Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:44:12 GMT

۲ خبر کوتاه از منابع طبیعی سروآباد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۸۲۰۳

۲ خبر کوتاه از منابع طبیعی سروآباد

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ یکدستگاه بیل مکانیکی در حین تخریب اراضی ملی در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان توقیف شد.

مسلم مرادی گفت: نیروهای واحد یگان حفاظت از منابع طبیعی در ادامه گشت زنی های خود یکدستگاه بیل مکانیکی را در اراضی ملی روستای دزلی بخش مرکزی مشاهده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با حضور به موقع و اقدام سریع نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی از تخریب اراضی ملی این منطقه جلوگیری و بیل مکانیکی توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد یادآور شد: اراضی ملی این منطقه دارای پرونده تخریب بوده و هم اکنون در مراجع قضایی در حال پیگیری است، اقدام مجرمانه فوق نیز در لوایح دفاعیه مد نظر قرار گرفته و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری های لازم توسط کارشناس حقوقی اداره منابع طبیعی انجام خواهد شد.

کشف ۲ تن مقطوعات چوبی قاچاق در روستای بیساران

مرادی از کشف و ضبط ۲ تن مقطوعات چوبی قاچاق در روستای بیساران بخش مرکزی خبر داد و افزود: نیروهای واحد حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در ادامه تشدید گشت زنی های خود دپوی چوب آلات قاچاق را در یکی از نقاط کور روستای بیساران کشف کردند.

وی اضافه کرد: مقطوعات  چوبی کشف شده از نوع درختان بید خودرو بوده که در زیر چوب آلات باغی پنهان و آماده بارگیری و حمل به خارج از استان بود که با هوشیاری ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی کشف و ضبط شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد تاکید کرد: پرونده متهمین در اجرای قانون مبارزه با کالای قاچاق و ارز به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

به گزارش ایرنا،

از مساحت ۱۱۷ هزار هکتاری شهرستان سروآباد ۷۰ هزار هکتار آن را جنگل، ۳۵ هزار هکتار را مرتع و ۱۲ هزار هکتار آن را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می دهد. این شهرستان یکی از شهرستان های دارای پوشش جنگلی وسیع است که جنگل های آن از نوع جنگل های زاگرس است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

برچسب‌ها کردستان جنگل ایرنا سروآباد تصرف اراضی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان جنگل ایرنا کردستان جنگل ایرنا سروآباد تصرف اراضی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ناصری، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۱۵۹۰ مترمربع از اراضی ملی گمرکان که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید آنها خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6098233

دیگر خبرها

  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • تردد در گردنه ژالانه سروآباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم