Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هوشیار عبدالله زاده روز دوشنبه در جلسه رسیدگی به وضعیت احداث پایانه گمرکی در مرز شوشمی افزود: با توجه به آن که در سال جاری روستاهای ما در شعاع کمتر از ۲۰ کیلومتر نوار مرزی با کمبود آب مواجه بودند طرحی تدوین شده که در میان مدت، آب مورد نیاز این روستاها و پایانه مرزی شوشمی از محل چشمه بل تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جانمایی مخزن هم یکی از ضروریات در تامین آب پایانه مرزی است چرا که سال‌هاست تامین آب این پایانه با تانکر و به صورت سیار انجام می‌شود.

معاون فرماندار پاوه با بیان اینکه تصمیم بر این است تا زمان رسمی شدن مرز، ما بتوانیم یک راه مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا به صورت موقت در پایانه داشته باشیم، اضافه کرد: دو سال پیش با بررسی دقیق  در مرز شوشمی، زمین مورد نیاز پایانه مرزی شناسایی و انتخاب شد.

عبدالله زاده گفت: مشکل برق و قطعی مکرر آن در این پایانه مرزی، نبود صرافی و انبار کالا از مشکلات دیگری است که با آن مواجه هستیم.

وی یادآور شد: نیاز است برای نگهداری کالاهای وارداتی و صادراتی کانکس هایی در محل پایانه در نظر گرفته شود اما قبل از آن باید تسهیل گری در امر صادرات از سوی گمرک انجام شود تا با کمترین توقف در پایانه مرزی،  کالا ترخیص شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار پاوه با بیان اینکه  عدم واریز هرگونه سود ناشی از واردات کالا باعث گله مندی مردم شده است، تاکید کرد: این هم  به دلیل است که واردات کالا در مرز شوشمی به نسبت محدودتر است که با رفع مشکلات موجود امکان واردات کالاهای بیشتر نیز وجود دارد.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و ۸۴ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد،  این شهرستان با استان حلبچه اقلیم کردستان هم مرز است و اکنون مرز و بازارچه «شوشمی» در بخش نوسود این شهرستان فعال شده و مبادلات تجاری در این مرز انجام می‌شود.

بازارچه شوشمی یکی از قدیمی‌ترین مرزهای کشور ما با عراق است که در طول سال‌های گذشته به دلیل جنگ تحمیلی تعطیل بود و بعد از گذشت مدتی، فعالیت تجاریش را آغاز کرد و در شرایط فعلی نیز رتبه سوم بازارچه‌های فعال کشور را دارد،  این بازارچه در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر پاوه و پنج کیلومتری غرب نوسود و ۱۵۵ کیلومتری کرمانشاه در محوطه ای بلند و پلکانی شکل در حدود ۲ هکتار واقع شده است.

این بازارچه از سمت عراق به استان حلبچه در شمال عراق متصل و در مجاورت شهر طویله عراق قرار دارد، روزانه ۴۰ تا ۵۰ دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی به این بازارچه تردد دارند و کالاهایی همچون میوه، سیمان، گیوه، نان برنجی، صیفی جات را برای صادرات به عراق به این مرز حمل می‌کنند.

برچسب‌ها نوسود گمرک جمهوری اسلامی ایران مناطق مرزی پاوه آبرسانی اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوسود گمرک جمهوری اسلامی ایران مناطق مرزی نوسود گمرک جمهوری اسلامی ایران مناطق مرزی پاوه آبرسانی اعتبار پایانه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری گفت: پرونده کشف ۶۴۵ عدد منبع تغذیه قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۳۴۶ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق کشف شده و تحویل آن به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، یکی از متهمان را به پرداخت ۱۰ میلیارد ریال و متهم دیگر را پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

سالاری ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان سروستان در اجرای طرح ایست و بازرسی، هنگام بررسی خودروها متوجه خودروی حامل بار قاچاق شدند و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6092121

دیگر خبرها

  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی