Web Analytics Made Easy - Statcounter



روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:وزیر آموزش و پرورش هر که باشد طبیعتاً نمی‌تواند در همه حوزه‌های این وزارتخانه واجد دانش، مهارت و تجربه مدیریتی باشد ولی اگر از آزمون مدیریت در یکی از حوزه‌های نظام تعلیم و تربیت موفق بیرون آمده باشد می‌تواند مخاطبان فرهیخته این مجموعه را نسبت به امکان موفقیت خود در این بزرگ‌ترین دستگاه‌ اجرایی کشور امیدوار سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه برای نامزد وزارت آموزش و پرورش در احراز حداقل صلاحیت‌های این شغل لازم است سنواتی از تدریس در مدارس و کسب تجربه در مدیریت‌های نظام تعلیم و تربیت است. طبیعتاً کار در سطوح عالی مدیریت کارنامه‌ای قابل بررسی برای تحلیل وزیر پیشنهادی فراهم می‌کند و اگر شخص فاقد دانش مرتبط و سابقه تدریس و سوابق مدیریتی باشد باید به این سوال پاسخ داد که حجت‌ نمایندگان مجلس برای دادن رأی اعتماد به او چیست؟

آیا نمایندگان مجلس می‌توانند بر مبنای مقاله یا کتابی که فرد در مباحث فقه و اصول نوشته است به توانایی وی برای مدیریت بر وزارت آموزش و پرورش پی ببرند؟ وقتی برای تدریس در یک کلاس درس تناسب رشته و دوره تحصیلی معلم با ماده درسی پایه مربوطه ضرورت دارد؛ آیا مدیریت در عالی‌ترین سطح نظام تعلیم و تربیت نیاز به دانش، صلاحیت و تخصص ویژه‌ای ندارد؟

وزارت آموزش و پرورش علاوه بر شش معاونت آموزش متوسطه، آموزش ابتدایی، پرورشی و فرهنگی، تربیت بدنی و سلامت، حقوقی و امور مجلس و توسعه مدیریت و پشتیبانی؛ از سازمان‌ها و مراکز مهمی تشکیل شده که در سطح معاونت و تحت مدیریت وزیر آموزش و پرورش اداره می‌شوند؛ مجموعه‌های مدیریتی بزرگ، مهم و پیچیده سازمان‌های پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نوسازی توسعه و تجهیز مدارس، آموزش و پرورش دانش ‌آموزان با نیازها به‌ویژه سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش، پژوهشگاه تعلیم و تربیت، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان با نزدیک به یک صد پردیس دانشگاهی و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صندوق ذخیره فرهنگیان و ده‌ها دستگاه ریز و درشت دیگر و علاوه بر این‌ها ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها که وظیفه نظارت بر آنها نیز با وزیر آموزش و پرورش است. یقیناً هیچ کس نمی‌تواند بر همه این مجموعه بزرگ و قوانین، مقررات و ضوابط حاکم بر آنها اشراف کامل بیابد ولی به دلیل بزرگی این سیستم انتظارمی‌رود فرد معرفی شده سابقه مطلوبی از مدیریت در سطح حداقل یکی از معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه خود داشته باشد.

نمایندگان مجلس با رصد این شرایط است که عالی‌ترین مدیرمسئول (وزیر آموزش و پرورش) را انتخاب می‌کنند. آیا رأی نمایندگان با آگاهی و مسئولیت‌پذیری انجام خواهد گرفت!؟

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «سید محمد مولوی» بود.

سید محمد مولوی، متولد یکم فروردین ۱۳۴۸ در نهربچاچره از روستاهای دهستان نوآباد اروندکنار شهرستان آبادان است. در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم آبادان انتخاب شد.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان آبادان، ریاست آموزش و پرورش منطقه اروندکنار، معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان و معاونت آموزشی آموزش و پرورش آبادان اشاره کرد.

او مثل خیلی از مردم آبادان به ورزش فوتبال علاقه ویژه‌ای دارد و حتی در گذشته عضو تیم منتخب خرمشهر در جام آزادگان کشور بوده است. مولوی سال‌های زیادی به عنوان دبیر آموزش و پرورش در مدارس مختلف تدریس کرده است.

کد خبر 6089614

دیگر خبرها

  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!