Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:37:24 GMT

۳۰ عمل موفقیت‌آمیز کاشت حلزون در کرمانشاه انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۸۳۴۴

۳۰ عمل موفقیت‌آمیز کاشت حلزون در کرمانشاه انجام شد

دکتر «علیرضا رضایی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان امام‌خمینی (ره) کرمانشاه در دی ماه ۹۸ موفق به کسب مجوز شده است و تاکنون ۳۰ عمل جراحی کاشت حلزون در این مرکز انجام شده و پنج نفر هم در نوبت جراحی قرار دارند.

وی اظهار داشت: ۲۸ نفر نیز در حال تشکیل و تکمیل پرونده هستند که ۱۶ نفر از آنها به شکل قطعی در انتظار پروتز جراحی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز کاشت حلزون کرمانشاه یادآور شد: پروتز کاشت حلزون، ابزاری الکترونیکی است که از طریق جراحی در گوش داخلی قرار گرفته و احساس شنیدن صدا در افراد ناشنوا یا کم‌شنوای عمیق را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: حلزون تنها شکلی از مداخلات پزشکی است که می‌تواند به واسطه تحریک الکتریکی عصب شنوایی مقداری از شنوایی را به فرد ناشنوای مطلق باز گرداند.

رضایی با بیان اینکه هزینه عمل جراحی کاشت حلزون ۱۱ هزار یورو است که این مبلغ توسط هیات امنا پرداخت می‌شود، گفت: تنها مبلغ اندکی حدود ۹ میلیون تومان توسط خانواده‌ها برای هزینه های بعدی پرداخت می شود.

این فوق تخصص گوش،  حلق و بینی افزود: توانبخشی برای کودک قبل از کاشت و بعد از کاشت صورت می گیرد، قبل از کاشت فرد با سمعک توسط تیم توانبخشی متشکل از گفتاردرمان، کاردرمان، روانپزشک، متخصص مغز و اعصاب مورد ارزیابی قرار می گیرد.
رییس مرکز کاشت حلزون کرمانشاه عنوان کرد: در صورتی که کودک کاندید جراحی کاشت حلزون باشد فرآیند درخواست که شناسه و تقاضای پروتز است برای او انجام می شود که این فرآیند از ۶ ماه تا یکسال و گاهی بیشتر طول می کشد که هرچه قدر این زمان کوتاهتر شود در نهایت کارآمدی و عملکرد در بچه ها بهتر می شود.

وی تاکید کرد: به دلیل بهره وری به لحاظ گفتار و زبان هرچه زمان را کمتر کنیم می توانیم انتظار داشته باشیم که کودک مانند هر فرد عادی به جامعه باز گردد.

رضایی گفت: اگر کودکی در بدو تولد به ما برسد در صورتی که کاهش شنوایی شدید و عمیق داشته باشد و نتواند از سمعک توانبخشی معمولی استفاده کند برای کاشت حلزون ثبت نام می شود.

وی یادآور شد: ناشنوایان و بیماران بزرگسال دارای کاهش شدید شنوایی نیز که بعد از سن زبان آموزی دچار مشکل کاهش شنوایی شده باشند می‌توانند کاندید برای جراحی پروتز حلزون گوش باشند.

رییس مرکز کاشت حلزون کرمانشاه گفت: ۲ بخش مهم اینترنال و اکسترنال در پروتز کاشت حلزون گوش وجود دارد، بخش اینترنال در واقع همان بخشی است که توسط تیم جراحی در اتاق عمل کار گذاشته می شود.  

وی توضیح داد: بخش اکسترنال یا بیرونی دستگاهی است که توسط تیم ادیولوژیست بر روی گوش بیمار قرار داده می شود که دارای ۲۰ برنامه است که باید انجام شود تا کودک بتواند به صداها و اصوات محیطی واکنش های متفاوتی داشته باشد.

رضایی اضافه کرد: بنابر این تقریباً ۱۰۰ جلسه و حتی گاهاً بیشتر نیاز است که کودک بتواند توانبخشی موردنیاز را دریافت کند.

این فوق تخصص گوش،  حلق و بینی گفت: انجام تمام برنامه های دستگاه اهمیت دارد، در واقع ۷۰ درصد کار همان برنامه های بعد از کاشت است که شامل گفتاردرمانی و کاردرمانی است که ممکن است ۲ تا ۳ سال طول بکشد تا کودک به رشد و گفتار معمولی که ما انتظار داریم برسد.  

برچسب‌ها درمان ناشنوایی کرمانشاه کم شنوایی سمعک عمل جراحی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درمان ناشنوایی کرمانشاه کم شنوایی درمان ناشنوایی کرمانشاه کم شنوایی سمعک عمل جراحی مرکز کاشت حلزون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، رئیس بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی گفت: این روش ابداعی توسط دکتر ایرج شهرامیان برای درمان کودکی ۹ ساله مبتلا به افتادگی راست روده یا پرولاپس مخاطی رکتوم به کار گرفته شد.
دکتر محمود حقیقت افزود: هرچند استفاده از این روش درمانی برای بزرگسالان متداول است، اما تاکنون این شیوه اندوسکوپیک برای کودکان به کتر گرفته نشده بود.
وی با بیان اینکه بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز به دلیل ارائه خدمات فوق تخصصی پذیرای بیمارانی از سراسر کشور است، گفت: ابداع این روش جدید کم تهاجمی نویدبخش درمان کودکان با مشکلات گوارشی از سراسر کشور در بیمارستان نمازی شیراز است.
دکتر ایرج شهرامیان فوق تخصص گوارش کودکان و مبدع این روش نوین گفت: رکتوم آخرین قسمت روده و دارای بافتی نرم است که در برخی کودکان به دلیل بیماری‌های مختلف و یا شل بودن اسفنکتر خارجی هنگام دفع از بدن کودک بیرون می‌آید و با درد و گاهی با خونریزی همراه است.
وی افزود: در این روش نوین به کمک اندوسکوپ وارد روده شده و مخاط اضافی رکتوم بیمار را برمی‌داریم.
دکتر شهرامیان گفت: این روش نوین در کوتاهترین زمان و بدون عوارض و خونریزی و یا نیاز به بستری بیمار انجام می‌شود.
وی افزود: روش نوین اندوسکوپیک را علاوه بر پرولاپس مخاطی رکتوم در درمان دیگر مشکلات گوارش کودکان از جمله رفلاکس، ERCP به منظور بررسی مجاری صفراوی و پانکراس و پوشن تروسکوپی نیز به کار می‌گیریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد