Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@21:08:02 GMT

داعش مسئولیت حمله مرگبار در کابل را برعهده گرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۷۳۰۶

گروه داعش مسئولیت حمله روز شنبه در محله شیعه‌نشین دشت برچی در غرب کابل را برعهده گرفت. در این حمله یک خبرنگار افغان کشته شد و چهار نفر دیگر زخمی شدند.   به گزارش یورونیوز، گروه داعش خراسان شاخه افغانستان این گروه در بیانیه‌ای که در کانال‌های تلگرامی خود منتشر کرده است مدعی شد که حمله روز شنبه «۲۰ کشته و زخمی» برجای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها شیعیان را «مرتدان شیعه» نامیدند و اعلام کردند که در میان کشته شده‌ها یک روزنامه‌نگار نیز بود.   حمید سیغانی، خبرنگار تلویزیون آریانا روز گذشته در اثر این انفجار کشته شد.   طبق اعلام داعش خراسان، آن‌ها دو بمب در اتوبوس‌های این محله (دشت برچی) قرار دادند.   یک حمله مرگبار دیگر چند ماه پیش در ولسوالی دشت برچی در مقابل یک مدرسه دخترانه رخ داد که بیش از ۸۵ نفر که اغلب دختران دانش‌آموز بودند کشته و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند.   از زمان به قدرت رسیدن طالبان در نیمه ماه اوت در افغانستان، این کشور با موجی از حملات داعش خراسان روبرو شده است.   این گروه تندرو در هفته‌های اخیر هم طالبان و هم شیعیان افغانستان را هدف قرار داده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند

هفت ماه پس از کشته شدن یوگنی پریگوژین، رئیس گروه خصوصی واگنر که سرکردگی شورش علیه دولت روسیه را برعهده داشت، مسکو شروع به کنترل کردن کامل این گروه کرد. 

براساس گزارش الشرق الاوسط، وب سایت خبری پولیتیکو به نقل از دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت که دولت روسیه با اضافه کردن هزاران جنگجوی سابق خود با دیگر اعضای وفادار به دولت این کشور، ساختار این گروه را بازسازی کرده و همه آنها را به ۴ گروه رزمی تقسیم کرده است.

به گفته این مقامات آمریکایی، یکی از این گروه‌ها متحد با گارد ملی روسیه و قبلاً به اوکراین رفته است، در حالی که دو گروه دیگر زیر نظر وزارت دفاع و سرویس‌های اطلاعاتی در مسکو فعالیت می‌کنند.

این دو مقام گفتند که گروه چهارم، معروف به لژیون آفریقا و متحد یک گروه موجود به نام ردوت، همچنان برای کنترل بقیه عناصر واگنر سابق در برخی از پایتخت‌های آفریقا کار می‌کند. اطلاعات زیادی در مورد ترکیب این جناح‌های جدید، از جمله تعداد اعضای آنها که در اصل به «واگنر» تعلق دارند، در دست نیست.

همچنین مشخص نیست که پسر پریگوژین که در ابتدا هزاران مزدور واگنر را پس از مرگ پدرش کنترل می‌کرد، هنوز تا چه حد اختیار کارها در دستش است که به اهداف پدرش وفادار می‌مانند. پریگوژین در آگوست گذشته بر اثر سقوط هواپیمایش کشته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • فیلمی از حمله هولناک و مرگبار با شمشیر سامورایی به مردم!
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران