Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@20:56:35 GMT

رایزنی برجامی وزیران خارجه آمریکا و فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۷۶۲۸

رایزنی برجامی وزیران خارجه آمریکا و فرانسه

وزیران خارجه آمریکا و فرانسه طی تماس تلفنی ضمن بررسی کردن فعالیت‌های نظامی روسیه، درباره تلاش‌های مشترک برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد دوشنبه به‌صورت تلفنی با «ژان ایو لودریان»‌ همتای فرانسوی خود گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن در این تماس تلفنی با لودریان درباره وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و تلاش‌ها برای احیای برجام صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: «برجام کوچک‌شده» به جای «برجام پلاس»!

در این بیانیه آمده است: «آنتونی بلینکن با ژان ایو لودریان گفت‌وگو کرد تا درباره گزارش‌های مربوط به فعالیت‌های نظامی نگران‌کننده روسیه در نزدیکی اوکراین و ادامه تعهد محکم آنها (آمریکا و فرانسه) به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین صحبت کند».

این وزارتخانه در ادامه توضیح داد که وزرای خارجه دو کشور همچنین درباره تلاش‌های مشترک برای رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

بلینکن نیز در صفحه توئیتر خود خبر داد: «من و لودریان درباره نگرانی‌هایمان از ستیزه‌جویی‌های روسیه علیه اوکراین صحبت کردیم. ما همچنین اقدامات مشترک جهت رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران را مورد مباحثه قرار دادیم».

لازم به ذکر است که این دومین رایزنی برجامی وزیران خارجه آمریکا و فرانسه طی چهل‌وساعت گذشته است. پیش از این، لودریان شامگاه شنبه خبر داده بود: «درباره پرونده هسته‌ای ایران همزمان با نزدیک شدن به از سرگیری مذاکرات احیای برجام گفت‌وگو کردم».

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

تاکنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است. یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا  بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز چند روز پیش با بیان اینکه در میز مذاکرات وین آماده نیل به توافق خوب هستیم، نوشت: بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات یک اصل مهم و راهگشا است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان توافق هسته ای برجام برجام فرانسه آمریکا اوکراین توییتر ژان ایو لودریان حسین امیرعبداللهیان برنامه هسته ای ایران آمریکا و فرانسه خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردکان فرمانداری ویژه شد

ایسنا/یزد هیئت وزیران با ارتقای شهرستان اردکان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

هیئت وزیران در جلسه عصر روز یکشنبه و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی با ارتقای شهرستان اردکان به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

بر این اساس هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد شماره ۱۲۴۹۲۴ مورخ ۱۴۰۲/۶/۱۸ وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که وزارت کشور موظف است در شهرستان اردکان استان یزد، فرمانداری ویژه دایر کند.

شهرستان اردکان یکی از شهرستانهای استان یزد در مرکز ایران است؛ شهر اردکان مرکز این شهرستان است؛ جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۸۵ برابر با ۷۳٫۲۹۲ نفر بوده است؛ شهرستان اردکان ۳۲% پهنه استان یزد (بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع) را در خود جای داده و وسیعترین شهرستان در استان یزد است.

شهر اردکان در طول جغرافیایی ۵۳ درجه و ۴۸ دقیقه شرقی و عرض جغرافیایی ۳۲ درجه و ۲۰ دقیقه شمالی واقع شده است؛ اردکان بر سر راه تهران به کرمان و بندرعباس واقع شده که این راه از مرکز شهر (جاده سنتو یا دکتربهشتی) می‌گذرد و در قلب کویر مرکزی ایران جای دارد؛ موقعیت قرارگیری شهر در دشت یزد - اردکان می باشد.

در قسمت غربی شهر آبادی های دهستان عقدا، در قسمت جنوبی دهستان بفروئیه میبد و در قسمت شرقی دهستان زرین قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی