Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر محمد تاج فرد با بیان اینکه یکی از اقدامات اخیر اداره کل امور شاهد و ایثارگر، بررسی و تحلیل «ساختار سازمانی، منابع و اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر» است، گفت: نظر به اینکه اطلاعات جامع و منسجمی در خصوص وضعیت ساختار سازمانی، نیروی انسانی، بودجه و هزینه کرد، امکانات واحدهای دانشگاهی و جزئیات اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر در دسترس نبود، نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت گفت: در همین راستا از اسفند ماه سال گذشته، این اقدام پژوهشی آغاز شد و دو فرم «اطلاعات ساختار سازمانی و منابع انسانی، مالی و فیزیکی» و فرم «اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر» بر اساس متغیرهای متفاوت مانند نوع دانشگاه، جنس، روزانه یا بین الملل و مقطع تحصیلی تدوین و برای گردآوری اطلاعات برای دانشگاه ها و دانشکده ها ارسال شد.

وی با بیان اینکه این تحقیق بر اساس خوداظهاری مدیران ستادهای دانشگاهی امور دانشجویان شاهد و ایثارگر صورت گرفته است، افزود: پس از جمع آوری فرم های تکمیل شده، در تابستان ۱۴۰۰ اطلاعات حاصله در نرم افزارهای آماری وارد شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و ضمن تعیین فراوانی و درصد متغیرها، شاخص های آماری نیز تعیین و رابطه معنی داری بین متغیرها محاسبه و نمودارهای مربوطه نیز ترسیم شد.

تاج فرد اظهار داشت: تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر، جنس، روزانه یا بین الملل و مقطع تحصیلی، تعداد کل کارکنان، پست های سازمانی، نوع ساختار سازمانی، جایگاه ستاد، نوع مسئولیت، مدیران و کارشناسان، نوع حکم، مسئولیت اجرایی کارشناسان، تحصیلات، وضعیت استخدامی، سابقه کار در ستاد، نوع ایثارگری، نیروی انسانی، میزان اعتبارات تخصیص یافته و منابع مختلف آن، سرانه اعتبارات، متراژ فیزیکی و منابع فیزیکی و نرم افزاری، از جمله متغیرهای این اقدام پژوهشی بودند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت تصریح کرد: این فعالیت پژوهشی و اطلاعات مفید و ارزشمند حاصله که برای نخستین بار در سطح اداره کل امور شاهد و ایثارگر انجام شد، برای تصمیم گیری و برنامه ریزی های آتی بسیار کاربردی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این، پژوهش مذکور در ارتقاء نرم افزاری و به روزرسانی سامانه جامع اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز کاربردی است، ادامه داد: نتایج این کار پژوهشی در قالب یک کتاب مستقل تدوین و ارائه شده است. این کتاب شامل ۱۲۰ صفحه و ۸ فصل با عناوین جامعه آماری دانشجویان، ساختار سازمانی، منابع انسانی، مدیران، بودجه و اعتبارات، منابع فیزیکی، فناوری اطلاعات و ضمائم پژوهش است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت در پایان با تأکید بر ضرورت اقدامات پژوهشی، اظهار داشت: تحلیل آماری اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر ورودی جدید (کنکور ۱۴۰۰) اقدام بعدی این اداره کل در حوزه پژوهش است که بررسی و تحلیل آماری آن آغاز شده و به زودی نتایج این تحلیل نیز منتشر خواهد شد.

نتایج مطالعه «ساختار سازمانی، منابع و اطلاعات آماری دانشجویان شاهد و ایثارگر» در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های مرتبط و ذی نفعان قرار گرفته است.

کد خبر 5339508

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد تاج فرد دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان شاهد و ایثارگر بانک اطلاعاتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران آموزش حضوری شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان امور دانشجویان دانشگاه های ایران خوابگاه دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حکم انتصاب دانشگاه علامه طباطبایی دانشجویان کل امور شاهد و ایثارگر شاهد و ایثارگر ساختار سازمانی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سفر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی و با برگزاری مراسمی در حضور سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، ۵۹ قطعه زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد.

این مراسم به صورت نمادین چند فقره از قراردادهای واگذاری این قطعات مسکونی در شهر جدید سهند اهدا شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حاشیۀ آئین واگذاری این زمین‌ها گفت: طبق توافقی که با شرکت عمران شهر جدید سهند صورت گرفته، پس از انجام فرایند اداری، در مراحل آتی ۴۲۳ نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ دیگر نیز صاحب زمین برای ساخت مسکن خواهند شد.

علی اکبر سلمانی با اشاره به مصوبۀ پنجمین جلسۀ کارگروه مسکن ایثارگران در تاریخ بیست و دوم آبان ۱۴۰۲ با امضای معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل وقت شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، افزود: این مصوبه مقرر داشته که در اجرایی شدن مفاد ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شرکت عمران شهر جدید سهند زمین مسکونیِ ۷ هزار نفر از ایثارگرانِ واجد شرایطِ آذربایجان شرقی را واگذار کند که بنیاد شهید استان پیگیر تحقق این مصوبه است.

وی یادآوری کرد: حدود ۲ هزار ۵۰۰ ایثارگر ساکن در آذربایجان شرقی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند و بیش از پنج هزار و ۵۰۰ ایثارگرِ دیگر استان در اولویت‌های بعدی واگذاری مسکن در استان هستند.

سلمانی یادآوری کرد: در سال‌های گذشته نزدیک به ۵۰۰ نفر از ایثارگران مشمول ماده ۷ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در آذربایجان شرقی صاحب مسکن شده اند و امیدواریم با همکاری مناسب ادارات و مجموعه‌های تابعۀ وزارت راه و شهرسازی در استان، تأمین مسکن همۀ ایثارگران واجد شرایط استان تحقق یابد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: قانون، تکلیف تأمین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران را بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده است و بنیاد شهید تحقق این تکلیف قانونی را با جدیت دنبال می‌کند.

کد خبر 6089363

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان