Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@22:33:14 GMT

دلیل آسیب پذیری آمریکا در فضای سایبر چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۷۷۷۸

حمله سایبری روز‌های اخیر به سیستم ایمیل اف بی آی آمریکا، نشان دهنده آسیب پذیری ایالات متحده آمریکا در تأمین امنیت فضای سایبر است.

براساس گزارش مرکز (Spamhaus Project) که مسئولیت نظارت بر ایمیل‌ها را دارد، در روز‌های اخیر وب سایت ایمیل پلیس اف بی آی مورد حمله سایبری هکر‌ها قرار گرفت. واشنگتن پست با انتشار خبر حمله سایبری گزارش داد که این نفوذ سایبری نشان از ضعف و خرابی امنیت سایبری و آسیب پذیری سیستم ایمیلی آمریکا در برابر حملات هکر‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ماه‌های اخیر تعداد حملات سایبری به شرکت و نهاد‌های کلیدی آمریکا افزایش یافته و آسیب پذیری امنیت سایبری سیستم‌های این کشور را نشان می‌دهد. تنها در تیرماه سال جاری به گفته یک شرکت امنیت سایبری حدود ۲۰۰ کسب و کار در آمریکا هدف حمله بزرگ باج افزاری قرار گرفت. شرکت مایکروسافت نیز یک ماه بعد از این حادثه اعلام کرد که بیش از ۱۵۰ اداره دولتی، اندیشکده و سایر سازمان‌ها در آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

حدود هفت ماه پیش نیز اختلال سایبری در شبکه سوخت آمریکا، منجر به از کار افتادن یک‌هفته‌ای حدود ۱۰ هزار پمپ‌بنزین در آمریکا شد. همچنین در پاییز سال گذشته نیز مدیریت شبکه نرم‌افزار آمریکایی سولارویندز تحت کنترل هکر‌های نوبلیوم قرار گرفت و هزاران کارمند دولتی که پیام به‌روز کردن این نرم‌افزار را دریافت و اقدام به به‌روزرسانی کردند، قربانی حمله سایبری شدند. در جریان این حملات سایبری که بسیار گسترده توصیف شد، وزارتخانه خزانه‌داری و اداره ارتباطات و اطلاعات ملی وزارت بازرگانی آمریکا و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده هدف قرار گرفتند.

آسیب پذیری ایالات متحده در حوزه سایبر

این حملات سایبری نشان می‌دهد آمریکا به عنوان پیشرفته‌ترین کشور جهان در حوزه سایبری، به اذعان مقامات آمریکایی خود جزء آسیب پذیرترین کشور‌های جهان در حوزه سایبر به حساب می‌آید. مساله تهدیدات سایبری در اسناد و گزارش‌ها دولت ایالات متحده بدان تاکید شده است؛ به طوری که در گزارش ۲۰۱۳ «مرکز اطلاعات ملی آمریکا» تحت عنوان «گزارش سالانه ارزیابی تهدیدات جهانی علیه آمریکا» بر تهدیدات سایبری تأکید جدی شده است. در این گزارش، برای اولین بار تهدیدات سایبری به عنوان مهمترین تهدید علیه منافع آمریکا ارزیابی شده است.

همچنین در «راهبرد سایبری وزارت دفاع در سال ۲۰۱۵» بر آسیب پذیری سایبری آمریکا تأکید شده است. در این گزارش که توسط «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا ارائه شده، مهمترین تهدید علیه آمریکا تهدیدات سایبری و مهمترین مشکل موضوع آسیب پذیری گسترده عنوان شده است. تأکید و اذعان دولت آمریکا به سطح بالای آسیب پذیری سایبری، خود گویای میزان و عمق آسیب پذیری سایر هم پیمانان و کشور‌های غربی (اروپایی) است که در این حوزه از آمریکا عقب‌تر هستند.

آسیب پذیری سایبری ایالات متحده آمریکا سبب شده است وزارت دفاع دولت این کشور در سالیان اخیر به دنبال ایجاد ائتلاف بین المللی در قالب ناتو برای ایجاد بازدارندگی سایبری باشد. هدف از این کار ایجاد جبهه‌ای قدرتمند و مسلط در حوزه سایبری است تا هیچ بازیگری به خود اجازه هجوم سایبری به کشور‌های غربی و متحدان را ندهد و یا در غیر این صورت با پیامد‌های ویرانگری مواجه شود.

دلیل آسیب پذیری ایالات متحده در فضای سایبر و افزایش حملات سایبری در این کشور، را می‌توان هم به نوپدید بودن و متغیر بودن این حوزه به نسبت با موضوع امنیت ملی و هم به دشواری سیاست‌گذاری و ساماندهی آژانس‌ها و نهاد‌های متعدد سایبری آمریکا دانست.

/تسنیم

برچسب ها: دلیل آسیب پذیری آمریکا ، فضای سایبر ، اف بی آی آمریکا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Phj

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: فضای سایبر اف بی آی آمریکا تهدیدات سایبری حوزه سایبر حملات سایبری ایالات متحده حمله سایبری فضای سایبر آسیب پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید

طرفداری| وزیر ورزش و جوانان طی دستوری به رییس فدراسیون فوتبال، از او خواست ضمن بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، گزارش آسیب‌‌شناسی از رخ‌دادهای اخیر را ارائه کند.

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رییس فدراسیون فوتبال آمده است:

همانطور که مطلعید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور  و همچنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و همچنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم نموده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و همچنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود‌ هستند. بر همین اساس باید تأکید نمایم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همانطور که بارها تأکید نموده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و همچنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث اینچنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود. 

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمامتر پیگیری خواهد کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • هشدار به برگزار کنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام | پلیس: ۱۷۶۵ پیج مجرمانه شناسایی شد
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود