Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:18:59 GMT

تیم امدادونجات کرمان در هرمزگان مستقر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۸۴۰۴

تیم امدادونجات کرمان در هرمزگان مستقر شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ رضا فلاح با اشاره به اینکه نیروهای امدادی این جمعیت با سرپرستی معاون امدادونجات شب گذشته ۲۳ آبان ماه به هرمزگان اعزام شدند افزود: همچنین پنج هزار تخته پتو نیز به این استان ارسال شده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار داشت: هم اکنون نیروهای امدادی این جمعیت در منطقه فین هرمزگان در حال امدادرسانی به حادثه دیدگان از زلزله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی این جمعیت از مرکز استان کرمان و شهرستان های سیرجان و منوجان به منطقه فین اعزام شده اند. 

فلاح افزود: در عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان از زلزله در منطقه فین، هفت خودروی سنگین و نجات، توسط جمعیت هلال احمر استان کرمان به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به وقوع ۲ زمین لرزه بالای ۶ ریشتر در هرمزگان یادآور شد: این زمین لرزه ها در کرمان نیز احساس شده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان عنوان کرد: مناطق متاثر از زلزله در شهرستان های کهنوج، منوجان، قلعه گنج، سیرجان، فاریاب و ارزوئیه کرمان توسط خانه های هلال ارزیابی شد.

به گزارش ایرنا، از زمان وقوع زلزله ۶.۳ و ۶.۴ ریشتری عصر روز گذشته (یکشنبه) در منطقه فین از توابع شهرستان بندرعباس بیش از ۴۰ پس لرزه با شدت‌های مختلف ۳ تا ۴.۵ ریشتر هرمزگان را لرزانده است.

به دنبال زمین لرزه رییس جمهوری ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله شدید استان هرمزگان تاکید کرد که همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول در اسرع وقت به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بشتابند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استان های جنوبی کشور از تمام دستگاه‌های مسئول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسئول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.

رئیس جمهوری همچنین از معاون اول خود خواست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از آن را بررسی کند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می‌شود.

 محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری هم به همراه وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی یکشنبه شب پس از ورود به بندرعباس، از مناطق زلزله زده این استان در منطقه فین این شهرستان بازدید به عمل آورد.

برچسب‌ها کرمان هرمزگان سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان هرمزگان سازمان امداد و نجات هلال احمر کرمان هرمزگان سازمان امداد و نجات هلال احمر زلزله جمعیت هلال احمر استان کرمان منطقه فین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، محمدعلی کاووسی گفت: با توجه به شدت بارندگی‌های روز گذشته، شهرستان‌های طبس، بیرجند، بشرویه، خوسف، سربیشه، نهبندان و قائن متحمل خساراتی ناشی از سیل شدند.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر استان که در حالت آماده‌باش بود از همان ساعات اولیه به یاری سیل‌زدگان شتافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال احمر در سراسر استان در ۲۴ ساعت گذشته، به ۵۸ خانوار و ۲۵۶ نفر متاثر از سیل امدادرسانی کردند.
کاووسی افزود: روز گذشته تعداد ۳۲ نفر در اماکن غیر از جمعیت اسکان داده شدند.

وی همچنین از انتقال ۷۵ نفر به اماکن امن خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۵ خودرو و ۱۶ نفر گرفتار در سیل رهاسازی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: پتو، موکت، نایلون، کنسرو و چادر از جمله اقلام توزیع شده میان سیل‌زدگان بوده است.
کاووسی گفت: روز گذشته ۴۸ تیم عملیاتی، ۸۸ نیروی عملیاتی و ۲۵ خودرو به سیل‌زدگان امدادرسانی کردند.

وی از تخلیه آب ۵۷ منزل مسکونی در سیلاب روز گذشته خبر داد و افزود: دیروز ۱۸ دستگاه موتور پمپ، پنج دستگاه لجن کش و هشت دستگاه کف‌کش نیز در عملیات امدادرسانی به سیل زدگان به کار گرفته شد.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد
  • سقوط مرگبار عکاس ۴۰ ساله از ارتفاعات جنگل ابر شاهرود
  • نجات ۶ کودک گرفتار در کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان
  • ۳۰۰ نیروی هلال احمر در جست و جوی «یسنا»
  • ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»
  • زمین لرزه ۴.۷ ریشتری در فاریاب استان کرمان