Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شورای حاکمیتی جدید سودان که اعضای آن روز جمعه در برابر «عبدالفتاح برهان»، رئیس شورا و فرمانده ارتش و «عبدالعزیز فتح الرحمان عابدین» ریاست دادگستری سودان سوگند یاد کردند، شب گذشته نخستین جلسه خود را برگزار کردند.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی این شورا پس از جلسه، اعضای شورای حاکمیتی سودان به ارائه یک الگوی ایده آل در اداره امور کشور به نحوی که رضایت مردم سودان را جلب کند و همچنین تشکیل دولت غیر نظامی در چند روز اینده متعهد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکیل جبهه متحد در سودان علیه کودتاگران

۲۶ حزب و سازمان غیردولتی و جنبش مسلح در سودان درباره تشکیل جبهه‌ای متحد برای ارتباط با نیرو‌های انقلابی برای بازپس گیری قدرت به توافق رسیدند و بیانیه‌ای درباره تشکیل این جبهه منتشر کردند.

آدم جریجیر، سخنگوی طرف‌های امضا کننده این بیانیه اعلام کرد: آزادی عبدالله حمدوک، نخست وزیر برکنار شده سودان و بقیه بازداشت شدگان سیاسی از جمله مهمترین اهداف این جبهه متحد است.

در بیانیه این جبهه آمده است: طرف‌های امضا کننده همچنان به تشدید اقدامات انقلابی خود برای مقابله با کودتا ادامه می‌دهند تا حکومت مدنی در کشور قدرت را به دست بگیرد.

جریجیر گفت: کودتاگران را مسئول حوادث روز سیزدهم نوامبر و خشونت افراطی و کشتار علیه سودانی‌ها و یورش به منازل شهروندان می‌دانیم. این جنایات و تخلفات خلاف قوانین بین المللی و حقوق بشر ایجاب می‌کند عوامل این اقدامات محاکمه شوند.

این در حالی است که سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و گروه تروئیکا (آمریکا، نروژ و انگلیس) نسبت به تشکیل شورای حاکمیتی جدید در سودان به شدت ابراز نگرانی کرده و آن را اقدامی یک جانبه خواندند که تعهد ارتش به حمایت از چارچوب انتقالی توافق شده را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات سودان کودتای نظامی جبهه مردمی شورای حاکمیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از الجزیره، روزنامه انگلیسی گاردین اظهارات یکی از مقامات سازمان ملل متحد درباره حجم ویرانی‌های جنگ در نوار غزه و همچنین مواد منفجره عمل نکرده در این باریکه را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام سازمان ملل متحد اعلام کرد که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد، ۳۷ میلیون تُن آوار را در این باریکه بر جای گذاشته است.

این مقام سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: بخش زیادی از بمب‌های ریخته‌شده بر سر نوار غزه، منفجرنشده است. از میان بردن این بمب‌های عمل‌نکرده ۱۴ سال به طول خواهد انجامید.

بر اساس اظهارات این مقام بین‌المللی ۱۰ درصد از مواد منفجره‌ای که در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه روی این باریکه ریخته شده عمل نکرده است و این موضوع مأموریت بین‌المللی در این باریکه را پیچیده می‌کند.

این مقام سازمان ملل متحد در ادامه با اشاره به حجم ویرانی ساختمان‌های مسکونی در نوار غزه تصریح کرد: ۶۵ درصد ار ساختمان‌های ویران‌شده در نوار غزه مسکونی بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد