Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:18:41 GMT

۱۳ نقطه حادثه خیز شیروان ایمن‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۷۸۷۸

۱۳ نقطه حادثه خیز شیروان ایمن‌سازی شد

حمید جوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص حذف نقاط پرتصادف در جاده های این شهرستان اظهار داشت: اینک رفع چهار نقطه حادثه خیز دیگر در راه های شهرستان در برنامه کاری سال مالی جاری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ایمن سازی راه و مسیرهایی که تردد در آنها صورت می‌گیرد و رفع نقاط حادثه خیز نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوان اضافه کرد: خط کشی، اجرای سرعتکاه و شیارهای لرزاننده عرضی و طولی محور با اولویت نقاط پر خطر، نصب و بهسازی ۲ هزار و ۵۰۰ علائم و تابلوهای ایمنی، اجرای گاردریل و برطرف کردن معایب و بازسازی حفاظ ها و گاردها در طول محورهای شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده و در دست اقدام است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان ایمن سازی مدارس حاشیه جاده ها را از دیگر رسالت های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان عنوان کرد و گفت:  طبق برنامه ریزی های صورت گرفته طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها در ۲ مدرسه مجاور جاده ای شهرستان انجام خواهد شد.

کل راه‌های روستایی شهرستان شیروان اعم از آسفالته، شوسه و خاکی ۹۷۸ کیلومتر است که طی سال‌های گذشته ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و برای آسفالت ۱۰ کیلومتر تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ در شهرستان شیروان برنامه‌ریزی شده است.

این شهرستان در مسیر جاده آسیایی به سمت مشهد مقدس ، پس از طی ۶۰ کیلومتر از شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعتبارات شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعتبارات شیروان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعتبارات شیروان ایمن سازی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مصدقی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع آموزش و فرهنگ نقش مهمی در ایمنی شبکه حمل و نقل بر عهده دارد که آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ درصد فوتی‌ها سال قبل در استان گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند که گواهینامه نداشتند، افزود: این موضوع نشان می‌دهد در بحث آموزش و فرهنگ سازی باید به طور جدی وارد شویم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه ۵۶ درصد جان باختگان تصادفات استان گلستان مربوط به عابرین پیاده و راکبان موتورسوار است، گفت: عامل انسانی می‌تواند در بیش از ۷۰ درصد ایمن سازی شبکه حمل و نقل نقش داشته باشد.

وی یادآور شد: در حوزه زیر ساخت راه‌های استان ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

مصدقی اظهار کرد: گلستان با ۹۵ نقطه حادثه خیز بعد از استان تهران دومین استان حادثه خیز کشور بود که تا پایان سال گذشته ۴۷ نقطه ایمن سازی شد که سعی داریم ۴۸ نقطه باقی مانده را تا پایان سال ایمن سازی کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته هزار و ۵۰۰ دانش آموز و هفت هزار راننده موتور سیکلت تحت آموزش قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: در سفرهای نوروزی امسال ۶۱ در صد کاهش تلفات داشتیم که نشان می‌دهد در بحث آموزش توانستیم به خوبی ورود کنیم.

کد خبر 6090476

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد