیاز سنجی صورت گرفته و با توجه به اینکه بیشترین نیاز معلولان اعلام شده بود در اولویت بوده، افزود: پارسال حدود 8 میلیارد تومان تامین اعتبار دراین خصوص انجام شده که امسال پیش بینی می شود این مبلغ حدود 8 تا 10 میلیارد تومان باشد.

وی گفت: افرادی که تاکنون  وسایل کمک توانبخشی را دریافت نکرده اند و  جامانده اند برای  دریافت این اقلام می توانند با مراجعه به ادارات شهرستانها درخواست خودشان را مطرح و در صورت تایید کمیسیون و یا کارشناس مربوطه این اقلام را دریافت کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گفت:  سال گذشته در مرحله اول برای این سه نوع اقلام توانبخشی  و امسال هم در صورت تامین اعتبار  برای تمام وسایل توانبخشی همچون وسایل کمک بینایی، کمک شنوایی، قطعات کاشت حلزون ، واکر ، کالسکه CP  برای معلولان برنامه ریزی شده است .

دیگر خبرها

  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران