Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها -جاده‌های دهلران در نبود ایمنی و بی توجهی مسئولان و وعده‌های بی عمل همچنان حادثه می‌آفرینند، حوادثی که گاهی به پایان زندگی رهگذران می انجامد و این هشداری به مسئولان است که این حوادث را جدی بگیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ، حوادث جاده‌ای نیازمند بررسی کارشناسی و توجه به تمام مولفه‌های آن اعم از جاده، وسیله نقلیه،  و عامل انسانی است که هرکدام به جای خود سهم مهم و تاثیر‌گذاری بر حوادث جاده‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان مولفه‌های تاثیر گذار بر حوادث جاده‌ای در شهرستان دهلران "جاده" بیشترین نقش را دارد.

جاده‌های مواصلاتی این شهرستان که از سه سمت به آن ختم می‌شوند وضعیت کیفی مناسب را دارا نبوده و وعده مسئولان ملی و استانی مبنی بر پروژه بزرگراه مهران, دهلران, اندیمشک که 10 شهریور 97 توسط احمد کرمی معاون عمرانی استانداری ایلام نوید احداث آن به جهت کاهش تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی این شهرستان نیز هنوز نه تنها اجرا نشده است بلکه کُلنگ آن نیز به زمین زده نشده است و بعد از گذشت 3 سال هنوز در حد حرف باقی مانده است.

با این وصف وقوع روزانه حوادث جاده‌ای در این محور مواصلاتی علاوه بر انتقادات مردمی با واکنش حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران مواجه و  گفت: آیا صدای شیون و ناله این خانواده‌ها به گوش مسئولین می رسد یا نمی رسد؟!

وی افزود: اما خبر مرگ آنها به گوش خانواده‌ها رسید، خبر از کجا آمد از جاده‌های مواصلاتی دهلران...

احمد کرمی معاون عمرانی استانداری ایلام نیز ابراز امیدواری کرد که "پروژه بزرگراه دهلران, اندیمشک, مهران" عملیاتی شود تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در شهرستان دهلران باشیم.

وی  افزود: پروژه بزرگراه مهران, دهلران, اندیمشک به عنوان یکی از پروژه های مهم استان که برای توسعه بیشتر این شهرستان واجب است تحقق آن می‌تواند راهگشا در کاهش تصادفات باشد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام نیز نبود بزرگراه و جاده دوبانده، با توجه به حجم تردد محور مواصلاتی دهلران که نقطه اصلی اتصال استان ایلام به خوزستان است را عامل افزایش تصادفات در این محور عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر جاده به نقش عامل انسانی در تصادفات نباید بی توجه بود چرا که بیشترین علت تصادف بعد از جاده عامل انسانی است که با تخطی از سرعت مطمئنه موجب تصادفات مرگبار می‌شود.

2 کشته و 2 مصدوم در تصادف شدید محور مشهد به کلات+تصاویر ورود مدعی‌العموم برای ایمن‌سازی یکی از محورهای مواصلاتی گلستان/تعیین مهلت 3 ماهه در پی افزایش 9 درصدی تصادفات روایت تسنیم از مصائب تصادف در محورهای ساوه/ جاده‌ای که جرثقیل حمل خودروی سنگین ندارد + فیلم

به هرحال راه های ارتباطی دهلران در نبود ایمنی و بی توجهی به زیر‌ساخت‌های جاده‌ای و وعده‌های بی عمل در سال‌های متمادی همچنان حادثه می‌آفرینند،  حوادثی  که گاهی به پایان زندگی رهگذران می‌انجامد و هشداری به مسئولان است که این حوادث را جدی بگیرند و برای آن چاره اندیشی کنید.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوادث جاده ای جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری

اسماعیل خوشوقت گفت: سال گذشته ۲۵۲ تصادف فوتی و ۸۵۰۰ فقره تصادف جرحی رخ داد که در این سوانح رانندگی ۲۸۱ نفر جان باخته و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: از مجموع جان باختگان، ۱۹۵ نفر مرد و مابقی زن بودند و افراد ۳۱ تا ۵۰ سال بیشترین سهم را در بین رده‌های سنی جان باختگان داشتند.

رئیس پلیس راهور استان بیان کرد: نکته مهم و قابل تامل در آمار جانباختگان این است که ۴۷ درصد آنها عابر پیاده بوده و ۳۰ درصد موتورسوار و تنها ۲۳ درصد از مجموع جانباختگان، راننده وسایل نقلیه بودند که میزان آسیب پذیری عابران در تصادفات شهری کاملا مشخص است.

خوشوقت گفت: بر اساس داده‌ها و تحلیل سوانح رانندگی، لزوم برنامه ریزی دستگاه‌های متولی امر ترافیک برای بهبود زیرساخت‌ها به خصوص زیر ساخت‌های مخصوص عابران پیاده در شهر کرمان یک ضرورت است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل خرید و فروش اشیای تاریخی در دهلران
  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • وصل مجدد برق روستای تختان در شهرستان دهلران