Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:32:27 GMT

شهر کتاب و کتابخانه مرکزی در اردکان ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۷۹۸۱

شهر کتاب و کتابخانه مرکزی در اردکان ایجاد شود

گروه استان‌ها - نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سطح بالاتری از تاب‌آوری اجتماعی و ایستادگی در برابر مشکلات برخوردار هستند از مسئولان خواست پیگیر ایجاد شهر کتاب و کتابخانه مرکزی در خور شأن شهر اردکان باشند. - اخبار استانها -

محمدرضا دشتی اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دریزدبا گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی  اظهار داشت: این هفته را به کتابداران، به همه عاشقان کتاب، مطالعه و تمامی دست‌اندرکاران این عرصه آگاهی‌بخش و تحول آفرین تبریک گفته و آرزوی توفیق و موفقیت در مسیر رشد و بالندگی جامعه برای این قشر دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کتابِ خوب؛ مظهر دانایی و آگاهی‌بخشی است گفت: کتابخوانی نمادی از تلاش و حرکت جامعه به سمت دانستن بیشتر و یافتن راه‌های تازه و نو برای شکوفایی و پیشرفت است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک جامعه کتابخوان، هرگز دچار بن‌بست و سردرگمی نخواهد شد و همواره به واسطه دستیابی به این ارزش گرانقدر می‌تواند با تکیه بر ذهن خلاق و توانمند خود ضمن بهره‌مندی از آنچه از کتاب خوب آموخته، آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی را مدیریت کند و با اندیشه‌ورزی و نوآوری از تهدیدها فرصت ساخته و رنج سختی‌ها را به شادی و ملایمت‌ها تبدیل کنند.

دشتی گفت: مردمی که به کتابخوانی مقید باشند از سطح بالاتری از تاب‌آوری اجتماعی و ایستادگی در برابر مشکلات برخوردار هستند و ذهن و جان این دسته از افراد برای پیدا کردن راه‌های تازه جهت بهره‌مندی از فرصت زیبا زیستن و زیبا دیدن، مهیاتر است.

وی افزود: باید به این نکته اشاره کنم که امروز در اردکان که به شهر علم، ادب، فرهنگ و اخلاق مشهور است؛ شاهد عدم بالندگی عرصه کتاب و کتابخوانی مطابق شأن تاریخ، فرهنگ و هویت این دیار و مردمان آن هستیم.

دشتی ادامه داد: دست‌اندرکاران این حوزه به‌ویژه کتابداران شریف، همه وقت و همّت خود را در ترویج کتابخوانی صرف می‌نمایند اما این سطح از دسترسی به کتاب و بیش از آن، سرانه مطالعه و کتابخوانی در اردکان به هیچ عنوان رضایت بخش نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: چشم‌انداز ما در این عرصه بسیار احداث کتابخانه مرکزی اردکان، پردیس و شهر کتاب و در مجموع است در واقع مکانی در خور شأن و جایگاه مردم اردکان ایجاد شود تا از همه آنچه مورد نیاز کتاب و کتابخوانی است بهره‌مند شوند.

دشتی عنوان کرد: همین جا فرصت را مغتنم می‌شمارم و به همه اهالی کتاب و کتابخوانی تبریک می‌گویم و افراد را به افزایش سرانه مطالعه علی الخصوص کودکان و نوجوانان ترغیب و تشویق می‌‌کنم.

هدیه کانون پرورش فکری به کودکان در هفته کتابابتکار جالب برای کتابخوان کردن تهرانی‌ها با پویش «ارمغان کتاب»نشریات ترکیه| اردوغان: کتاب اقتصاد را نوشتیم/ 6 برابر شدن دلار در 10 سال

نماینده مردم اردکان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از همه مسئولین در استان و شهرستان می‌خواهم که همه همت خود را بر احداث شهر کتاب و کتابخانه مرکزی اردکان بگذارند تا این امر مهم در آینده نه چندان دور به سرانجام برسد و محقق شود.

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی کتابخانه مرکزی مردم اردکان شهر کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی فلاح ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، ضمن بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی رشت، افتتاح این مرکز بزرگ فرهنگی را در رشد و بالندگی بیشتر فرهنگی گیلان مؤثر دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه کشور محسوب شده و حمایت از کتابخانه های عمومی وظیفه مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی فلاح رسیدگی به وضعیت معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را از اهم وظایف نمایندگان ملت برشمرد و افزود: همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی کشور در کنار سایر نمایندگان، اهمیت به مقوله معیشتی کتابداران به ویژه در دوره جدید حاکی از نگاه امید بخش به موضوعات فرهنگی و آینده کشور است.

فلاح توسعه کتابخانه های عمومی در کشور و به ویژه در استان گیلان را امری بسیار مهم ارزیابی و نیاز استان در این حوزه را پراهمیت توصیف کرد و گفت: کتابخانه مرکزی رشت به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان باید با تعامل و همکاری همه مسؤولین امر تکمیل و برای استفاده مردم فرهنگ دوست استان تجهیز و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6092053

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند