Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@15:40:48 GMT

تعاونی جدید صیادی در کیش ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۷۶۰۱

تعاونی جدید صیادی در کیش ایجاد می‌شود

گروه استان‌ها - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد کارگروهی باهدف بررسی مشکلات صیادان، تسهیل صدور مجوز و راه‌اندازی تعاونی جدید برای فعالان این حوزه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کیش ، محمدرضا نوایی لواسانی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از اسکله صیادی و دیدار با فعالان صید و صیادی و اطلاع از مشکلات آنان، اظهار داشت: کار گروهی با هدف تسهیل و تسریع صدور مجوز صیادان به ویژه آن دسته از صیادان که فاقد مجوز هستند ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، یکی از اقدامات مهم تشکیل کارگروه به راه‌اندازی تعاونی جدید برای صیادان این منطقه مربوط می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضرورت تامین سوخت قایق‌های صیادی، گفت: مسئولان شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش باید در اسرع وقت مشکل سوخت قایق‌های صیادان را با سفر به استان هرمزگان برطرف کنند.

وی بیان داشت: هر صیادی که شرایط دریافت مجوز صید دارد باید تا هفته آینده با تخفیف قوانین، مجوز خود را دریافت کنند.

نوایی لواسانی ادامه داد: موضوع رفع شائبه دو شغلی بودن گروهی از صیادان، را شخصاً مورد بررسی قرار خواهم داد و همزمان مشکلات مربوط به  تاکسی‌داران و کارگران را هم براساس اختیارات قانونی برطرف می‌کنیم.

شایان ذکر است؛ سرپرست شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش هم در این نشست، گفت: 200 فروند قایق در اسکله صیادی جزیره وجود دارد که از این تعداد 72 قایق مجوز خود را از شیلات و تعداد 52 فروند مجوز بهره برداری از سازمان منطقه آزاد کیش دریافت کردند.

عزت‌الله محمدی با بیان این که تعدادی از قایق های صیادی نیز بدون مجوز هستند، اظهار داشت: کمیته تسهیلات وظیفه شناسایی مشکل سوخت و عدم مجوز صیادان را برعهده دارد.

نماینده صیادان کیش، ادامه داد: تعداد 60 شناور در این منطقه فاقد پروانه بهره‌برداری هستند که تحت مدیریت تعاونی صیادان کیش فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود پارکینگ برای شناورهای قایق در اسکله صیادی، اظهار داشت: چهار لاین شناور برای قایق‌ها وجود دارد که هر لاین ظرفیت تعداد 20 شناور را دارد درحالی این که بیش از 130 شناور فعال در این منطقه داریم.

سعید محمد: کیش نقشی ارزشمند در اقتصاد و سرمایه‌گذاری ایفا خواهد کردسرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش: اجازه نداریم برای بقای خودمان از بیت‌المال هزینه کنیمجایزه ادبی کیش ـ داستان کوتاه جنوب نامزدهای نهایی خود را اعلام کرد

انتهای پیام/7558/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری‌مجد، قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از دانشکده ویژه مادران دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری، خواستار الگوگیری همه واحدهای دانشگاهی از این واحد دانشگاهی در ایجاد دانشکده‌های مختص بانوان شد و اظهار کرد:‌ با توجه به تأکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی و ظرفیت‌های موجود در واحد یادگار امام (ره) به‌زودی شاهد ایجاد رشته‌هایی که مورد اقبال و استقبال دانشجویان مادر در دانشکده بانوان است، خواهیم بود.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) با تأکید بر راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی روان‌شناختی و مدرسه عالی مهارتی مادر و کودک در پردیس مادران افزود: آنچه از این واحد دانشگاهی انتظار می‌رود این است که به‌عنوان واحد نمونه در تأسیس دانشکده مختص بانوان، الگویی موفق برای سایر واحد‌ها در سطح کشور باشد.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: راه‌اندازی پردیس مادران و فعالیت‌هایی که در این حوزه صورت می‌گیرد نشان از توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) نسبت به دانشجویان مادر است که این خود بسیار ارزشمند و جای قدردانی دارد.

سروری‌مجد گفت: دانشجو بودن معمولا شرایط خاصی دارد و فرد برای اینکه بدون دغدغه به تحصیل بپردازد، باید همه تمرکز خود را صرف درس خواندن کند؛ اما اشتغال، ازدواج و فرزندآوری شرایطی را برای دانشجو ایجاد می‌کند که گاهی ادامه مسیر برای دانشجویان با سختی و مشقت طاقت‌فرسایی همراه بوده به همین منظور ضرورت ایجاد امکانات و بستری مناسب برای ادامه تحصیل مادران اجتناب‌ناپذیر است. امیدوارم آنچه امروز به جمع‌بندی رسیدیم در یک برنامه زمانی مدون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) و در سازمان مرکزی تحقق یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • تعهد اپراتورها بر ایجاد پوشش فیبرنوری پس از صدور مجوز حفاری
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • رژه قایق‌ها در خلیج فارس
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد